Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Wat maakt het gewicht nu uit op een DH, fat is gemaakt om vooral sterk te zijn.
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

Ik ga me niet uitspreken of dat veel uit maakt...

Alleen zwaarder = minder wendbaar hé... :)
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

fout, het is de geometrie en de set-up die de wenbaarheid bepalen
trailstar
Mountainbiker

Post by trailstar »

Net ook nog op dp gelezen. Zwaardere massa is grotere traagheid. De bike zal dus minder snel reageren indien hij zwaarder is.
Dus toch juist :p
Al hangt het ook heel veel van de geometrie af.

Grtz,

Wannes
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

trailstar wrote:Net ook nog op dp gelezen. Zwaardere massa is grotere traagheid. De bike zal dus minder snel reageren indien hij zwaarder is.
Dus toch juist :p
Al hangt het ook heel veel van de geometrie af.

Grtz,

Wannes
een goeie geometrie zal inderdaad heel veel uitmaken, maar de wetten van de fysica blijven gelden.

me nen dikke kerel speelde ook ni zo gemakkelijk flipperkast al mé een mager ventje hé :)
phille
Mountainbiker

Post by phille »

gaat het over geometrie of over Rohloff ?
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

phille wrote:gaat het over geometrie of over Rohloff ?
het was ff :off:

srry :lol:

Ik ben in elk geval blij dat de vooroordelen tov rohloff ferm aant minderen zijn... 't Is trouwens ook belangrijk kritische fietsers ni op nen nieuwe rohloff te later rijden...
De eerste 1500km moet ge die inrijden. Vanaf dan wordt 'm stiller en efficienter.

Ik ben in't paasverlof in de Rohloff fabriek geweest en heb oa toen gevraagd hoe dat zat met die 100 000km garantie.
Bij een van hun gesponsorde rijders (wereldreiziger) hebbe ze de naaf na +-147 000km de naaf eens helemaal uiteen gehaald en nagemeten.
D'r was geen slijtage zichtbaar en hij functioneerde beter dan een nieuwe :). Dat zegt toch zalig veel over de kwaliteit...

Ze weten echter wel aan de metingen hoeveel hij ongeveer gelopen heeft (gaat over micrometers).

Na 100 000km is uw garantie vervallen, maar dan repareren ze hem nog steeds met alle liefde voor een schappelijke prijs.
Bengo
Mountainbiker

Post by Bengo »

Ik blijf een kritische verdediger van de Rohloff-naaf. Mijne Rohloff deed afgelopen winter toch lastig in bepaalde versnellingen. Mijn Fietsenmaker (en Rohloffkenner en -supporter) kon het zelf niet maken en liet de naaf (ik veronderstel samen met het hele achterwiel?) naar Rohloff in Duitsland opsturen. Daar hebben ze mijn naaf opengehaald, hersteld en weer dichtgedaan. Allemaal gratis, maar ik moest natuurlijk wel de verzendingskosten betalen: ongeveer 40 euro, meen ik...
Sindsdien loopt ie voortreffelijk en geen werk aan gehad. Behalve natuurlijk de ketting zeeeer regelmatig (iets te regelmatig voor mij: om de 200 km mtbiken) aanspannen, en nu is 1 van de patten (waar de Rohloff inhangt als ik dat zo mag omschrijven) bij een val of door steenslag serieus geraakt en zou ik die moeten laten vervangen.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Das raar, de mijne is ondertussen ook reeds eens naar Duitsland verstuurd (gebroken tandwiel binnenin) en ik heb absoluut niet moeten betalen =D> =D>
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

den ene fietsenmaker rekent die verzendkost wel door den andere ni... 't hangt er allemaal wa vanaf...

in principe rekent rohloff enkel kosten aan als't ni binne de garantie valt.
(als uw huis afbrandofzo :p (al gezien, nen rohloff die een brandje niet heeft overleefd #-o ))

de verzendkosten naar rohloff betalen ze echter zowiezo niet terug. Naar gelang de transporteur is da nogal een redelijk dure zaak, dus 'k kan d'r wel inkomen dat da doorgerekend wordt.
Post Reply