Vraag het eens aan die gasten van Allez Allez Zimbabwe, die hebben zo een training gehad.Socrates wrote:Iemand ervaring met dergelijke cursussen?
ongelooflijk onhandig
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- jerommeken
- Mountainbiker
Re: cursussen
Post by jerommeken »
Ik ben dicht bij juzaine, op weg naar een zonnig plekje langs de ourthe, zwaar ten val gekomen. Veel erger dan dat kan je het niet meemaken. Ik reed bergop om daarna terug bergaf te moeten (op een rijbaan). Bij de afdaling moest ik uitwijken voor een gekke autobestuurder die bij het nemen van zijn bocht op het verkkerde rijvak reed en ik reed aan ongeer 55 per uur de bocht uit, de helling af in bebost gebied, tussen tientallen bomen en struiken waar eigenlijk zelf geen doorkomen aan is als je te voet bent; Ik heb alles tee keer geraakt denk ik. Elke boom op elk lichaamsdeel. Mijn fiets heeft schijnbaar niks maar ik ga het kader nog eens heel streng onder de loep nemen. Ik ben blauw van onder tot boven maar heb niks gekneusd of gebroken. Ik denk dat ik ongeveer een afstand afgelegd heb van 30 meter op 3 seconden. Was echt niet normaal. En ik was ... helemaal...alleeen. en de bestuurder heb ik ... teruggevonden in een frituurtje in durbuy. Laat ons zeggen dat deze man de komende dagen niet meer met de wagen zal rijden.
Op 15 mei ben ik zelf met mijn MTB in een net geknald dat een dame over een baan naast de Scheldedijk had gespannen. Kwestie van een kudde schaapjes de weg te wijzen of zo. Het ging bergaf en ik ben zonder remmen in dat net gereden. Resultaat: een sleutelbeenbreuk en acht ribbreuken. Gisteren voor het eerst terug gefietst. Reactie van haar verzekering: ze had toch geroepen.
Da meent ge nu toch niet...Socrates wrote:Op 15 mei ben ik zelf met mijn MTB in een net geknald dat een dame over een baan naast de Scheldedijk had gespannen. Kwestie van een kudde schaapjes de weg te wijzen of zo. Het ging bergaf en ik ben zonder remmen in dat net gereden. Resultaat: een sleutelbeenbreuk en acht ribbreuken. Gisteren voor het eerst terug gefietst. Reactie van haar verzekering: ze had toch geroepen.
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
Ik ben sinds ik ooit een kameraad zonder helm had meegenomen ook overtuigd geweest , hem was in afdaling tegen een boom geknald .
Maar dit vind ik wel straf ! moet een knal geweest zijn als die helm zo stukging
Nu draag ik hem altijd , zonder twijfel
- .::Andy::.
- Mountainbiker
Post by .::Andy::. »
laatste keer dat ik gevallen ben, was in de VTT van Antoing waar we langs de zijkant van een brug moesten afdalen, khad de diepte een beetje teveel ingeschat en kwou mijn downhill skills es testen met als gevolg: een stuk vlees uit de wrijf van mijne voet, een stuk uit mijne knie, heel mijn kuit geschaafd, kneuzing aand e ribben maar voor de rest was ik in orde...
Maja, ge komt er ne echte vent door e
En technieken uit boeken enzo da gaat niet, iedereen heeft ne aparte stijl van MTB, ge moet gewoon alles goe aanvoelen en proberen op,d e juiste momenten es een risico te nemen...
Maja, ge komt er ne echte vent door e
En technieken uit boeken enzo da gaat niet, iedereen heeft ne aparte stijl van MTB, ge moet gewoon alles goe aanvoelen en proberen op,d e juiste momenten es een risico te nemen...
awel é, kan u gerust stellen:
5 januari: ik op terugweg van school met m'n mtb, goede sneeuwvlaag, net op de baan: BAM knal boem tegen de grond, gelukkig enkel een schaafwond.
4 Maand later:
mijn oude mtb is temidden een druk kruispunt in 2 gekraakt, ik lag daar langs de baan, kon me bijna niet bewegen en hem mij al slepend uit mijn kapotte velo geholpen waar ik onder lag ( geen helpers :s tjah belgen é).
gelukkig enkel een zere knie en wat schaafwonden, 2 weken later:
ik voel mijn achterwiel scheef draaien, lekker weird, ik er vlug af voordat ik een 2de ongeval tegenkom. 3 minuten later is mijn achterwiel doorgekraakt.
Heb nu ondertussen weer een nieuwe mtb (gazelle impulse, ook ergens fotos op dit forum ma kweeniemeer waar). Rij er elke dag mee naar school - hopend dak geen ongeval tegenkom. Alhoewel mijn banden al 5 maal op rij (1 keer per week, altijd de dinsdag) kwam plat te staan, en het lag aan mijn band, scheuring aan de dop.
Lekker weird hoor!
maar ik rij nog, en ik "stunt" nog, hopend dak geen ongeval tegenkom.
Maar wat komt, komt, en wat gaat, gaat.
Laat u nie doen door een ongevalleke, als ge nog kunt rijden, ga dan rijden, tis gezond voor lichaam en geest!
Greetzzz,
Bleu Jean
(mtb pulse)
5 januari: ik op terugweg van school met m'n mtb, goede sneeuwvlaag, net op de baan: BAM knal boem tegen de grond, gelukkig enkel een schaafwond.
4 Maand later:
mijn oude mtb is temidden een druk kruispunt in 2 gekraakt, ik lag daar langs de baan, kon me bijna niet bewegen en hem mij al slepend uit mijn kapotte velo geholpen waar ik onder lag ( geen helpers :s tjah belgen é).
gelukkig enkel een zere knie en wat schaafwonden, 2 weken later:
ik voel mijn achterwiel scheef draaien, lekker weird, ik er vlug af voordat ik een 2de ongeval tegenkom. 3 minuten later is mijn achterwiel doorgekraakt.
Heb nu ondertussen weer een nieuwe mtb (gazelle impulse, ook ergens fotos op dit forum ma kweeniemeer waar). Rij er elke dag mee naar school - hopend dak geen ongeval tegenkom. Alhoewel mijn banden al 5 maal op rij (1 keer per week, altijd de dinsdag) kwam plat te staan, en het lag aan mijn band, scheuring aan de dop.
Lekker weird hoor!
maar ik rij nog, en ik "stunt" nog, hopend dak geen ongeval tegenkom.
Maar wat komt, komt, en wat gaat, gaat.
Laat u nie doen door een ongevalleke, als ge nog kunt rijden, ga dan rijden, tis gezond voor lichaam en geest!
Greetzzz,
Bleu Jean
(mtb pulse)
- .::Andy::.
- Mountainbiker
Post by .::Andy::. »
damn, het overkomt je maar
Moest ik van u zijn ik zou maar es met de Gazelle naar een Excorsist gaan, je weet maar nooit
Moest ik van u zijn ik zou maar es met de Gazelle naar een Excorsist gaan, je weet maar nooit