Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Phynn
Mountainbiker

Post by Phynn »

Ben hier gisteren ook voor de eerste keer gaan rijden. 2x de rode en 1x groene tour gedaan.

Bangelijk gewoon! Wat een fun, de rode was één al in de modder ploeteren als kleine kinderen. Groene vrij technisch in't bos. Lekker hangen.

Ga hier nog dikwijls naartoe gaan!

@Gunnarken: Heb ik jou niet gezien aan't begin vd rode route? Wij waren da groepke van 5 man die aan jullie de weg vroegen.
Gunnarken
Mountainbiker

Post by Gunnarken »

neje da zal ni zijn denk ik :)
gisteren zat ik in geraardsbergen te rijden ;)

ben enkele weken geleden gaan rijden in herentals ...

sorry :p
ben een bekke laat met reacties i know ... maja beter laat dan ni he!
Nicoow201
Mountainbiker

Post by Nicoow201 »

Morgen den deze ok es doen se, ik ben benieuwd !

toevallig iemand die ook rond 15u ga ? wij zijn mé 2 : ne gele cannondale en ne blauwzwarte kenosha :-D
stan 1
Mountainbiker
Location: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen

Post by stan 1 »

Nicoow201 wrote:Morgen den deze ok es doen se, ik ben benieuwd !

toevallig iemand die ook rond 15u ga ? wij zijn mé 2 : ne gele cannondale en ne blauwzwarte kenosha :-D
Te laat gelezen, zijn vandaag geweest, wel om 12.15u .wij starten altijd aan Floreal, die parking in het bos, waar starten jullie?
Zaterdag was het nog modderig( niet onmogelijk) vandaag lag het bijna droog, goed te rijden.
Groetjes
trikky
Mountainbiker

Post by trikky »

hoi

Ik ben een beginnende biker en ben al een aantal keer de groene tour in herentals gaan rijden, wij zijn er bijna altijd met drie Bulls fietsen. De singel tracks op deze route zijn echt geweldig.

Vlak voor het einde van de groene route kom je bij een grote geel oranje zandafdaling met een kei steile hellingen, ik dacht dat het onmogelijk was die met de mtb op te rijden :oops: tot er gisteren een getrainde biker aankwam en het voordeed om deze helling op te rijden ==> het gaat dus wel :lol:. Ik wil bij deze die biker (rode Specialized fiets met een broek van Gregoor trucks) bedanken om het voor te doen en de tips te geven die mij na vele malen proberen zullen helpen om op de helling te geraken.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

den 31ste gaan trainen en het lag er wel leuk bij. bar end los gekomen. dank aan de mens met de inbusjes bij aan de floreal. [-o<
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

Ik denk dat ik zaterdag naar herentals kom rijden.

Aan al degene die me komen voorbijgevlogen (rijd nog maar enkele maandjes MTB, waarvan het meerendeel op de weg, dus ervaring heb ik niet), ik rijd met een Decathlon rockrider 5 in zwartgrijze outfit met blauwe bell helm.

Tips altijd welkom :-)

welk is trouwens de best bereikbare/parkeerbare vertrekplaats??
ik kom van westerlo.

grtz

Nico
stan 1
Mountainbiker
Location: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen

Post by stan 1 »

Alle drie de plaatsen zijn goed, floreal is centraal gelegen, kan je kiezen welke route groen of blauw, voor de rode moet je een aantal km de groene volgen.Ik sta altijd op dat parking in het bos, voor het café links inslaan.

In Herentals is een ruime parking, maar als leek moet je effe zoeken naar de eerste bordjes, geen keuze van de route (rood).

Kasterlee , ruime parking, geen keuze van de route(blauw).

De routes zijn niet te zwaar, dus beginners kunnen wel degelijk 2 of alle drie de kleuren doen, laat je niet afschrikken.
Groetjes
Nicoow201
Mountainbiker

Post by Nicoow201 »

stan 1 wrote:
Nicoow201 wrote:Morgen den deze ok es doen se, ik ben benieuwd !

Te laat gelezen, zijn vandaag geweest, wel om 12.15u .wij starten altijd aan Floreal, die parking in het bos, waar starten jullie?
Zaterdag was het nog modderig( niet onmogelijk) vandaag lag het bijna droog, goed te rijden.
Groetjes
wij waren er rond 11u al, we hebben den TT van Grobbendonk toch nog kunnen meedoen, omda mijn maat toch nog op tijd terug was.
Dit parcours is toch wel the place to be !
trikky
Mountainbiker

Post by trikky »

hoi

Weet iemend hoe het rode parcour er nu bijligt? Ik heb gehoord dat dat bijna niet te doen is omdat er overal te veel mulle zand ligt. Is die te doen met weer zoals nu?

gisterenavond de blauwe tour gereden, hij was wel leuk maar de groene is toffer, meer single tracks :wink:
Post Reply