Springen op je achterwiel..

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
pierrepower
Mountainbiker

Post by pierrepower »

En hoe hop je vooruit?
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

pierrepower wrote:En hoe hop je vooruit?
door te hoppen en dan als je hopt uw wiel naar voren duwen en
dan hop je vooruit! greeeetz MARRE
pierrepower
Mountainbiker

Post by pierrepower »

nounou met die uitleg lukt het wel meteen
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

nee echt ni he...

ik spring net geen twee meter vooruit op mijn achterwiel, en das (voor mij behoorlijk ver)

ge balanceert op uw achterwiel.

eens balans gevonden laat je je voorwiel een beetje zakken (rem nog altijd geblokkeerd).

als voorwiel beetje gezakt is breng je je gewicht naar voor (dijen bijna tegen stuur aan) en trap je met je goed voet (die vooraan is) heel hard naar beneden en laat je tegelijkertijd een fractie de rem los (anders ga je nergens naartoe :-D) en onmiddelijk na lancering trek je het stuur terug naar je lichaam en blokkeer je de achterrem weer en breng je gewicht vervolgens achter de as van je achterwiel en dan kan je terug op je achterwiel blijven staan.

echt niet makkelijk maar eens de 'feeling' er is gaat het echt goed en kan je naar boven begnnen hoppen , op picnicbankjes enzo ;)

succes !
pierrepower
Mountainbiker

Post by pierrepower »

Ok thanx, ik begin er meteen aan. Weet er trouwens iemand waar ik aan een betaalbaar trial fietsje kom?
P.
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

ik heb de mijne 'tweedehands' gekocht...was nog nooit mee gereden (alles stond nog los) van iemand bij gas-gas de vroegere verdeler van megamo...voor de ronde som van 500euro.

de kaders van koxx (waar de gebroers beleay mee rijden) beginnen vanaf ik meende 600euro.

aantal merken voor he topzoeken op internet makkelijk te maken :

-koxx
-monty (heel goed ook)
-zoo
-nakamura hebben er ook eentje.

mss de moeite voor jou om eens te bekijken : www.eengoedidee.nl

veel videokes van allerhande freestyle sporten, onderandere trails dus.

e voor de rest : googlen met "trail"(let op schrijfwijze !) er zijn veel clips te vinden
Ex-bow
Mountainbiker
Location: Norco Manifesto, Inspired Fourplay, Santa Cruz Chameleon

Post by Ex-bow »

Begin bij het begin; leer eerst je achterwiel van de grond krijgen zonder click pedalen of voethaken. Maar in de veronderstelling dat je dat kunt, zo ging ik te werk:

De manier waarop ik het geleerd heb is met mijn voorwiel op een obstakel (muurtje, bank) van ongeveer 40 a 50cm hoog. Daar stond ik een tijdje op te "hotsen" (trial techniek waarbij je met lichte sprongen je evenwicht tracht te behouden) Eenmaal ik mijn evenwicht wat had gevonden probeerde ik verder te springen met mijn voorwiel weg van het obstakel. Als je dat wat doorhebt en een aantal sprongen kan maken kan je, zoals hoger reeds gezegd, proberen om het vanop de begane grond te proberen.

Laatste tip; werk met je pedalen om je evenwicht te behouden en af te zetten om verder of hoger te kunnen springen (zie animatie van Kenny Beleay hoger) Telkens hij naar een andere paaltje springt laat hij zijn voorwiel zakken om nadien met een lichte pedaalslag weer verder te gaan. Op die manier kan je evenwichtsverlies compenseren.

Ik heb dat geleerd met een Trek fiets met een 21" kader (ik was toen ongeveer 1.60m...)
Volhouden is de boodschap!
Post Reply