Garda 2006
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- niels den MTBer
- Mountainbiker
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Ik zit in Garda - dat is op een kleine 10km van Lazise. Als je goesting hebt kunnen we eens afspreken ter plaatse.
Qua MTB denk ik dat er in Lazise niet veel te beleven valt. Je zal waarschijnlijk een 20 km moeten rijden voor je in MTB-paradise komt - dan ben je in de buurt van Monte Baldo en dat is een heel bekende mtb berg
Qua MTB denk ik dat er in Lazise niet veel te beleven valt. Je zal waarschijnlijk een 20 km moeten rijden voor je in MTB-paradise komt - dan ben je in de buurt van Monte Baldo en dat is een heel bekende mtb berg
Re: Garda 2006
Wij zijn in juli ook van zin om naar het Gardameer te trekken met de bike!jerommeken wrote:Voilà, mijne congé ligt vast : de laatste 2 weken van juli zit ik in Garda, aan het gelijknamige meer.
Nog iemand die in die periode naar Lago di Garda trekt ? Vorig jaar heb ik met Mcoen ter plaatse een toerke gedaan, veel plezanter dan alleen.
Kan er hier iemand wat tips geven voor hotels of wat meer info over de buurt? Welk plaats kies je best voor te biken?
Alvast bedankt!
-
mtb grietje
Post by mtb grietje »
Volgens mij eindigt de laatste rit van de transalp dit jaar daar.
Aangezien ik voor "logistieke steun" zorg (met de mobilhome van start naar aankomst elke dag) en daarnaast zelf nog wat wil trainen, zien we elkaar daar misschien wel.................. Tis ne hele grote mobilhome met de vlag van mountainbike.be aan
Aangezien ik voor "logistieke steun" zorg (met de mobilhome van start naar aankomst elke dag) en daarnaast zelf nog wat wil trainen, zien we elkaar daar misschien wel.................. Tis ne hele grote mobilhome met de vlag van mountainbike.be aan
Dan drinken we er samen ene nadien!mtb grietje wrote:Volgens mij eindigt de laatste rit van de transalp dit jaar daar.
- jerommeken
- Mountainbiker
Re: Garda 2006
Post by jerommeken »
Riva is het episch mountainbike-centrum van het Garda-meer.Monke wrote:Wij zijn in juli ook van zin om naar het Gardameer te trekken met de bike!jerommeken wrote:Voilà, mijne congé ligt vast : de laatste 2 weken van juli zit ik in Garda, aan het gelijknamige meer.
Nog iemand die in die periode naar Lago di Garda trekt ? Vorig jaar heb ik met Mcoen ter plaatse een toerke gedaan, veel plezanter dan alleen.
Kan er hier iemand wat tips geven voor hotels of wat meer info over de buurt? Welk plaats kies je best voor te biken?
Alvast bedankt!
The place to be is http://www.mecki.com/ op de baan van Riva naar Torbolé.

Een goed en goedkoop hotel is Hotel Bristol in Riva. Goed omwille van airco op de kamer, veilige fietsenstalling en zwembad. De keuken is OK en het is er "proper". Wij betaalden vorig jaar met 2 volwassenen en 2 kinderen 1200€ voor een week in juli.
In Torbole heb je Hotel Holiday van dezelfde groep en aan dezelfde prijzen. Dit hotel ziet er iets interessanter uit maar ligt niet in Riva en dat is toch het MTB-mekka van het Garda-meer.
Zit in limone gedurende de eerste helft van augustus.
Weet iemand een website met meer info over biken in die buurt?
Is er een niet te missen bergpas in de buurt om ne keer naar boven te stoempen? hetzij op de baan of via het bos?
Hoewel het gardameer de place to be is voor bikers, vind ik eigenlijk vrij weinig terug op het internet
Weet iemand een website met meer info over biken in die buurt?
Is er een niet te missen bergpas in de buurt om ne keer naar boven te stoempen? hetzij op de baan of via het bos?
Hoewel het gardameer de place to be is voor bikers, vind ik eigenlijk vrij weinig terug op het internet