LCMT 2006
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Inderdaad, voor mij is de chronotocht een leuk extraatje om te doen. In onze club hebben we al gemerkt dat er onder vele MTB-kers toch een soort (gezonde?) competitie is. Vandaar dat we dit jaar op onze TT een ChronoRace over 2 km (for fun) hebben georganiseerd en die werd volgens mij wel gesmaakt door de vele deelnemers. Hierdoor weet ik maar al te goed wat er allemaal komt kijken bij het organiseren van een chrono en wat er allemaal kan misgaan.indy wrote:Ik nodig alle andere chronodeelnemers die van zichzelf weten dat ze een stuk hebben afgesneden om hetzelfde te doen. Het gaat immers toch maar om een recreatie tocht, nietwaar?
Het hoofdoel van de LCMT blijft voor mij toch nog altijd de 4-daagse uit te rijden, alle hindernissen in acht genomen.
Ik heb toch nog 1 bedenking bij de chrono van de LCMT. Na dag 1 had de grote meerderheid een forfetaire tijd van 1 uur. Op de uitslag staat dat er een marge van 30% werd toegepast. De eerste deelnemer is volgens mij om 16u08 aan de chrono begonnen (plaats 44 – Eric Vercauteren). De rit is gestart om 11u30. Een marge van 30% op 4u38 (rijtijd eerste tot aan de chrono) is 6u01 en 20s. Dit betekent dat je maximaal tot 17u31 en 20 seconden kon starten voor een geldige tijd. Ik weet dat ik de chrono gestart ben rond die tijd (ik geloof dat ik je 17u32.0 heb weten opschrijven als starttijd op het blad - je pen weigerde dienst door de regen en ik moest even wachten). Verdorie, een paar seconden te laat aan de start
Voor de rest niks op aan te merken. Doe gewoon zo voort. Echt goe bezig!
- J-BIKER
- Mountainbiker
dit was mijn eerste LCMT en mij zien ze volgend jaar zeker en vast terug
want ik vond de modder hellemaal niet erg de regen vond ik veel erger
want zeg nu zelf zo een aldaling in de modder heeft toch ook wel zijn charmes
en ik zou die mensen van mobi bikes ook nog wel eens willen bedanken want hoe zij aan onze fietsen sleutelden amai chapeau
ik hoop dat mobi bikes er volgend jaar weer bij is want eerlijk gezegt denk ik niet dat ze nog zo iemand zullen terug vinden. de meeste fietsenmakers zullen hun uren ook wel aanrekenen maar zij niet.
allij tot volgend jaar
want ik vond de modder hellemaal niet erg de regen vond ik veel erger
want zeg nu zelf zo een aldaling in de modder heeft toch ook wel zijn charmes
en ik zou die mensen van mobi bikes ook nog wel eens willen bedanken want hoe zij aan onze fietsen sleutelden amai chapeau
ik hoop dat mobi bikes er volgend jaar weer bij is want eerlijk gezegt denk ik niet dat ze nog zo iemand zullen terug vinden. de meeste fietsenmakers zullen hun uren ook wel aanrekenen maar zij niet.
allij tot volgend jaar
- aj kwak
- Mountainbiker
Nee, gewoon de pijltjes na het centrum laten beginnen!Mich wrote:Ik heb zelfs niets negatiefs aan te merken.
Wel vond ik het spijtig dat een teamgenoot bij het einde van de chrono op dag 1 verkeerd gereden is omdat hij afging op de pijltjes voor de dag nadien... Zoiets kan vb volgend jaar snel (bijna geen meerkost) verholpen zijn: alle dagen andere achtergrondkleur, vb geel, groen, rood, blauw.
Voor hem waren alle kansen op het eindklassement plots weg. Spijtig.
-
mtb grietje
Post by mtb grietje »
Aan de onverlaat die het zo plezant heeft gevonden om aan mijn achterrem te prutsen, zodat ik de laatste dag niet heb kunnen meebiken:
wee uw gebeente, en pas maar op als ik u tegenkom!!!
Tis toch nie mogelijk zeg: remleiding was losgedraaid en der was een jointke weggehaald (bevestigd door fietsenmaker die vlak voor de LCMT de remmen in orde heeft gebracht! Er zaten ook geen "restjes", dus kan onmogelijk weggesleten zijn)
Tzijn zotten die zich hiermee bezighouden...
Tis toch nie mogelijk zeg: remleiding was losgedraaid en der was een jointke weggehaald (bevestigd door fietsenmaker die vlak voor de LCMT de remmen in orde heeft gebracht! Er zaten ook geen "restjes", dus kan onmogelijk weggesleten zijn)
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Tja, het gebrek aan wisselstukken bij de fietsenmakers laat zich altijd gelden. Vorig jaar ook verschillende keren gehoord van verdwenen remblokjes ed ...mtb grietje wrote:Aan de onverlaat die het zo plezant heeft gevonden om aan mijn achterrem te prutsen, zodat ik de laatste dag niet heb kunnen meebiken:
![]()
wee uw gebeente, en pas maar op als ik u tegenkom!!!
![]()
![]()
Zie maar dat uw remmen terug in orde zijn voor Willingen en de Ultra Bike !
Field
-
dosenboden
- Mountainbiker
Post by dosenboden »
Er worden dus geen fietsen meer gejat, maar wél onderdelen....
Ernstig treurig om op zo'n manier met elkander om te gaan!
- sintesibrother
- Mountainbiker
Post by sintesibrother »
Er zijn er juist bijna geen gejat!!! Weet niet zeker of het de eerste of de tweede dag was, maar er is rond 3 uur 's nachts een mogelijke fietsendief proberen binnen te dringen in de fietsenstalling met handschoenen aan!! Gelukkig hadden we dit jaar in een nachtwaker geinvesteerd!dosenboden wrote:Er worden dus geen fietsen meer gejat, maar wél onderdelen....
greetz
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Dat dacht ik ook.ka.dee wrote:Die nachtwaker was er in 2005 toch ook al?sintesibrother wrote:Gelukkig hadden we dit jaar in een nachtwaker geinvesteerd!
Field