Maximum daalsnelheid ?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
lagniau
Mountainbiker

topsnelheid

Post by lagniau »

sprint platte baan 48km/h met 2kameraden (met MTB tegen de dender) goe door gestoempt -> van De Puttenberg in Pamel / Leberg daar ik dacht ehmm rond de 60km/h :) nu is computerke niet aan gesloten op fiets dusja ma ik denk wel dat ik meer dan 60haal op puttenberg :)
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

yep,

Ik heb op 05/06/2006 mee gedaan aan de ardennes trophy en mijn max daalsnelheid 58 km/h heb dat wel maar een keer kunnen doen en dan klets overkop maar met weinig ergs

gr

THE BEAST
Cougar
Mountainbiker

Post by Cougar »

Niks spectaculair: de brusselsesteenweg in Leuven vals plat naar beneden. Haalde net ni genoeg snelheid om geflitst te worden :-D
Cougar
Mountainbiker

Post by Cougar »

Mijn top op vlak is hoger (52) dan in bergaf (49) :(
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

jama ge moet ook trappen heh , niet remmen !
Maar ge zijt niet de enige ;) kameraad van mij ook , kweet niet hoeveel , maar die is niet zo zot van snelle afdalingen ..klimmen ook niet , mja allicht omdat hem weet wat er gaat volgen :lol:
Nuja wat niet is kan nog komen heh :wink:
Ik hoop dit weekend in Jalhay me record te beteren 8)
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ik ben er ook zo ene als Cougar. Bergaf zit 'k constant in de remmen (schrik om me pijn te doen vooral - watje, geen kl...techniek maar dat betert)

Max. vlak op 't stuk langs 't Erasmus ziekenhuis (effe op de weg springen daar) richting Brussel (beetje vals plat omhoog).

47 km/h

Hoop de 50 km/h nog te halen de volgende weken.
Cougar
Mountainbiker

Post by Cougar »

looneycooney wrote:jama ge moet ook trappen heh , niet remmen !
Maar ge zijt niet de enige ;) kameraad van mij ook , kweet niet hoeveel , maar die is niet zo zot van snelle afdalingen ..klimmen ook niet , mja allicht omdat hem weet wat er gaat volgen :lol:
Nuja wat niet is kan nog komen heh :wink:
Ik hoop dit weekend in Jalhay me record te beteren 8)
Dat is het hem juist ik rem meestal niet :( (enkel als er te veel boomwortels liggen dan zie ik die ni op tijd aan die snelheid, daarom dak volgende week lenzen gaan halen ;)) Maar ik maak die verloren snelheid over het algemeen goed in de klim

Maar vanaf die snelheid lijkt alsof ik niet sneller meer kan bergaf terwijl mijn bikepartner er lustig aan het versnellen is.
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

afgelopen week in de Alpen bij Champcella (de bewuste muur voor degenen die daar al geweest zijn), afgedaald met 86 per uur (op de weg é met de mountainbike), er was een tandem die net boven de 90 per uur heeft gepiekt. Pure waanzin is dit, de weg is zo goed als recht (enkele flauwe bochtjes maar kan je vol nemen) en in totaal een kleine 3 km lang. Op het zwaarste verzet stoempen tot je niet meer kan en dan zo plat mogelijk gaan liggen en vlaaaaaaaameeeeeeuuuuuuuuuuuuun. Eens beneden sta je daar wel te shaken op uw benen. Later op de week gaan downhillen in Les Orres (embrun, met een hardtail - hekkenwerk - wel geen dropoffs gedaan die hoger zijn dan 1 meter anders ging het fietske het niet lang uithouden denk ik) en daar een piek gehaald van 68,5 op de kiezels.
foto's volgen later wel nog eens in een ander topic (tzal wel een link zijn want het zijn ruim 200 foto's ...
EL_NOPPES
Mountainbiker

Post by EL_NOPPES »

92.3 op een afdaling van 2.5 km :-D
seacat
Mountainbiker

Post by seacat »

hey , tijdens onze rit van Vilvoorde -La Roche met de mtb
60km per uur behaald in de afdaling naar Andenne centrum

vond da toch al snel kon nog wa bijtrappen maar heb het bewust niet gedaan , mischien volgende keer

mvg
Post Reply