slicks op MTB

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Big
Mountainbiker

Post by Big »

Ik wil mij slicks kopen voor op de MTB.
Normaal moeten deze zo smal mogelij zijn zeker?
Maar dit ziet totaal niet uit. Als het echt beter is om dunne banden te pakken dan pak ik die natuurlijk, maar hoe komt het dat deze zo breedt zijn ?

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=6101

Een aanrader?
authentic biker
Mountainbiker

Post by authentic biker »

Big wrote:Ik wil mij slicks kopen voor op de MTB.
Normaal moeten deze zo smal mogelij zijn zeker?
Maar dit ziet totaal niet uit. Als het echt beter is om dunne banden te pakken dan pak ik die natuurlijk, maar hoe komt het dat deze zo breedt zijn ?

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=6101

Een aanrader?
Dat is een street-band, eerder gemaakt voor truckjes te doen dan om ermee lange snelle ritten mee te maken.
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

ik rijd met schwalbe, marathon slick. rijdt zalig, supersnel.
natte weg is ook geen enkel probleem. ze zijn wel gelimiteerd voor weggebruik. zelfs op een grindwegje heb je niets van grip.

enkel de lekbestendigheid is niet echt geweldig. mijn voorband is al 4x lek gegaan op minder dan 500km... hij is nu opgestuurd naar schwalbe in de hoop van een nieuwe te krijgen. Normaal heb ik hem morgen. dit weekend wordt meteen getest of de nieuwe even fragile is als de andere..

buiten de lekbestendigheid zijn het dus fantastische bandjes. hoewel ik denk dat ik later toch eerder semislicks op mijn tweede wielset ga zetten, die toch een stuk polyvalenter zijn als pure slicks.
Nicoow201
Mountainbiker

Post by Nicoow201 »

ik rijd met Geax 1.25 slicks, goe voor op de weg, zelfs ook een beetje op harde grind. Heb nog geen last gehad van lekkage, hopen da da zo blijft
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

smalle slicks zijn lekker hard op te pompen maar snakebite gevoelig...

Heb Tomslicks van 1.0 en 1.4 gehad. De 1.4's kan je iets zachter zetten zonder teveel extra rolweerstand. Das wa comfortabeler en je hebt een beter e grip in den bocht.

Als ge echt heel extreem wilt gaan:

Conti GP: 28mm breedt en ge kunt er 9 bar in duwe :)
Swalbe Stelvio: iets minder omdat da ne vouwband is. (kan in extreme gevallen van uw velg rekken)

Een goeie compromis lijkt me de Marathon slick. Die heeft relatief goeie lekbestendigheid, kan tot 7bar en is nen snellen band...

Als't confortabel mag zijn: Big Apples. Moeten nie hard staan om toch enorm licht te lopen. Zelfs op 3,5 bar verschiet ge er van hoe licht die loopt. En 't geeft ne fatte look 8) en ge kunt er bochten mee pakken alsof ge in de Moto GP rijdt :p
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

idd, big apples of supermoto's zijn supervet. jammer dat ze bijna 30 euro kosten anders stonden ze der bij mij al lang op. kheb er eens mee gereden. een lange afdaling op asfalt.. wat een grip kerel!

iets goekoper zijn de marathon slicks, die kunt ge in 26x1.75 hebben, kosten denk ik 18 euro stuk en rijden bijna evengoed. je moet ze alleen wat harder pompen.
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

The OM wrote:idd, big apples of supermoto's zijn supervet. jammer dat ze bijna 30 euro kosten anders stonden ze der bij mij al lang op. kheb er eens mee gereden. een lange afdaling op asfalt.. wat een grip kerel!

iets goekoper zijn de marathon slicks, die kunt ge in 26x1.75 hebben, kosten denk ik 18 euro stuk en rijden bijna evengoed. je moet ze alleen wat harder pompen.
big apples 30€?

Schwalbe big apple 50-559: +- 23€ per stuk
60-559: +-23€

Schwalbe Marathon Slick 35-559: +-23€
idem voor de dikkere uitvoering...

Toch niet zo verschrikkelijk duur zeker. :)
Giesken
Mountainbiker

Post by Giesken »

setje wielen maken met de zelfde naven als je nu in je bike hebt, kwestie van afstellen deraieur. Zet er triathlon velgen in (650 inplaats van 700 voor koersfiets),bijna zelfste diameter als MTB 650 = 571mm / 26"= 559mm. V-brake blokjes wat omhoog en hoppekkee bandjes van 23c en rije maar met koerscassete 11-21. :P Met schijfremmen gewoon 700c velg =D> .
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

Giesken wrote:setje wielen maken met de zelfde naven als je nu in je bike hebt, kwestie van afstellen deraieur. Zet er triathlon velgen in (650 inplaats van 700 voor koersfiets),bijna zelfste diameter als MTB 650 = 571mm / 26"= 559mm. V-brake blokjes wat omhoog en hoppekkee bandjes van 23c en rije maar met koerscassete 11-21. :P Met schijfremmen gewoon 700c velg =D> .
veeeel teveel werk ;)

doe dan maar gewoon een bandenwissel of fietswissel :bounce:
Big
Mountainbiker

Post by Big »

Het zijn dus volgende banden geworden:

(maxxis Xenith 1,5)

Image

Vrijdag een testrit gedaan van 75km.
Gemiddelde van 26,52

goedgekeurd.
Post Reply