Topografische kaarten v/h NGI (Producttest)

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Cougar wrote:dit gaat over de DVD, maar zo een versie bestaat ook in boekvorm. Ik ben namelijk op zoek naar zo een bundel van belgie, maar daarom niet op DVD (wegens te duur voor een landkaart). Kennen goede bundels?
als je kijkt op de site van het ngi dan kan je daar ook de stafkaarten die je wil uitkiezen...
Cougar
Mountainbiker

Post by Cougar »

Ik had al op toeristische kaarten geklikt, dan kan je kiezen, ik heb op vlaanderen en fietsroutes geklikt en kwam bij deze uit: http://www.ngi.be/tour/jsp/NL1-3-2D.jsp?map=GDS.0VLN Heeft er iemand hiermee ervaring? :oops:
moddereter
Mountainbiker

Post by moddereter »

@cougar

dit is een andere uitgave en bedekt niet volledig Vlaanderen. In feite is dit een kaart van 1 lange fietsroute door Vlaanderen (ongeveer 600km). Op deze atlas is de te volgen route keurig aangeduid. Op de bladen zie je natuurlijk ook de wegen in de omgeving maar als je een volledige kaart van Vlaanderen wil ben je hiermee aan het verkeerde adres.
Heb al een gedeelte van deze route gereden (van Ieper naar Kortrijk en dan Vlaamse Ardennen door Pajottenland - zoniënwoud - Leuven - Heverlee - Sint-Truiden) De route loopt dan verder naar Limburg maar dit heb ik nog niet gedaan. Ik stak de route af en sloot weer aan in Dendermonde vandaar via Schelde naar Gent en terug naar West-Vlaanderen. Is wel mooie route maar ze loopt veel langs kanalen.
De route is ook volledig bewegwijzerd.
Cougar
Mountainbiker

Post by Cougar »

moddereter wrote:@cougar
Op de bladen zie je natuurlijk ook de wegen in de omgeving maar als je een volledige kaart van Vlaanderen wil ben je hiermee aan het verkeerde adres.
Dat is niet wat ik zoek dan :), is het beste alternatief dan een gewone topografische kaart die heel vlaanderen bedekt?
moddereter
Mountainbiker

Post by moddereter »

Denk het wel. Die topografische kaartenatlas is dus wat je zoekt. te koop voor 49,95 euro + DVD als ik mij niet vergis
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Cougar wrote:
moddereter wrote:@cougar
Op de bladen zie je natuurlijk ook de wegen in de omgeving maar als je een volledige kaart van Vlaanderen wil ben je hiermee aan het verkeerde adres.
Dat is niet wat ik zoek dan :), is het beste alternatief dan een gewone topografische kaart die heel vlaanderen bedekt?
dan ga je er wel redelijk veel mogen kopen ... denk dat de aanschaf van de dvd/cd goedkoper zal zijn dan alle (papieren) topokaarten van gans vlaanderen :-?
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Toch niet, de DVD is dubbel zo duur.
De papieren versie beslaat heel België, de DVD is in een deel Noord en een
deel Zuid.
De 10 € korting op iedere DVD (tot 6/8) is trouwens ook geldig op de papieren versie.
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

ivo wrote:Toch niet, de DVD is dubbel zo duur.
De papieren versie beslaat heel België, de DVD is in een deel Noord en een
deel Zuid.
De 10 € korting op iedere DVD (tot 6/8) is trouwens ook geldig op de papieren versie.
Idd juist voor de kaartbladen (schaal 1/50.000), maar niet correct voor de topokaarten zelf (schaal 1/10.000) die 5,70 € per stuk kosten.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

De DVD is ook op basis van topokaarten 1/50.000 en niet op basis van 1/10.000, dus geen appelen met peren vergelijken :wink:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Eens een vraag gestuurd naar de Lannoo helpdesk...

> Beschrijving van hetprobleem:
Wanneer komt er een update zodat de garmin CX versies rechtstreeks kunnen verzenden naar en ontvangen van het programma?

hun antwoord...
Geachte,

voorlopig zijn er nog geen plannen om een update te voorzien. U kan uiteraard steeds gebruik maken van de workaround via Mapsource om gegevens uit te wisselen met een 'x' toestel.
Post Reply