Vrijdag in Eupen mijn max daalsnelheid met MTB gehaald.
62km/h....
Maximum daalsnelheid ?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
als je 300 hoogtemeters over een stenen helling van 25% (stond op een bordje) afdaalt en je remt nauwelijks (voor die enkele bochtjes), dan MOET je wel 80 rijde....hydrus wrote:Ik waan me op een forum voor vissersfredo wrote: max snelheid in (off road) afdaling: geen idee, wt k heb geen km-teller op mn mtb. Ik schat rond de 80-85 ofzo.![]()
80-85 is _heel_ erg snel, zelfs op de baan is 80 eigenlijk al zot, offroad kan het wel lijken dat je zeer snel gaat, maar 80 is volgens mij toch wel heel erg overschat.
Trouwens wat maakt het eigenlijk uit, k heb me geamuseerd
Ik denk eerlijk gezegd dat 'k sneller stijg dan daal, in Brussel dan wel te verstaan. Bij een afdaling zit 'k konstant in de remmen (voorrang van rechts, ge kent dat wel...), als 'k 'm oprij hoef 'k niet te remmen
'k Ga trouwens enkel afdalingen snel die 'k al tweehonder keer gereden heb EN als 'k zeker weet dat 'k niet in de remmen hoef te gaan door één of andere idioot ('t is dat 'k de remBLOKJES van tegenwoordig speelgoed vind tov de remmen van zeg maar 5 à 10 jaar terug) EN als 't geen afdaling op kasseien is (sic).
Maja, 't zal zijn omdat 'k de veertig nader en na ondertussen toch al 25 fietsjaren wat verstand begin te krijgen....
'k Ga trouwens enkel afdalingen snel die 'k al tweehonder keer gereden heb EN als 'k zeker weet dat 'k niet in de remmen hoef te gaan door één of andere idioot ('t is dat 'k de remBLOKJES van tegenwoordig speelgoed vind tov de remmen van zeg maar 5 à 10 jaar terug) EN als 't geen afdaling op kasseien is (sic).
Maja, 't zal zijn omdat 'k de veertig nader en na ondertussen toch al 25 fietsjaren wat verstand begin te krijgen....
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
Heh dit weekend op De Kluis in Zolder een leuke afdaling, vrij lang maar snel , veel losse stenen en zo , maar toch een 56.4km/h gehaald tot ik een bocht zag aankomen en vol in de remmen moest
zalig toch die adrenaline !
-
mtb grietje
Post by mtb grietje »
twas niet bergaf maar vlak... en wind tegen... maar toch 75.9 km/h over een kleine kilometer!!
Met de ligfiets he!!
Met de koersfiets zal mijn max daalsnelheid rond de 80 draaien, met de mtb rond de 70.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar als ik zo snel rijd, word ik me meestal akelig bewust van die snelheid, en ik probeer op dat moment dan ook niet teveel naar mijn kilometrikske te kijken, eigenlijk.............
Met de koersfiets zal mijn max daalsnelheid rond de 80 draaien, met de mtb rond de 70.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar als ik zo snel rijd, word ik me meestal akelig bewust van die snelheid, en ik probeer op dat moment dan ook niet teveel naar mijn kilometrikske te kijken, eigenlijk.............
- hydrus
- Mountainbiker
- Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Ik heb de slechte eigenschap dat ik pas in een bocht besef dat ik erg snel ga. Wat dus veel te laat is. Gewoon rechtuit op vlak of lichtjes hobbelend terein ben ik nog nooit tegen m'n limiet qua durf gegaan, bij bochten en zwaarder terein daarentegen
Ik heb me dan ook voorgenomen om in de afdaling niet te traag te gaan, maar zorgen dat ik binnen m'n kunnen blijf. Daarnaast heb ik me ook voorgenomen om de snelheid uphill wat op te krikken.
Ik heb me dan ook voorgenomen om in de afdaling niet te traag te gaan, maar zorgen dat ik binnen m'n kunnen blijf. Daarnaast heb ik me ook voorgenomen om de snelheid uphill wat op te krikken.
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
mja uphill ben ik dikwijls bij de betere , mja ben ne echte klimmer (voetbalbenen! heheh )
downhill heb ik nooit schrik , nuja kben wel ne speed-freak en gevaren ga ik ook nooit uit de weg, maar om een of andere reden bezit ik dikwijls de juiste technische bagage of reflexen om me uit benarde situaties te redden :D theeft al dikwijls nauw gezeten hoor, ook op de fiets.
Mja vroeger bij skateborden, bmx en snowboarden heb ik toch al fellere stunten uitgehaald
zo ooit van een balkon op 3de ge-ollied naar het 2de verdiep :p was leuk , mja nie zonder gevaar .
Fijnste wat er is in mtb vind ik net de downhill snelheid , dan ng ne snelle bocht erin om erdoor te slippen en dan weer volle gaas verder , zalug
*stofwolkje geeft ook dikwijls extra dimensie als je achter je kijkt hehehe
ps : feit is als je dat allemaal gewoon bent te doen van kleins af is dat alsof he niets is ..als ik dan me kameraden zie, die durven me nooit volgen in ne downhill , spijtug want beetje concurrentie zou wel fijn zijn af en toe
en ik ben dan nog den enige die met goedkope V-brakes rijd 
downhill heb ik nooit schrik , nuja kben wel ne speed-freak en gevaren ga ik ook nooit uit de weg, maar om een of andere reden bezit ik dikwijls de juiste technische bagage of reflexen om me uit benarde situaties te redden :D theeft al dikwijls nauw gezeten hoor, ook op de fiets.
Mja vroeger bij skateborden, bmx en snowboarden heb ik toch al fellere stunten uitgehaald
Fijnste wat er is in mtb vind ik net de downhill snelheid , dan ng ne snelle bocht erin om erdoor te slippen en dan weer volle gaas verder , zalug
ps : feit is als je dat allemaal gewoon bent te doen van kleins af is dat alsof he niets is ..als ik dan me kameraden zie, die durven me nooit volgen in ne downhill , spijtug want beetje concurrentie zou wel fijn zijn af en toe