11/06/06 : Zesde Hagelandse Chronorit Langdorp
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
het is zo zwaar als dat je het zelf maakt he.
Als je er van de eerste kilometer keihard invliegt, dan zalt naar het einde wel zwaar worden, als je er rustig tegenaan vliegt, en eventueel bijvoorbeeld in de tweede helft wat versnelt, tja, dan is het best wel te doen hoor...
Het viel me de laatste jaren wel op dat de vermoeidheid van de arriveerders veel minder was dan de eerste jaren. De eerste jaren vielen de "doden" als bij bosjes neer aan den arrivee, de laatste tijd was dat veel minder...
Remember : ons doelpubliek is NIET de afgetrainde XC-koereur ofte marathonist, maar wel de reguliere tochtrijder die eens een wat langere tocht wil doen, en eens wil kennismaken met de chronostress...
Zonder dat we enige concessie willen doen tov de zwaarte van het parkoers : geen enkele helling die we konden meepakken hebben we laten liggen, tja, tis Montenbaajken he...
Zodus moet iedereen zijn gading vinden. Ook de afgetrainde marathonisti...
Als je er van de eerste kilometer keihard invliegt, dan zalt naar het einde wel zwaar worden, als je er rustig tegenaan vliegt, en eventueel bijvoorbeeld in de tweede helft wat versnelt, tja, dan is het best wel te doen hoor...
Het viel me de laatste jaren wel op dat de vermoeidheid van de arriveerders veel minder was dan de eerste jaren. De eerste jaren vielen de "doden" als bij bosjes neer aan den arrivee, de laatste tijd was dat veel minder...
Remember : ons doelpubliek is NIET de afgetrainde XC-koereur ofte marathonist, maar wel de reguliere tochtrijder die eens een wat langere tocht wil doen, en eens wil kennismaken met de chronostress...
Zonder dat we enige concessie willen doen tov de zwaarte van het parkoers : geen enkele helling die we konden meepakken hebben we laten liggen, tja, tis Montenbaajken he...
Zodus moet iedereen zijn gading vinden. Ook de afgetrainde marathonisti...
effekes terug "up" :
vandaag is de LAATSTE dag van de VOORinschrijvingen : straks om 23h59m59s99 (of toch ongeveer) wordt de voorinschrijfmodule afgesloten !!!
Wie wordt de 300ste voorinschrijver ????
Inschrijving ter plaatse zal UITERAARD ook mogelijk zijn, maar dan wel zonder t-shirt, en zonder de korting.
En, eum, ik heb eens gebeld met die gasten van hierboven, ze hebben me verzekerd dat het niet alleen droog zal zijn, maar ook een graad of 26...
vandaag is de LAATSTE dag van de VOORinschrijvingen : straks om 23h59m59s99 (of toch ongeveer) wordt de voorinschrijfmodule afgesloten !!!
Inschrijving ter plaatse zal UITERAARD ook mogelijk zijn, maar dan wel zonder t-shirt, en zonder de korting.
En, eum, ik heb eens gebeld met die gasten van hierboven, ze hebben me verzekerd dat het niet alleen droog zal zijn, maar ook een graad of 26...
da's een dikke 50 min. rapper dan mij .....scott racer wrote:CHIMAERA-8-2MEGA wrote:is deze toch aan te raden als eerste lange afstandsrit, m'n langste afstand tot nu toe was de 50km van langdorp.das zeker dat .
Das daar plat zelle![]()
![]()
Mits goed doseren kom je er wel .
Vorig jaar was ik op 3.22h rond
moet ik dringend iets aan doen , of de GRC en Zwarte Woud Ultra worden een ramp ....
ik weet dat niet, want ik heb er nog nooit gemontenbaaiked... Maar ik ben wel curieus naar de bevindingen van de deelnemers.sleery wrote:kan je de lastigheidsgraad vergelijken met chrono in reningelst en dikkebus of iets anders?
Wat ik wel weet is dat we iets meer dan 1000hm hebben, en dat de meeste hellingen ergens tussen 20 en 40hm toevoegen aan het totaal. En alles wat je naar boven rijdt, moet je ook weer af, ook niet altijd het eenvoudigste, zie maar op de www.hagelandsechono.be (rubriek nieuws van de chrono) naar de wraak van het PaalSchaap !!! Er staan ook een paar sfeerbeeldfotokes van het parkoers op, en een hoogteprofiel.
Naast die hellingen hebben we nog een pak singletracks in een schitterende streek. De bedoeling is echt om een zo mooi mogelijk parkoers aan te bieden, om duimen en vingers van af te likken (daarom raad ik ook geen hanschoenen met lange vingers aan, er zouden gaten kunnen in zitten na de rit).
