11/06/06 : Zesde Hagelandse Chronorit Langdorp

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ook terug. zalig tochtje. alleen bepijling toch wel een beetje klachten van mij. sorry, zal mede door de zon wezen. tijd van 4.26.53 neergezet. volgend jaar beter. maar heb mij super geamuseert en ben primus nog tegen gekomen met zijne granville. en die spaghetti was zalig!!!
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

zeer mooie crono, ben blij dat crash boom blijven zagen heeft om mee te doen ondanks het feit dat ik morgen zowat het zwaarste examen van al heb (en heb het nu al 6 jaar, 3 keer per jaar geprobeerd, maar op een zaterdag leren lukt dus totaal niet).

het weer en het parcour was perfect, en daarbij nog eens feilloos werkende versnellingen en de dag kon niet meer stuk dacht is. De hele tijd aan een mooi tempo gereden, zodat ik ondaks ruime stops aan de bevoorrading nog ruimschoots zilver zou eindigen. Crash Boom had blijkbaar problemen, want die ging al nie zo snel naar boven op de eerste klim en toen hij effen een afslagje gemist had rond kilometer ben ik hem voorbij gegaan, en daarna niet meer terug gezien. (achteraf gebleken hadden hij en daarna zijn bike problemen).

Maar 't kon voor mij helaas niet blijven duren, op zo een 10 KM voor het einde, aan die afdaling in wezemaal, vlakbij de moedermeulen, waardat je beneden op de baan aan een afgebrand hoerenkot zou uitkomen lek gereden. Kwam naar beneden gevlogen en beneden in een klein putje gekomen ofzo en vlam, band knalde en een schok in mijn rug. Binnen en buitenband voor de vuilbak, heb nog geluk dat mijn wiel heel is. Er zat dus niet anders op dan naar huis te bellen en onder een boom te gaan zitten wachten.

Wat me wel opviel was de vermoeidheid bij de rijders, veel zien vallen omdat ze heel domme fouten maakten of ff niet opletten, de warmte moet toch een grote rol gespeeld hebben.

Wat de bevoorradingen betreft, ik zou oftewel de eerste iets later zetten of de 2de iets vroeger, want ik was enorm blij om de 2de bevoorrading te zien, terwijl het aan de eerste in feite voldoende was om een drinkbus aan te pakken. en de derde kwam naar mijn mening ook iets te vroeg, maar daar viel nog mee te leven. Verder was voor mij alles in orde, volgens enkele automobilisten zou 1 seingever op de weg van aarschot naar sint joris winge zijn werk nie tegoei gedaan hebben, welke van de 2 het is weet ik niet en had er niet echt last van. De bepijling was in principe in orde, maar de mensen van de weekendhuisjes konden blijkbaar niet uitstaan dat er daar bikers passeerden. Vandaar dat er pijlen ontbraken. Tip voor volgend jaar dus, daar seingevers zetten.

Ik hoop in ieder geval op het zelfde weer voor volgend jaar en een beetje meer geluk.
Last edited by Van Cot on Sun 11 Jun 2006 18:04, edited 1 time in total.
jens007
Mountainbiker

Post by jens007 »

ook ik vond het een prachtige rit, met net iets te veel hoogtemeters naar mijn goesting.
uiteindelijk binnen gekomen op 3u37min
7 minuten te laat dus voor met het goud te gaan lopen =D>
aan de finish ook nog even bij primus gestaan, en ik veronderstel dus dat den andere ghost rides on was.
en in wezemaal ene onder nen boom zien zitten, dus dat was wss de van cot
en nu afwachten tot de uitslag online komt :P

groeten, Jens
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

da was idd ikke jens. :-) was het erbij vergeten te typen. goed gereden =D>
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

scott racer wrote::wink: voila den Hagelandse zit er weer op =D>

:cry: mijn doel was om mijn tijd van verleden jaar te verbeteren .....niet dus :evil:

