Ardeche juni 2006

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Ardeche juni 2006

Post by Streets »

zit er toevallig van het net iemand in den ardeche in de maand juni?
anders spreken we eens af om samen te gaan biken.
ikzit in het huis van mijn ouders in vogué, in de buurt van Aubenas

Streets
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Van 8-21 juni zit ik op 4 km ten zuiden van jou :wink:
De bedoeling is wel dat we voornamelijk op de weg hoogtmeters gaan trainen (mijn 2 maten hebben geen mtb).
Je bent altijd welkom voor één of meerdere sessies.
Misschien (als we goesting hebben) zit er ook nog een trip in naar de
Mont Ventoux.
Als je een gps hebt ik heb wel een 4-tal gps mtb routes van de omgeving die kan je altijd komen overtanken.
Het kan wel zijn dat ik mijn mtb meebreng (als ik hem nog in de koffer krijg).

ps. ik vraag me overigens af wat je daar gaat doen want modder heb ik daar nog niet veel gezien :-D
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

ivo wrote: ps. ik vraag me overigens af wat je daar gaat doen want modder heb ik daar nog niet veel gezien :-D
tenzij ge daar in de winter enkele dagen een dikke regenvlaag over je heen krijgt.
dan heb je zo van die kwalitatieve modder/klei, die overal blijft aanplakken met kleine scherpe steentjes in.

4km tenzuiden
das echt niet ver hee
in welke dorpje zit je dan?

Anders moeten we daar wel eens afspreken, desnoods voor enen te gaan drinken

Streets
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Rochecolombe Vieux Village
sjarels
Mountainbiker

Post by sjarels »

Ik ga eind september naar aubenas en omgeving. Iemand een idee of daar veel uitgestippelde routes zijn? tnx
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Wandelroutes wel en die zijn te doen met een fully of veel geduld :wink:
Voor mtb routes moet je al een 30 km verder richting Cevennen.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

@streets: ik neem mijn fully ook mee.
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

ivo wrote:@streets: ik neem mijn fully ook mee.
nice, ne fully kan je daar idd gebruiken
en idd.rochcolombe is echt niet ver van ons verwijderd

wij zitten in een huisje tussen voqué en lanas

Voor de wandelpaden moet je gewoon de pijltjes volgen en regelmatig kom je grote wandelknooppunten tegen waar op een zuil en soort van rcihting aanwijzer staat.
vandaar kan je je orienteren

Deze zomer heel veel padjes gereden zo
De pijlen raken wel wat versleten, maar in het slechste geval heb je dan 10 km asfalt te doen als je verloren rijd.
Slechts een keer alle remme moeten dichtknijpen voor een schildpad en een neig moeten wegspurten voor een chargerende rottweiler
(ik denk dat toen Tom boonen mij niet had kunnen volgen)

@ivo
ik vond het daar vorig jaar vrij gevaarlijk op de weg, veel te veel voorbijzoevende auto's en geen echte fietspaden
Of heb jij fietskaarten met fietspaden erop

Streets
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

OP 45 km van Aubenas:

Espace VTT - FFC :
La Montagne Ardèchoise Larnace :Ouvert toute l'année

LES PISTES

55 pistes au total :
- 20 pistes bleues
- 13 pistes vertes
- 16 pistes rouges
- 6 pistes noires

KILOMETRAGE TOTAL

- 839 km -

Ben je wel even mee zoet :-D
Last edited by ivo on Sat 03 Jun 2006 10:56, edited 2 times in total.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Streets wrote:
ivo wrote:@streets: ik neem mijn fully ook mee.
nice, ne fully kan je daar idd gebruiken
en idd.rochcolombe is echt niet ver van ons verwijderd

wij zitten in een huisje tussen voqué en lanas

Voor de wandelpaden moet je gewoon de pijltjes volgen en regelmatig kom je grote wandelknooppunten tegen waar op een zuil en soort van rcihting aanwijzer staat.
vandaar kan je je orienteren

Deze zomer heel veel padjes gereden zo
De pijlen raken wel wat versleten, maar in het slechste geval heb je dan 10 km asfalt te doen als je verloren rijd.
Slechts een keer alle remme moeten dichtknijpen voor een schildpad en een neig moeten wegspurten voor een chargerende rottweiler
(ik denk dat toen Tom boonen mij niet had kunnen volgen)

@ivo
ik vond het daar vorig jaar vrij gevaarlijk op de weg, veel te veel voorbijzoevende auto's en geen echte fietspaden
Of heb jij fietskaarten met fietspaden erop

Streets
Ja, bij Pasen had ik mijn hardfront-tail mee en dat overkomt me maar één keer. Wandelen op zo'n route is één ding, op een fiets ziet het er dan toch ineens heel anders uit :wink: met al die stenen.
Bovendien moest ik dan ook nog rekening houden met mijn ega haar planning. Nu is het 'men only' :drunk:

Op de weg kom ik daar meestal geen 5 auto's tegen (buiten een 20-tal km voor aanloop- en terugrijroute). Je moet wel de N-wegen vermijden en over de D- wegen rijden in het gebergte. Fietspaden zijn daar onbestaande.

Ik zal U per pb mijn gsm nummer laten geworden dan kunnen we ginder
misschien iets afspreken.

Heb je een gps? Dan mail ik je mijn routes over.
Al mijn trainingsroutes op de weg (bv de mooie autoluwe route naar de Col du Meyrand of de Col du Peyre met zijn te gekke afdaling, één van mijn maten is daar eens rechtdoor over de vangrails gevlogen in een bocht en 6 meter lager in een boom beland :wink: ) staan idd op een kaart en die heb ik nu omgezet op een gps track + een viertal mtbroutes
(duurt iets langer gezien ik die daar eerst allemaal moet afrijden omdat ik (nog) geen topo kaart van de streek heb). Ben wel van plan nu in Aubenas de Bayo topokaart van de Ardèche Sud aan te schaffen.

Moest je geen gps hebben van de fietsroutes heb ik ook een worddocument met aanwijzingen zodat je je kan orïenteren op de IGN 1/60000 kaart van de Ardèche die ik gebruik voor het uitstippelen van wegroutes (o.a. verkrijgbaar in de Leclerc voor Aubenas, groene IGN kaart).
Post Reply