Halverwege is er eventjes een recuperatiestrook, maar daarna barst het geweld terug in volle hevigheid los. De laatste km zijn dan weer kompleet vlak : de beroemde strook langs de demer tot aan de beroemdste brug van het montenbaaikhageland.
Voor de mensen die nog nooit in het hageland geweest zijn, zal het zeker een oogopener zijn, ik blijf dit de mooiste streek van vlaanderen vinden om pittig te biken. Voor degenen die wel de streek kennen, tja, we gaan geen enkel mooi stukje uit de weg. Ergens "langs" rijden staat niet in ons woordenboek, en er zitten een paar stukken in waar nog nooit een toertocht gepasseerd is... Ook wij niet.
Met de juiste dosering blijft alles uiteraard zeker en vast doenbaar. De snelste tijden van vorig jaar (7km en 100hm minder) was ongeveer 2h35, de tijd van een snelle biker zal iets van een 3h geweest zijn, en de tijd van een rustiger biker gaat naar de 4h. De uitslagen van vorige jaren staan ook nog allemaal op de site, altijd leerrijk om dat eens te bekijken.
Dit jaar zal je er dus wel een kwartierke bij moeten tellen bij die tijden.
Maar ik blijf er bij : vertrek rustig, en het is zeker en vast goed te doen. vertrek niet rustig en hamertje klop klop klop kan wel eens toeslaan.
Ik zou zeggen : kom af, oordeel zelf, en laat het me dan weten...
MTB Team Langdorp moet zich een beetje excuseren : door problemen met de internetprovider raken we voorlopig niet meer op de site, zodat we de inschrijfmodule niet kunnen afsluiten...Iegienie wrote:effekes terug "up" :
Let dus op : de t-shirt werd enkel gegarandeerd bij betaling VOOR 1 juni, als er niet genoeg zijn dan kunnen mensen die NU inschrijven eventueel wel zonder t-shirt zitten. We hebben er iets te veel besteld, maar nu ook geen kilos te veel...
Sorry voor dit ongemakje.
- sleery
- Mountainbiker
- Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat
ja ik ben van plan af te komen, maar nog nooit in die streek ge montenbaaiked, vandaar mijn vraag dus. Tis niet dat ik mij laat afschrikken of zo, had gewoon graag geweten waaraan mij te verwachten, want 1000 hm da zegt me niet zo veel. Oh ja en die paalschaap: geen interesse om daar tegen de lamp te lopen 
awel, ge moet dan zeker laten weten wat je er van vond, van die 1000hm.sleery wrote:ja ik ben van plan af te komen, maar nog nooit in die streek ge montenbaaiked, vandaar mijn vraag dus. Tis niet dat ik mij laat afschrikken of zo, had gewoon graag geweten waaraan mij te verwachten, want 1000 hm da zegt me niet zo veel. Oh ja en die paalschaap: geen interesse om daar tegen de lamp te lopen
Op de site van de club komen altijd een pak reacties van deelnemers. Onderaan de "nieuws" pagina staat trouwens een collectie van reacties van vroegere jaren, zelfs ene van de organisator van theux/la reid...
@sleery
je kunt Dikkebus, Reningelst, Westouter en de rest niet vergelijken
met Langdorp, het heuvelland bevat uiteraard ook zijn hoogtemeters
maar deze gebeuren veelal op verharde off-road terwijl Langdorp veel meer off-road en beklimmingen in de bossen bevat, enfin dat was mijn
ervaring, de beklimmingen zijn ook meestal wel wa korter maar
iets meer kuitenbijters, enfin nie twijfelen zou ik zeggen, gewoon doen en je gaat zeker nog terug
je kunt Dikkebus, Reningelst, Westouter en de rest niet vergelijken
met Langdorp, het heuvelland bevat uiteraard ook zijn hoogtemeters
maar deze gebeuren veelal op verharde off-road terwijl Langdorp veel meer off-road en beklimmingen in de bossen bevat, enfin dat was mijn
ervaring, de beklimmingen zijn ook meestal wel wa korter maar
iets meer kuitenbijters, enfin nie twijfelen zou ik zeggen, gewoon doen en je gaat zeker nog terug
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Yups, Ik ben vorig weekend de 75km toertocht in Wolfsdonk gaan rijden. En als ik de lastigheidsgraad moet vergelijken met de chrono's, dan komt die 75 km in de buurt van de 100 km in Waregem.sleery wrote:kan je de lastigheidsgraad vergelijken met chrono in reningelst en dikkebus of iets anders?
Er zijn veel meer kortere beklimmingen dan in West-Vlaanderen.