Live in Spa Francorchamps: HEREN ELITES
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
-
herontdek.be
- Mountainbiker
even medlen
Post by herontdek.be »
even melden dat wij op meirhaeghefilip.be ook bezig zijn om zoveel mogelijk jullie te helpen bij het mailen. Maar ook wij krijgen steeds de standaard antwoorden terug. Ik vind het ongelooflijk hoe ze ons afscheppen . Er moet toch iets te doen zijn aan die muur van onbegrip die ze hebben voor het mtben?
Last edited by herontdek.be on Tue 23 May 2006 01:20, edited 1 time in total.
Hebben jullie nu nog altijd niet begrepen dat het niet de Vrt is die de rotte peer is maar dat het aan de Belgische wielerbond ligt die het mountainbiken niet in hun hart dragen.Cyclocross blijft nu eenmaal hunne dada en dat zal nog lang zo blijven, tot de belgen niet meer meespelen op internationaal niveau en dan zal het misschien veranderen.
Ik maak mij voor de toekomst geen ilusies meer wat betreft uitzendingen van het mountainbiken maar ondertussen is het wel een olympische discipline en misschien moeten we eens een klapke gaan doen met Jacques Rogge,maar ja die heeft het ook al moeilijk met het epo gebruik van onze Peter.Maar wie weet?????
Ik maak mij voor de toekomst geen ilusies meer wat betreft uitzendingen van het mountainbiken maar ondertussen is het wel een olympische discipline en misschien moeten we eens een klapke gaan doen met Jacques Rogge,maar ja die heeft het ook al moeilijk met het epo gebruik van onze Peter.Maar wie weet?????
- Via Ferrata
- Mountainbiker
Post by Via Ferrata »
Mail naar Sporza gezonden.
Heb er in naar La Deux verwezen en het langere verslag dat die wel uitzonden.
- cyclonerick
- Mountainbiker
Post by cyclonerick »
Ik zie de relatie niet tussen het belang van cyclocross vanwege de wielerbond enerzijds en het negeren van mountainbike door de vrt anderzijds.roger wrote:Hebben jullie nu nog altijd niet begrepen dat het niet de Vrt is die de rotte peer is maar dat het aan de Belgische wielerbond ligt die het mountainbiken niet in hun hart dragen.Cyclocross blijft nu eenmaal hunne dada en dat zal nog lang zo blijven, tot de belgen niet meer meespelen op internationaal niveau en dan zal het misschien veranderen.
Deze 2 instanties staan in mijn ogen volledig los van elkaar.
kan je mij wat meer uitleg geven hieromtrent?
- ATEGEV
- Mountainbiker
Dat verslag op LaDeux is er wel niet gekomen. Alleen de vrouwenwedstrijd werd getoond en toen afgebroken wegens technische moeilijkheden. En ipv het dan nog eens opnieuw te proberen hebben ze +/- 20 min reclame uitgezonden. Amai, zoveel reclame en aankondigingen voor hun eigen programma's. Zouden die evenveel subsidies als de VRT krijgen?Via Ferrata wrote:Mail naar Sporza gezonden.
En hoe komt het dat de VRT dan wel de cylocross in beeld brent?cyclonerick wrote:Ik zie de relatie niet tussen het belang van cyclocross vanwege de wielerbond enerzijds en het negeren van mountainbike door de vrt anderzijds.roger wrote:Hebben jullie nu nog altijd niet begrepen dat het niet de Vrt is die de rotte peer is maar dat het aan de Belgische wielerbond ligt die het mountainbiken niet in hun hart dragen.Cyclocross blijft nu eenmaal hunne dada en dat zal nog lang zo blijven, tot de belgen niet meer meespelen op internationaal niveau en dan zal het misschien veranderen.
Contracten voor rechtstreekse uitzendingen worden een jaar voordien afgesproken met de organiserende verenigingen.Indien de bond wat meer druk zou uitoefenen om deze sport meer media aandacht te geven dan zou dit geen probleem zijn voor de VRT.Het is wel zo dat voor een rechtstreekse uitzending van cyclocross maar 5 camera's nodig zijn,daar waar het voor het mountainbiken toch wel wat meer nodig zijn om de strijd rechtstreeks te volgen.En het verschil zit hem hier dat media gezien de cyclocross meer aandacht heeft dan het mountainbiken.En daar past het schoentje niet helemaal,want hoeveel actieve cyclocrossers zijn er tegenover mountaibikers.Persoonlijk kan ik daar geen cijfer op drukken maar als je het aantal starters ziet op een wereldbeker of marathon of zelfs een crosscountry wedstrijd dan is het verschil toch merkelijk.
