Wie onderhoud zijn MTB zelf?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Wie onderhoud zijn MTB zelf?

Ik laat alles doen door de fietsenmaker.
4
3%
Het meeste laat ik doen, sommige dingen doe ik zelf (nieuwe banden, remblokken, ...)
33
21%
Het meeste doe ik zelf maar sommige dingen laat ik doen (onderhoud vork, ...)
94
59%
Ik ben een echte die-hard en doe ALLES zelf!
27
17%

Total votes: 158

XeRpiO
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson

Post by XeRpiO »

De vering doe ik niet zelf, maar de rest allemaal wel onder toezicht van menne LBS (das menne maat) :-D
Dat vind ik heel handig en als ik iets fout doe legt menne maat direkt uit wat ik fout doe en hoe het wel moet. [-o<
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Alles behalve vork...Gisteren bv vorkje laten onderhouden...
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Ik doe alles wat ik kan (en ik gerief voor in de buurt heb liggen) zelf, maar aan dempers zou ik nooit beginnen.

En het begint me echt al aardig te lukken om veel zelf te doen :-) Sommige dingen doe ik ook niet zelf vanwege de eventuele garantie...

Applausje voor mezelf =D> : de bike waar ik nu mee rij heb ik volledig zelf in elkaar gestoken!!
Thys
Mountainbiker

Post by Thys »

Hier ook vork niet de rest wel.
Aja aan een grote slag uit het wiel halen/ wielen spaken begin ik ook niet.
authentic biker
Mountainbiker

Post by authentic biker »

'K doe alles zelf, enkel de vork onderhouden niet, maarja veel valt er dan ook ni te onderhouden aan ne xcp-75 (suntour) :wink:
boem
Mountainbiker

Post by boem »

Ik doe alles zelf aan m'n bikes!
Nu nieuwe mtb, nen cannondale, dus kzit mee een super fatty Dlr,
Deze nog niet gedemonteerd!
Maar tzijn heel goeie lagers, dus veel onderhoud heeft deze niet nodig!
Gelijk m'n vroegere mtb wel es die rst vork gedemonteerd en gemonteerd! :P
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Enkel het spaken van een wiel en het onderhoud van de dempers (olie vervangen toch, de luchtdichtingen gaat zelf ook) laat ik aan de geoefende vingers over, de rest wordt zelf gedaan.... De fietsenmakers onder ons zullen het graag horen... #-o :lol:
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

ik probeer dingen zelf te doen nu remme blokeen op mijn bike hebiknog nei gdaan omdat ze nie omzijn maar keting olie tandwilen zuiveren en zo banden vervangen doeik allemaal zelf ik probeer wel op een oud fiet die het tch nie meer goed doet maarikheb die materialen al maanie voor tadwilen te vervangen en zo he
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

pctunner01 wrote:ik probeer dingen zelf te doen nu remme blokeen op mijn bike hebiknog nei gdaan omdat ze nie omzijn maar keting olie tandwilen zuiveren en zo banden vervangen doeik allemaal zelf ik probeer wel op een oud fiet die het tch nie meer goed doet maarikheb die materialen al maanie voor tadwilen te vervangen en zo he
met een set inbussleutels en een set moersleutels raakt ge al een eindje op weg hoor :wink:
Brainjumper
Mountainbiker

Post by Brainjumper »

Geleidelijk aan begonnen en steeds meer en meer, zodat thans ook alles zelf wordt gedaan, behave voorvork. In het begin betaalt ge wel wat leergeld (al doende leert men, met vallen en opstaan), maar dat wordt achteraf super snel terugverdiend met wat ge de volgende keer uitspaart. Financieel plaatje is mooi meegenomen, maar de zelfvoldoening het toch maar weer eens gefixt te hebben is vele malen groter.
Post Reply