Stuur hem deze foto door: http://users.telenet.be/Rikskes-site/Sp ... CF0156.JPGscott racer wrote: Nog één opmerking: bij mijn weten stonden er gisteren geen Belgen op het podium.
Live in Spa Francorchamps: HEREN ELITES
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
scott racer wrote:Kijk wat ik terug kreeg .
Ze weten nog geen eens dat er 5 podiumplaatsen zijn op een WB![]()
Bedankt voor uw reactie.
Uiteraard zijn de prestaties van Meirhaeghe en Paulissen ons niet ontgaan. Meer zelfs, we hadden een bijdrage in Sportweekend gepland.
Maar zoals u weet heeft zich gisteren een tragisch busongeval voorgedaan, waardoor Sportweekend - logisch en geheel terecht - wat van z'n tijd heeft afgestaan aan het algemeen Journaal. Daardoor hebben we enkele items, waaronder de wereldbekermanche mountainbike in Spa, moeten schrappen.
Nog één opmerking: bij mijn weten stonden er gisteren geen Belgen op het podium.
Met achting,
Erwin
Erwin Van den Sande
eindredactie TV-sport
VRT - Auguste Reyerslaan 52 / 2L57 - 1043 Brussel
tel. 02 - 741 36 92
fax. 02 - 735 0 222
www.sporza.be
Deze heb ik ook gehad
- roy
- Mountainbiker
- Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
naam : Vandendriessche.
voornaam : Roy
e-mailadres : roy.vandendriessche@gmail.com
onderwerp : Mountainbike wereldbeker te spa!!!!!!!!
bericht : Hallo,
Hier spreekt een onthoogeld mountainbike liefhebber.
Ik weet niet ofdat jullie erop gelet hebben dat het vandaag werldbeker
mountainbike was te spa. En dat we als klein Belgenland trots kunnen
zijn op Filip Meirhaeghe en Roel Paulissen dat er twee Belgen mee
stonden op het podium. Blij dat er meer sport is op tv hoor maar laat
ook eens andere sporten aan de beurt. Snooker was er maar er zijn geen
belgische snookerspelers die meedraaien op wereldniveau. Wij kunne wel
stellen dat we straffe mountainbikers hebben.
Groeten, een vrt fan die toch naar de vtm moeten kijken heeft. Totaal
tegen mijn principes.
ook dit terug gekregen.
Beste,
Ik begrijp uw frustratie. Wij moeten steeds keuzes maken over wat we al
dan niet live uitzenden en we beseffen maar al te goed dat we daardoor
mensen ontgoochelen. In dit specifieke geval was het een budgettaire
beslissing, om mountainbike naar onze normen goed in beeld te brengen
zijn heel wat camera's nodig. Maar het kan best dat we volgend jaar
andere keuzes maken.
Ik wens u toch nog veel kijkgenot,
Pieter.
Pieter De Windt
Eindredacteur Sporza
VRT TV-sport - kamer 2L57
Auguste Reyerslaan 52
1043 Brussel
T: 02-741 39 87
- ATEGEV
- Mountainbiker
Ik had 2x dezelfde mail gestuurd, 1x naar de mailbox voorzien voor opm. oimtrent de uitzendingen van Sporza, 1 x naar die voor de nieuwsuitzendingen. Dit waren hun reacties:
Hopelijk baat al onze moeite
.
Ik begrijp uw frustratie. Wij moeten steeds keuzes maken over wat we al dan niet live uitzenden en we beseffen maar al te goed dat we daardoor mensen ontgoochelen. In dit specifieke geval was het een budgettaire beslissing, om mountainbike naar onze normen goed in beeld te brengen zijn heel wat camera's nodig. Maar het kan best dat we volgend jaar andere keuzes maken.
Ik wens u toch nog veel kijkgenot,
Pieter.
Pieter De Windt
Eindredacteur Sporza
Hier blijkt dus uit dat het antw. dat ze sturen bevat is in een standaart geraamte. Hopelijk lezen ze effectief wel onze reacties en sturen ze niet, vanaf ze zien wat het onderwerp is, aan iedereen het zelfde antwoord pro forma. Het valt niet echt af te leiden. Op de eerste mail antwoordde ik ook nog:Geachte heer Vandamme,
Bedankt voor uw reactie.
Uiteraard zijn de prestaties van Meirhaeghe en Paulissen ons niet ontgaan. Meer zelfs, we hadden een bijdrage in Sportweekend gepland.
Maar zoals u weet heeft zich gisteren een tragisch busongeval voorgedaan, waardoor Sportweekend - logisch en geheel terecht - wat van z'n tijd heeft afgestaan aan het algemeen Journaal. Daardoor hebben we enkele items, waaronder de wereldbekermanche mountainbike in Spa, moeten schrappen.
Met achting,
Erwin
Erwin Van den Sande
eindredactie TV-sport
Dank u voor uw snelle reactie.