Dus ik verwacht dat de bond wat meer zou moeten onderhandelen om deze sport wat meer in de picture te brengen en niet aleen met TV stations maar ook met de pers want dit laat ook te wensen over.
Als de VRT een verslagske komt maken uit eigen initiatief dan is het toch niet meer dan 30 sec en dat hoeft voor mij niet,dan kijk ik liever naar het filmpje van Fons Moors.
- Via Ferrata
- Mountainbiker
Post by Via Ferrata »
Hier kan je doorklikken naar het verslag van de wedstrijd in het nieuws van 19.00u van zondag. Het verslag begint op minuut 32.
http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm
Erge duik van die Nederlander...
http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm
Erge duik van die Nederlander...
Last edited by Via Ferrata on Tue 23 May 2006 14:50, edited 1 time in total.
- cyclonerick
- Mountainbiker
Post by cyclonerick »
- Toch denk ik niet dat de bond veel inspraak heeft in de programmatie van de VRT.roger wrote:En hoe komt het dat de VRT dan wel de cylocross in beeld brent?cyclonerick wrote:Ik zie de relatie niet tussen het belang van cyclocross vanwege de wielerbond enerzijds en het negeren van mountainbike door de vrt anderzijds.roger wrote:Hebben jullie nu nog altijd niet begrepen dat het niet de Vrt is die de rotte peer is maar dat het aan de Belgische wielerbond ligt die het mountainbiken niet in hun hart dragen.Cyclocross blijft nu eenmaal hunne dada en dat zal nog lang zo blijven, tot de belgen niet meer meespelen op internationaal niveau en dan zal het misschien veranderen.
Contracten voor rechtstreekse uitzendingen worden een jaar voordien afgesproken met de organiserende verenigingen.Indien de bond wat meer druk zou uitoefenen om deze sport meer media aandacht te geven dan zou dit geen probleem zijn voor de VRT.Het is wel zo dat voor een rechtstreekse uitzending van cyclocross maar 5 camera's nodig zijn,daar waar het voor het mountainbiken toch wel wat meer nodig zijn om de strijd rechtstreeks te volgen.En het verschil zit hem hier dat media gezien de cyclocross meer aandacht heeft dan het mountainbiken.En daar past het schoentje niet helemaal,want hoeveel actieve cyclocrossers zijn er tegenover mountaibikers.Persoonlijk kan ik daar geen cijfer op drukken maar als je het aantal starters ziet op een wereldbeker of marathon of zelfs een crosscountry wedstrijd dan is het verschil toch merkelijk.
Dus ik verwacht dat de bond wat meer zou moeten onderhandelen om deze sport wat meer in de picture te brengen en niet aleen met TV stations maar ook met de pers want dit laat ook te wensen over.
Als de VRT een verslagske komt maken uit eigen initiatief dan is het toch niet meer dan 30 sec en dat hoeft voor mij niet,dan kijk ik liever naar het filmpje van Fons Moors.
Wat zou de bond volgens jou dan moeten doen om het mountainbike te promoten?
- Om te antwoorden op uw vraag 'En hoe komt het dat de VRT dan wel de cylocross in beeld brengt?', heb ik 1 antwoord: GEMAKZUCHT.
1) de organisatie van hoeveel camera's waar te plaatsen zal voor hen veel moeilijker zijn dan bij cyclocross.
2) reportages achteraf zal in meer talen moeten gebeuren dan de reportages cyclocross. Bij het laatste heb je met 1 iemand die deftig Nederlands kan al genoeg. Bij mountainbike moet je toch wel iemand of meerder personen voorzien die een deftig woordje Frans, Engels, Duits, Spaans,... kunnen.
3) Misschien hebben ze niemand binnen het team die iets van mountainbike kent. Zo zouden ze al een extern persoon moeten uitnodigen. Maar ja, wie ga je daarvoor vragen...?
4)...
-
farmer/cowboy
- Mountainbiker
Post by farmer/cowboy »
Ik ken er anders wel een paar...cyclonerick wrote:3) Misschien hebben ze niemand binnen het team die iets van mountainbike kent. Zo zouden ze al een extern persoon moeten uitnodigen. Maar ja, wie ga je daarvoor vragen...?
Bart schols, degene die de sport bij het journaal presenteert is een mountainbiker. Hij heeft o.a. de croccodile trophy gereden. (Ik dacht zelfs nog dat hij op een 15de plaats is geeindigd)cyclonerick wrote:3) Misschien hebben ze niemand binnen het team die iets van mountainbike kent. Zo zouden ze al een extern persoon moeten uitnodigen. Maar ja, wie ga je daarvoor vragen...?
4)...