Fietsdragers op trekhaak voor MTB

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
mtbiker
Mountainbiker

Post by mtbiker »

Op 2002-06-27 14:09, schreef Gert:
Ik heb eentje van het merk Avenger! Dit is een Belgisch merk maar niet heel bekend denk ik. Heb hem gezien bij de fietsenmaker en was niet echt overtuigd. Toen hij hem op zijn eigen auto installeerde was ik direct verkocht en moest ik niet meer weten van andere merken en systemen. Deze heeft geen adapter nodig op de trekhaak wat wel een voordeel is. Je zet hem op de trekhaak, schuift de plaat opzij die onder de trekhaak komt te zitten en draait hem vast met een inbussleutel die je erbij krijgt. Hij staat echt maar dan ook echt vast. De fietsen worden aan het frame bevestigd en klaar is kees. Zeer goeie brede gleuven voor de banden en rijden maar! Hij heeft mij 150 euro gekost terwijl de meeste voor op de trekhaak toch wel duurder zijn. Wisselstukken zijn allemaal verkijgbaar en zeer snel omdat het een belgische leverancier is. Succes met je keuze!
Waar kan je die verkrijgen en is het mogelijk om er een fiets op te plaatsen met dunne banden of is het alleen voor mtb fietsen(brede gleuven!)geschikt?
mtbiker
Gert
Mountainbiker

Post by Gert »

Ik heb deze gekocht bij een fietsenmaker in Geel centrum. Ik denk dat je hem ook op meerdere plaatsen kan krijgen hoor. Kijk eens rustig rond. Hij is geschikt voor alle type fietsen want ik heb hem gebruikt voor stadsfietsen, racefiets en MTB. Succes!
shiva
Mountainbiker

Post by shiva »

Ik heb momenteel zo'n ophangmodel, en inderdaad,niet echt handig. Lang sleutelen voor dat je het ding op je wagen krijgt, krassen op het koetswerk. Als het ferm regent of je hebt het heel koud, dan durf je wel eens een paar handelingen overslaan, met gevaar van... .
Zo'n trekhaak laten installeren, kost dat veel geld? Moet zo'n trekhaak van het merk van je wagen zijn (duur)?
Dingo
Mountainbiker
Location: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Post by Dingo »

Ik heb mijne gekocht bij Van Eyck sport in Tessenderlo.
75 euro heeft da gekost en dat dient voor 3 fietsen.
De geulen voor de wielen zijn breed genoeg en verstelbaar.
1 probleem : de armen die het frame vast moeten houden hebben onderaan 1 bout. Deze houdt het niet. Darrom heb ik die ingekort en grijp ik de bikes met hun trapas. werkt perfect.
Het monteren op de trekhaak is kinderspel.
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

een trekhaak moet zeker van het merk van de wagen, die zijn meestal een stuk duurder dan een namaak die even goed, zijn, reken toch op een 200€
Pascal Geerts
Mountainbiker

Post by Pascal Geerts »

Ik heb zoiets kei goedkoop waar ge uwe fiets met de kader moet op hangen, wel op den trekhaak.

Voor 1ne fiets is da echt iet geweldig goed, 2 fietsen durft afhankelijk van de fiets al wel is een probleemke te geven. Maarja voor 75 euro moet ge nie te veel verwachten ook niet.
Matchbox
Mountainbiker

Post by Matchbox »

Heeft er iemand ervaring met de Spinder Hawk? Ziet er een stevig model uit, maar de gleuven lijken nogal smal voor een MTB.
erwin
Mountainbiker

Post by erwin »

Die fietsendragers op de trekhaak (bvb thule) zijn die makkelijk te installeren/verwijderen ?

Want het lijkt me niet handig van altijd met dat ding op je trekhaak rond te rijden ...

Iemand hier een idee van?

Erwin
Kurt
Mountainbiker

Post by Kurt »

erwin wrote:Die fietsendragers op de trekhaak (bvb thule) zijn die makkelijk te installeren/verwijderen ?
Dat duurt bij mij 2 minuten ofzo, gaat echt snel (fietsendrager van Twinnyload)
PAUL
Mountainbiker

Post by PAUL »

Mannekes: als het over fietsdragers of andere bagage-aanhangsels op auto's betreft is er maar 1 tip: THULE. In iedere test steeds de beste. Ze zijn dikwijls veel steviger dan andere merken en ze zijn steeds makkelijk te (de)monteren. Voor die paar euro's dat ze meer kosten verlies ik liever geen fietsen als ik ne keer over ne spoorweg rij...
Post Reply