Serieus afgezien door de warmte en te weinig mtb kilometers gedaan toch gestrand op 3.50h
Geen flauw idee waar ik dit jaar ga staan in de uitslag #-o

Zoals gewoonlijk perfecte organisatie en dito parcour (dat volgens mij zwaarder was dan verleden jaar =P~ )

:bounce: tot volgend jaar :wink:
dju,

dan hadden we toch beter gelijk vertrokken om elkaar een handje toe te steken.

zelfde gevoel hier, van de eerste meters "dikke poten" , vermoedelijk van de warmte en er nog ne lichte zonneslag bovenop aan't eind .... #-o

zo blijft er nog winstmarge voor de editie 2007

weet niet of't nog gezegd hoeft te worden ==> organisatie .... =D> =D> =D>
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Super mooie rit... vooral de stukjes singletrack in de bossen was zalig! Bevoorrading was ook goed, zeker met die drinkbussen. Die 30 graden was wel ietske te veel voor mij. Na de finish moest ik toch effekens bekomen.

Ben toch enkele keren verkeerd gereden. Vorig jaar ook trouwens. Toen was het wel erger. Misschien een goed idee om de pijltjes van een andere kleur te voorzien? Vind dat geel niet zo opvallen tussen de groene bladeren. En eventueel een kleuronderscheid tussen 'gevaarlijke afdaling' en 'u bent verkeerd', want die lijken te sterk op elkaar.

Heb ook een bordje zien staan met 'Reevax bocht' of zoiets op... vorig jaar stond daar een fietske tegen een BMW geparkeerd toen ik er voorbij reed ;-)
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

waar fotos te bekijken?
Dreamer
Mountainbiker

Post by Dreamer »

Men eerste Hagelandse binnen gekomen op 4.14 Vond ik voor mezelf oerslecht had. Had mezelf 4 uu tijd gegeven. Toch ben ik niet ontevreden.Ben nog niet zolang aan het biken heb totaal geen ervaring in het mooie weer dus zal het dit jaar nog voor elke chrono in de zomer aftasten worden wat men maag verdraagt.Maar er is hoop volgend weekend Malmedy .Verder heb ik zelf 1 klein - puntje :Niet elke afdaling is gevaarlijk en zet is een plakske waar het wel gevaarlijk is. Kem ne schoone dive gedaan in Tieltwinge in de afdalling.Niets kapot en niet gekwetst .
Verder alleen maar goede woorden zowel oveer de organisatie als over mede bikers en parcour.
See ya next year.I hope going for Gold.
jens007
Mountainbiker

Post by jens007 »

en iemand het paalschaap tegen gekomen ? :wink:
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Dreamer wrote:Had mezelf 4 uu tijd gegeven.
Ik had mezelf 3u gegeven... Maar ik dacht wel dat het maar 70km was. Onderweg dan toch effekens moeten slikken, toen ik hoorde dat het er 80 waren. 't Is dan uiteindelijk 3u34 geworden. Had toch gehoopt 24 gem te rijden, maar dat is me niet gelukt. Vooral in het begin heb ik heel wat krachten verspild door constant op kop te sleuren en gaten dicht te rijden. Heb dat anderhalf uur volgehouden, waarna ik gedurende een uurtje het tempo moest laten zakken. Na 2u30 was het vat leeg... maar dat had ik wel verwacht door mijn weinige trainingsuren de laatste weken (was namelijk serieus oververmoeid, hoge ochtendpols, geen zin in fietsen, ...)

Nog iets dat voor verbetering vatbaar was: de controleurs stonden op slechte plaatsen. Ben er een voorbij gevlogen net na een afdaling en stukje moeten terug keren. En dan ene waar je naar rechts moest, naast die geul. Die stond er zelf ook niet graag precies, want tussen het andere verkeer was't er niet echt veilig (er kwamen net toeristen aangereden toen wij moesten stoppen)

Maar dit zijn wel details waar ik over klaag, want vond het verder super, net als vorig jaar.
Post Reply