Frankrijk !!!HELP!!!

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Tiles02
Mountainbiker

Frankrijk !!!HELP!!!

Post by Tiles02 »

Vakantie komt dichterbij en we hebben hier nog altijd niet beslist waar we op congé gaan....
Eén punt staat vast (of toch niet helemaal), mijn vriendin wil naar Frankrijk.
Kan iemand me helpen met een streetk, hotel, .... Waar mijn vriendin aan zwembad of aan een strand of zo kan liggen bakken en waar ik ondertussen mooie tochten kan biken (liefst uitgepijld)

Greetz Tiles02
modderkruiper
Mountainbiker

Post by modderkruiper »

Hoe ver wil je rijden en hoe fit ben je? :)

De bekendste streken zijn vogezen en alpen of pyreneen natuurlijk, maar ook in de Ardeche en zo kan het erg leuk worden.

Wil je ganse dagen biken? of wil je ook een terrasje kunnen gaan doen in de namiddag, of bij uw vriendin aan't zwembad liggen?

Het hangt er zo'n beetje van af...
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

Den dezen gaat normaal in de morgen biken en in de middag met vriendin op tjool. Stadje bezoeken, terrasje doen....

Ik heb vandaag toevallig iets gevonden in porvence, maar alle info is nog welkom want niks staat vast he...
flippy
Mountainbiker

Post by flippy »

Kijk eens op
http://www.ffc.fr/a_VTT/a_SitesVTT/index.asp
Alle VTT sites van de FFC (fédération Française de cyclistes) staan er op beschreven.[/url]
bierenbroodspot
Mountainbiker

Post by bierenbroodspot »

kijk eens op http://www.prades.eu klik op de VTT club veel routes en vlak bij het strand. Voor ander dingen in de omgeving

http://www.prades-tourisme.com

fijne vakantie
Frank
beethoven
Mountainbiker

Post by beethoven »

Ach ik ga naar de Loire streek vetrek vanuit Mons Ritten van 163km tot 198 per dag zodat we op 3 dagen toekomen in Nevers aan de Loire Die volgen enz. Tentje gaat mee of schoon er zeker eens kan gelogeerd worden in gastverblijven of iets betaalbaars. Topic staat onder Loirestreek en krijgt stilaan vorm.
Rudy VdE
serre
Mountainbiker

Post by serre »

In de ardeche ga je zeker vinden wat je zoekt. Er zijn verscheidene chambre d'hotes met zwembad, wel wat duurder dan andere (ca 50 euro/nacht/per kamer).
D'er liggen heel wat uitdagende routes daar.

De Morvan, in bourgondie, 2500 km VTT routes (kaart bij tourist info in Autun) maar je gaat daar niet veel zwembaden vinden.

De Jura als de Morvan nog niet erg genoeg is, hier zal je wel gites of chambres viden met zwembaden

De vogezen als het dichter bij huis moet zijn. Zoals de ardennen maar veel desolater.

en uiteraard in de alpen en de pyreneeen. keus genoeg lijkt me.
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

hehe bedankt manne, ik vertrek nu zondag eerst naar de cote d azur (frejus => roc..) en daarna drome/ardeche whatever, ik ga met links wat uitzoeken, en ook s morgens biken als de madam nog ligt te ronken 8)

zijn de routes mooi uitgepijld? veel stenen/rotsen zeker?
spirit of mtb
Mountainbiker

Post by spirit of mtb »

Ik ben opzoek naar uitgepijlde routes in de Alpen. Kan iemand mij helpen. Liefst sites in het nederlands, want ik ben nog maar 15. Het mogen lastige routes zijn.
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Post Reply