Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Robin v Berkel
Mountainbiker

Post by Robin v Berkel »

Gf biker wrote:
ATEGEV wrote:Weet iemand waar de Maxxis Larssen TT eXCeption banden te krijgen zijn. Mijn fietsenmaker heeft reeds geIenformeerd bij de Maxxis invoerder voor B en Nl maar blijkbaar zijn ze er niet beschikbaar. :-?
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=10503
ATEGEV wrote:Dank u, GF. Blijkbaar moet de nederlandse invoerder ze dan toch indoen, oftewel B2B werkt met een buitenlandse invoerder ...
ik heb ze nu ook wel lang op moeten wachten bij B2B ruim 2 weeken voor dat ik ze hat morgen eens kijkken hoe ze fietsen
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Sorry, maar ik heb geen zin om 49 pagina's te lezen.
Ben op zoek naar de ideale band om te rijden op NATTE WORTELS
(... voor parcoursen à la XC malmedy)
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

aj kwak wrote:Sorry, maar ik heb geen zin om 49 pagina's te lezen.
Ben op zoek naar de ideale band om te rijden op NATTE WORTELS
(... voor parcoursen à la XC malmedy)
Een zo dik mogelijke band als uw kader kan verdragen !

Dikke band = lage luchtdruk mogelijk zonder snakebites, de band "rolt" dan over een natte wortel ipv ertegen te botsen en weg te glijden. Maakt een ongelooflijke wereld van verschil in controle en grip.

Ik ben persoonlijk supertevreden van mijn 2.4 Nobby Nics - komt nog relatief laag gewicht, stevig karkas én heel goeie rolweerstand bij.

Maar met een XC kader zal je misschien de 2.25 versie moeten kiezen ?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ik heb de NN 2.1 in UST en zeer tevreden over, dit weekend in Biron genoeg natte boomwortels voor de wielen gekregen en steeds kunnen overbruggen.

Gizmo 8)
Iglo
Mountainbiker

Post by Iglo »

Ik reed de voorbije LCMT met NN 2.1 ust voor en achter, en ik kan het nog navertellen....

Een aanrader idd. grip op wortel en rots; in de mate van het mogelijke natuurlijk. Een mirakelband bestaat nog altijd niet ...
moddrduvel
Mountainbiker

Post by moddrduvel »

wat vinden jullie van de michelin xcr mud??
ik rijd er nu 2 maand mee zowel op de baan als in de modder

weinig slijtage en nog heel goed op de baan ondanks zijn noppenprofiel
rijd ust en ongeveer 2 bar

graag reactie,zijn er nog bikers die ervaring hebben met die banden??
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

mud valt goed mee, hebben goede grip vind ik en rolt nog best vlot, weet zelf nog niet wat ik er deze zomer ga opleggen...
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

@ Iglo & Gizmo :
Zelf heb ik onlangs de NN 2.25 Evolution getest en als achterband vind ik 'm persoonlijk niet goed. Ik heb telkens het gevoel alsof de band achteraan "van de velg wil schuiven". Met een druk van boven de 3,5 had ik dit gevoel minder, maar offroad was dit niet echt goed rijden... Volgens mijn fietsenboer was dit normaal omdat de zijdelingse noppen veel zachter zijn dan de "centrale" noppen.
Op zijn aanraden - en zoals op de site van Schwalbe wordt aangeraden - achteraan terug een RR gelegd, en dat rijdt veel comfortabeler.

Vooraan ben ik echter tevreden van de NN. Echter nog niet geprobeerd op nat wegdek.
pervelo
Pro
Location: Thompson/Bmc/pervelo bike/tune,chris king,no tubes,black spire.......

Post by pervelo »

ATEGEV wrote:Weet iemand waar de Maxxis Larssen TT eXCeption banden te krijgen zijn. Mijn fietsenmaker heeft reeds geIenformeerd bij de Maxxis invoerder voor B en Nl maar blijkbaar zijn ze er niet beschikbaar. :-?

heb deze op stock-onze ploeg wordt gesponserd door maxxis
kevinvt
Mountainbiker

Post by kevinvt »

ik heb nu 26x2.1 banden is het een probleem dat ik vooraan een NN 2.25 en achteraan een RR 2.25 opzet het zijn wel geen tubeless. thx voor de informatie :wink:
Post Reply