allez joeps bij mn pa zijn der ook die me de velo kome en die douches hebbe.. :D
ken wel nog wa mense die me de bike gaan.. zo financieren ze direct hun hobby
Met de fiets werken in Brussel
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Zoveel mogelijk met de fiets, anders met openbaar vervoer.
Sint Pieters Leeuw (Negenmanneke) tot aan Luxemburgplein in Brussel.
Vertrek 's morgens eerst in tegengestelde richting (anders kom ik maar aan 12 km ) tot aan de Alsembergsesteenweg, dan via kanaal tot in Anderlecht ( brug aan de Wayezstraat ) , vandaar via Zuidstation en Hallepoort, Louizaplein en Naamspoort tot aan m'n werk. ( 28 km )
Douches en kleedkamers aanwezig.
's Avonds heb ik mogelijkheden zat om teru te keren, hangt meestal af van de gosting of de forme v/d dag.
Ondanks het steeds loerende gevaar als je fietst in de stad, vind ik deze manier van transport in onze urban jungle best tof. Uitkijken blijft echter de boodschap.
Ik merk de laatse tijd trouwens dat steeds meer mensen v/d fiets gebruik maken om hun verplaatsinge van en naar Brussel te maken.
Sint Pieters Leeuw (Negenmanneke) tot aan Luxemburgplein in Brussel.
Vertrek 's morgens eerst in tegengestelde richting (anders kom ik maar aan 12 km ) tot aan de Alsembergsesteenweg, dan via kanaal tot in Anderlecht ( brug aan de Wayezstraat ) , vandaar via Zuidstation en Hallepoort, Louizaplein en Naamspoort tot aan m'n werk. ( 28 km )
Douches en kleedkamers aanwezig.
's Avonds heb ik mogelijkheden zat om teru te keren, hangt meestal af van de gosting of de forme v/d dag.
Ondanks het steeds loerende gevaar als je fietst in de stad, vind ik deze manier van transport in onze urban jungle best tof. Uitkijken blijft echter de boodschap.
Ik merk de laatse tijd trouwens dat steeds meer mensen v/d fiets gebruik maken om hun verplaatsinge van en naar Brussel te maken.
Lebbeke - Opstal - Merchtem - Wolvertem - naast A12 tot aan Van Praet - dan richting Vrt en zo tot in Evere (32km)
Soms neem ik op de terugweg aan Van Praet het kanaal tot aan de Schelde en dan via het Schelde tot in Baasrode om zo naar Lebbeke te rijden (65km)
Als er mensen zijn die het stuk in Brussel via een rustigere weg kennen of ongeveer hetzelfde traject doen mogen gerust iets laten weten.
Soms neem ik op de terugweg aan Van Praet het kanaal tot aan de Schelde en dan via het Schelde tot in Baasrode om zo naar Lebbeke te rijden (65km)
Als er mensen zijn die het stuk in Brussel via een rustigere weg kennen of ongeveer hetzelfde traject doen mogen gerust iets laten weten.
-
Palmboy
- Mountainbiker
Ik heb vandaag ook eens geprobeerd naar het werk te fietsen vanuit Lubbeek.
Lubbeek-Leuven, ring van Leuven, dan de N2 helemaal af, en Brussel door tot in Sint-Jans-Molenbeek: 37km. Had alles op voorhand uitgetekend op de NGI DVD's en in GPS geladen en alles makkelijk gevonden.
Tot in Nossegem breed fietspad, vanaf dan redelijk manoevreren tussen de wagens door, vooral in Brussel.
Op het werk een doucheke kunnen pakken en tussen vertrek tot ik aan mijn bureau zat was een tijdspanne van 2 uur (1.5 uur gereden). Ik heb al langer in de file gestaan 's morgens
Zonder ongelukken (
) is dit dus voor herhaling vatbaar. 
Lubbeek-Leuven, ring van Leuven, dan de N2 helemaal af, en Brussel door tot in Sint-Jans-Molenbeek: 37km. Had alles op voorhand uitgetekend op de NGI DVD's en in GPS geladen en alles makkelijk gevonden.
Tot in Nossegem breed fietspad, vanaf dan redelijk manoevreren tussen de wagens door, vooral in Brussel.
Op het werk een doucheke kunnen pakken en tussen vertrek tot ik aan mijn bureau zat was een tijdspanne van 2 uur (1.5 uur gereden). Ik heb al langer in de file gestaan 's morgens
Zonder ongelukken (
- MC Jo
- Mountainbiker
- Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
Re: Met de fiets werken in Brussel
Yep, Ik rij af en toe van Geraardsbergen naar de Havenlaan in Brussel. Ik rij dan ook via St.Martens-Lennik maar sla dan af naar Dilbeek en ga zo binnen door naar de havenlaan. Dat is wel vrij gevaarlijk. Ik zou wel eens willen weten hoe je aan het kanaal geraakt van aan de Lenniksebaan.
