Epic VS Stumpjumper fsr

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
madrista666
Mountainbiker

Re: Epic VS Stumpjumper fsr

Post by madrista666 »

Kinnie wrote:Tis niet dak een mtb-leek ben ofzo, maar wat is het verschil tussen de Epic en de stumpjumper fsr.

Ik zie dat de achterdemper anders is, maar wat is het "best"?

Hiermee bedoel ik:
meest onderhoud vriendelijk
best afstelbaar
gemakkelijkst afstelbaar
doordijnen tijdens het fietsen.

M'n voorkeur gaat uit naar de witte Epic, omdat ik voorstander ben van velgremmen, en ook omdat ik hier nog een stel Crossmax XL velgkes liggen heb. Maak ik hierbij een goede keuze?
Het is misschien al reeds gepost, maar ne mens kan nooit genoeg ervaringen lezen (of men het mag geloven is iets anders), maar het gaat toch over een deftige som geld dusja.

Dus REAGEREN maar zou ik zeggen... :wink:
Wat zoek je juist? Als je voor rendement wil gaan zou ik Epic nemen, meer confort de Stumpjumper. Maar allebei goede bikes hoor
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Ik heb me keuze gemaakt... een stumpjumper Comp HT :wink:

Heb weekje of 2 terug gaan biken in de ardennen en vond niet echt dat ik achtervering nodig had, toch niet met mijn rijstijl, dus dan liever een HT nemen die iets beter afgemonteerd is voor +/- zelfde budget.
el_barto
Mountainbiker

Post by el_barto »

Ik heb ook een tijdje lopen twijfelen tussen deze twee. Ik had vorig jaar al besloten om in 2006 een nieuwe bike te kopen, een full-suspension van Specilized.

Een kort ritje op de SJ FSR deed me de knoop doorhakken: het is de Epic Disc 2006 geworden. En wel om de volgende (reeds vernoemde) redenen:
+ het gewicht van de SJ FSR viel me echt wel tegen, hoewel hij tijdens het fietsen niet overdreven zwaar aanvoelde.
+ de force-back van de vering (van pedaaltred en schokken) voelde erg onnatuurlijk aan voor mij.

Na een kleine push van het budget (€50) heb ik dan voor de Epic Disc gekozen. Hij zou in de loop van volgende week moeten arriveren. Je zou kunnen zeggen dat ik op hete kolen zit. Ik twijfel er niet aan dat ik er uitermate tevreden over zal zijn.
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Ik kan het gemakkelijk geloven dat het beiden (epic en stumpjumper fsr) enorm goeie fietsen zijn, met allebei het specifieke kenmerken.
Maar ik heb nog geen behoefte aan een fully, toch niet met de rijstijl die ik heb, vind ik het voor mij persoonlijk niet nodig wat betreft achtervering.

Dus heb ik maar een Stumpjumper HT besteld.

Eerste fiets met discs, iets wat ik vroeger nooit moest hebben, maar alli we zullen dat eens testen éh, hopelijk bevalt het me een beetje :wink:
el_barto
Mountainbiker

Post by el_barto »

Als ik je zo hoor zou de epic het duidelijk gehaald hebben, die heeft immers de kenmerken van een HT.
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Indien m'n voorkeur voor een fully ging was het een EPIC, gewoon voor de looks alleen al, vind het prachtig schoon dat dien demper zo naast de achtertrein loopt.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Kinnie wrote:Indien m'n voorkeur voor een fully ging was het een EPIC, gewoon voor de looks alleen al, vind het prachtig schoon dat dien demper zo naast de achtertrein loopt.
En de vering is nog subliem ook hoor!!!! Heeft echt de eigenschappen van een hardtail, confort moet men er wel niet op zoeken!!!
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

confort moet men er wel niet op zoeken
Euhm, gij hebt duidelijk nog gene meter me mijne fiets gerede :P
Nu ja den uwe is wrsch nog wel stukke comfortabeler ma toch is nen epic tov ne hardtail al een imense verbetering ze..
En het achterwiel blijft teminste aan de grond.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Hubertje wrote:
confort moet men er wel niet op zoeken
Euhm, gij hebt duidelijk nog gene meter me mijne fiets gerede :P
Nu ja den uwe is wrsch nog wel stukke comfortabeler ma toch is nen epic tov ne hardtail al een imense verbetering ze..
En het achterwiel blijft teminste aan de grond.
Tja tegen nen HT zal hem wel confort hebben maar tegen een SC is er toch nog wel een dik verschilleken zene!!! :wink:
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Juist bericht gekregen... NERGENS GEEN 15.5" MEER TE VERKRIJGEN ?

wtf? hoe kan da nu? we zijn halfweg het jaar en geen meer te verkrijgen?

die fabriek moet wel ferm gespecialized zijn als ze nu al zonder fietsen zitten :-?

geen probleem, vlug opgelost, dan bestellen we een koga !
of zoals m'n vader zegt, koopt ne nieuwe moto, die moet je tenminste nie zelf duwen :wink:
Post Reply