11/06/06 : Zesde Hagelandse Chronorit Langdorp

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

@TheMonkey
k'denk niet dat je Waregem met Wolsfdonk kunt vergelijken
eenvoudig weg omdat Waregem gewoon veel meer asfalt bevat
in zijn parcours dus qua plezier en fungehalte off-road Wolfsdonk er met
kop en schouders bovensteekt. :wink:
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Nog 6 dagen... :-?
Iegienie heeft zijn doelgroep...recreatieve bikers die ook eens een chrono willen rijden...weeral goed op hun paard gekregen.

De chronolitislijders hebben hun messen gescherpt, er worden enkel nog dubbelzinnige verklaringen afgelegd.
Sommigen breekt het angstzweet reeds uit...dromen worden nachtmerries...lichamelijke ongemakken steken de kop op.

Kortom...het is Hagelandse-time !!! Het wordt weeral een niet te overziene stofwolk tussen brug en brug....

Zo ervaarden wij het vorig jaar.
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

Foempes wrote:
scott racer wrote:
CHIMAERA-8-2MEGA wrote:is deze toch aan te raden als eerste lange afstandsrit, m'n langste afstand tot nu toe was de 50km van langdorp.
:drunk: das zeker dat .

Das daar plat zelle :wink:

#-o #-o Mits goed doseren kom je er wel .
Vorig jaar was ik op 3.22h rond :-?
da's een dikke 50 min. rapper dan mij ..... #-o

moet ik dringend iets aan doen , of de GRC en Zwarte Woud Ultra worden een ramp .... [-o< [-o< [-o<

[-X U ni laten ontmoedigen hé :wink:
De GRC gaat ook zeer doen bij mij .
En ik denk zelfs de Hagelandse ook #-o
Wegens niet veel off road kilometers en dus geen off road ritme .
[-o< Ik hoop ergens in de buurt van de 3.30h te eindigen en dan ben ik content .

Btw zal het droog genoeg zijn voor Python's of toch maar NN/RR steken ?

:wink: Als ge samen wil starten Foempes........
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

scott racer wrote:
Foempes wrote:
scott racer wrote: :drunk: das zeker dat .

Das daar plat zelle :wink:

#-o #-o Mits goed doseren kom je er wel .
Vorig jaar was ik op 3.22h rond :-?
da's een dikke 50 min. rapper dan mij ..... #-o

moet ik dringend iets aan doen , of de GRC en Zwarte Woud Ultra worden een ramp .... [-o< [-o< [-o<

[-X U ni laten ontmoedigen hé :wink:
De GRC gaat ook zeer doen bij mij .
En ik denk zelfs de Hagelandse ook #-o
Wegens niet veel off road kilometers en dus geen off road ritme .
[-o< Ik hoop ergens in de buurt van de 3.30h te eindigen en dan ben ik content .

Btw zal het droog genoeg zijn voor Python's of toch maar NN/RR steken ?

:wink: Als ge samen wil starten Foempes........
wat betreft de droogte van het parkoers : ik heb 30graden besteld tegen zondag, en ja, ze voorspellen voor de moment al 28graden tegen zaterdag. Als het nog een ganse week zo'n weer is, dan zal het weer een woestijneditie worden...
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

Als ge samen wil starten Foempes........
hangt een beetje van uw startuur af hé ... ik zou graag buiten de grote drukte willen vertrekken .... :wink:
madness
Mountainbiker

Post by madness »

Dat is een terechte opmerking. Iegienie: wat is het rustigste moment om te starten? Kwestie van op de singletracks en klimmen niet teveel gehinderd te worden (of niet teveel te hinderen :oops: )
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

dat is dus een heel moeilijk vraag... als ik zeg 's morgens vroeg, dan komt iedereen 's morgen vroeg en dan wordt het druk. als ik zeg eerder laat, dan komt iedereen later, en dan wordt het dan druk...

self-unfulfilling prophecy dus.

maar... vorig jaar stond er zo veel volk te drummen om 8h dat je ahw van een druppelsgewijze massastart kon spreken. als je later vertrekt dan is er minder volk die samen met je vertrekt, maar kan je dan weer misschien al eens een seconde of vier verliezen door iemand die net iets trager is op een single track.
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

Foempes wrote:
hangt een beetje van uw startuur af hé ... ik zou graag buiten de grote drukte willen vertrekken .... :wink:
Ik ook zo rond den achten ... :roll: want vroeger is den Iegienie toch ni wakker #-o :lol: :lol:
Verleden jaar stond ik daar om half acht te koekjeloeren aan de start #-o
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

scott racer wrote:
Foempes wrote:
Ik ook zo rond den achten ... :roll: want vroeger is den Iegienie toch ni wakker #-o :lol: :lol:
Verleden jaar stond ik daar om half acht te koekjeloeren aan de start #-o
zo is dat !!! Voor acht uur geraakt er niemand op het parkoers.

waarom ???

awel, voor dat jullie passeren wordt alles nog eens uitgebreid gechecked, zodat er zo weinig mogelijk problemen zijn onderweg. Het is al wel eens gebeurd dat er een km of drie herpijld moet worden, en als je dat op je eentje moet doen, dan pakt dat wel wat tijd.

ook is dit nodig opdat er wat ruimte zou zijn tussen de laatste vertrekker en de eerste arriveerder. In die korte tijdspanne moeten alle namen van alle niet-voorinschrijvers in de pjoeter gestopt worden, en als jullie eerder vertrekken (of later vertrekken dan 9h30), dan heb ik daar minder tijd voor.

ach ja, ons nief spreuk voor dit jaar :
de zon, de zand, de bos, de track, proef Hagelandse !!!
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Iegienie wrote: ach ja, ons nief spreuk voor dit jaar :
de zon, de zand, de bos, de track, proef Hagelandse !!!
Jaja...

Ik heb vanavond het parcours van de Hagelandse, anno 2005, eens op het gemakske afgelegd en het was verwonderlijk hoe droog de tracks er al bijliggen. Ik slaagde er warempel al in van hier en daar een (mini) stofwolkske te creëren.
Op uitzondering van enkele grote plassen, geen modder meer te zien.
Wel een MTB-Langdorper in tegenstroom tegengekomen tijdens een beklimming van Houwaertberg.
Zijn..."allez manneke, ge zijt der bijna.." kon ik alleen met een zuchtsgewijs "Yip !" beantwoorden...

Oh ja Iegienie...ik had nog wel speciaal mijn kodakske meegenomen om een foto van het Paalschaap te nemen, maar ik heb jammer genoeg niets gezien... Zou dat beest met paal en al verhuisd zijn ? :lol:
Post Reply