Jo.
Jo.
pvandebe wrote:Zijn er hier nog gekken die met de fiets naar Brussel gaan werken ?
Ik met de MTB van Meerbeke tot op de Louizalaan
Route : via Gooik, St.-Kwintens-Lennik, St.Martens-Lennik, Vlezenbeek, Erasmus Ziekenhuis en van dan doorsteken langs 't kanaal en de kleine straatjes).
Afstand heen 27.3
Afstand terug 28.5 (of soms nog wat langer)
Gemiddeld schommelend rond de 25 km/h
Frequentie : Vorige weken 2 maal, deze week al 3 maal (waarvan 2 in slecht weer).
Lenniksebaan volgen tot aan Erasmusziekenhuis, via metro station Eddy Merckx naar metro station Ceria/Coovi. ( er is een mooi fietspad van aan Erasmus tot Ceria metro station).
De Bergensesteenweg oversteken ter hoogte van doe het zelf zaak Do it ( vroeger Leroy Merlin), via de Ceria ( school) kom je na ongeveer 1 km aan het kanaal. Daar neem je links richting Anderlecht en kan volledig langs het kanaal tot "den Avenue du Port" ofte Havenlaan.
Veel fietsplezier
De Bergensesteenweg oversteken ter hoogte van doe het zelf zaak Do it ( vroeger Leroy Merlin), via de Ceria ( school) kom je na ongeveer 1 km aan het kanaal. Daar neem je links richting Anderlecht en kan volledig langs het kanaal tot "den Avenue du Port" ofte Havenlaan.
Veel fietsplezier
Lennikseweg zul je bedoelen....
Volg van St.Martens-Lennik via Vlezenbeek tot in Brussel (dus gewoon in St.M-L de bocht meevolgen ipv linksaf wat jij doet veronderstel 'k). Je komt op een rond punt. Volgen richting Brussel (je rijdt nu langs het Erasmus ziekenhuis). Aan de tweede lichten rechtsaf tot volgend rond punt. Aan rond punt linksaf onder brug door (je rijdt over de metro parking). Hier de baan oversteken naar links. Eerste straat rechts nemen aan de lichten. Dan straat gewoon meevolgen in de bocht (tramspoor) en aan T-stuk naar rechts.
Nu op tijd remmen of afdraaien naar links want anders ben je nat.....
Als je wil rij je maar eens met mij mee. Vrijdag rij 'k los naar Brussel.
Volg van St.Martens-Lennik via Vlezenbeek tot in Brussel (dus gewoon in St.M-L de bocht meevolgen ipv linksaf wat jij doet veronderstel 'k). Je komt op een rond punt. Volgen richting Brussel (je rijdt nu langs het Erasmus ziekenhuis). Aan de tweede lichten rechtsaf tot volgend rond punt. Aan rond punt linksaf onder brug door (je rijdt over de metro parking). Hier de baan oversteken naar links. Eerste straat rechts nemen aan de lichten. Dan straat gewoon meevolgen in de bocht (tramspoor) en aan T-stuk naar rechts.
Als je wil rij je maar eens met mij mee. Vrijdag rij 'k los naar Brussel.
Last edited by pvandebe on Wed 07 Jun 2006 12:18, edited 1 time in total.
- MC Jo
- Mountainbiker
- Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
OK. Dank u wel.
Ik probeer eens uit, ergens volgende week.
Ik probeer eens uit, ergens volgende week.
pvandebe wrote:Lennikseweg zul je bedoelen....
Volg van St.Martens-Lennik via Vlezenbeek tot in Brussel (dus gewoon in St.M-L de bocht meevolgen ipv linksaf wat jij doet veronderstel 'k). Je komt op een rond punt. Volgen richting Brussel (je rijdt nu langs het Erasmus ziekenhuis). Aan de tweede lichten rechtsaf tot volgend rond punt. Aan rond punt linksaf onder brug door (je rijdt over de metro). Hier de baan oversteken naar links. Eerste straat rechts nemen aan de lichten. Dan straat gewoon meevolgen in de bocht (tramspoor) en aan T-stuk naar rechts.
Mooi fietspad ja maar die stomme paaltjes, borduurtjes, af-en aan rijdende auto's ! 'k Durf me daar nogal eens op de rijweg gooien en een spurtje trekken tot aan de laatste paaltjes. Bijna 50/h de laatste keer, stikkapot....Rein wrote:Lenniksebaan volgen tot aan Erasmusziekenhuis, via metro station Eddy Merckx naar metro station Ceria/Coovi. ( er is een mooi fietspad van aan Erasmus tot Ceria metro station).
Veel fietsplezier