Het gaat hem echter niet alleen om de live uitzending. Ik begrijp dat, vooral op een lange omloop als Spa, het mss niet doenbaar is om de koers serieus in beeld te brengen. Maar dat er zelfs geen verslagje in de sportnamiddag of in de latere journaals zit, daar kan ik niet inkomen.
De collega's van Ladeux hebben ginder beeldmateriaal geschoten. Het zal toch niet zijn zeker dat je met hen geen overeenkomst kan bereiken. Zelfs VTM heeft naar het schijnt iets uitgezonden. Ik heb dit niet gezien omdat ik gans de tijd de nationale omroepen aan het afzoeken was.
Gegroet,
Hopelijk baat al onze moeite
- aj kwak
- Mountainbiker
tjah...scott racer wrote:Kijk wat ik terug kreeg .
Ze weten nog geen eens dat er 5 podiumplaatsen zijn op een WB![]()
Bedankt voor uw reactie.
Nog één opmerking: bij mijn weten stonden er gisteren geen Belgen op het podium.
Met achting,
Erwin
Erwin Van den Sande
eindredactie TV-sport
VRT - Auguste Reyerslaan 52 / 2L57 - 1043 Brussel
tel. 02 - 741 36 92
fax. 02 - 735 0 222
www.sporza.be
Daarentegen heb ik 'de vtm' (Filip Maertens) tegengekomen op het parcours. Ze waren met 3 op het parcours aanwezig en hebben de mooiste stukken van het parcours afgewandeld (2* tegengekomen). Ik ken niets van budgetten, maar naar mijn mening kan dit toch niet ZO overdreven veel kosten, tenopzichte van het prachtige verslag dat ze getoond hebben.
Volgens mij kijkt de vrt neer op mountainbike (zoals de uci)
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Denk dat ze hun budget volledig opsouperen aan de cyclocross.
Misschien beseffen ze nog altijd niet dat cyclocross internationaal niets voorstelt en dat het daarom is dat 7 van de 10 beste van het wereldkampioenschap uit België komen.
Weten zij veel dat onze 2 MTB-toppers veel meer tegenstand hebben en dat het winnen van 1 WB MTB veel meer sportieve waarde heeft dan het winnen van de "superprestige"
Ik weet het, we moeten blij zijn dat we ne Wellens, Nijs en andere Svennen hebben maar feit blijft dat cyclocross een folkloresport is waar onze Vlaamse TV's VEEL te veel aandacht aan besteden.
Stel je voor dat ze de helft van het cyclobudget naar de MTB schuiven, dan zou ons belastingsgeld toch wel wat beter gespendeerd worden. En dan zouden er in België ook wat meer sponsors kunnen warm gemaakt worden zodat we in de top kunnen blijven meedraaien.
Misschien beseffen ze nog altijd niet dat cyclocross internationaal niets voorstelt en dat het daarom is dat 7 van de 10 beste van het wereldkampioenschap uit België komen.
Weten zij veel dat onze 2 MTB-toppers veel meer tegenstand hebben en dat het winnen van 1 WB MTB veel meer sportieve waarde heeft dan het winnen van de "superprestige"
Ik weet het, we moeten blij zijn dat we ne Wellens, Nijs en andere Svennen hebben maar feit blijft dat cyclocross een folkloresport is waar onze Vlaamse TV's VEEL te veel aandacht aan besteden.
Stel je voor dat ze de helft van het cyclobudget naar de MTB schuiven, dan zou ons belastingsgeld toch wel wat beter gespendeerd worden. En dan zouden er in België ook wat meer sponsors kunnen warm gemaakt worden zodat we in de top kunnen blijven meedraaien.
- cyclonerick
- Mountainbiker
Post by cyclonerick »
heb zowat dezelfde mail terug gehad en heb opnieuw weergestuurd. Never give up! 
beste redactie,
uiteraard begrijp ik dat het moeilijk is om het volledige parcours in beeld te brengen. Het zou zelfs, vooral budgettair gezien, onnozel zijn. Toch vind ik het zeer jammer dat jullie één van de prachtigste wedstrijden in één van de grootste en mooiste (vrijetijds)sporten zomaar links laten liggen. Een tweetal camera's die start, aankomst en enkele spectaculaire stroken in beeld brengen, kan toch geen onoverkomelijk probleem zijn...? Het is wel mogelijk om in de cyclocross grof geschat zo'n 10-15 camera's te posteren. Niets tegen cyclocross, maar het is zeer frustrerend om te zien hoe verschillende tweederangscyclocrossen enorm professioneel en goed in beeld gebracht worden, terwijl één van de belangrijkste mountainbikewedstrijden gewoon genegeerd worden.
Nu ja, jullie hebben gestuurd dat jullie mijn frustratie begrijpen, dat jullie mogelijks volgend jaar andere keuzes maken en dat jullie mij nog heel veel kijkgenot wensen. Dit geeft mij hoop dat mijn mail misschien niet voor niets geweest is. Ik ben immers lang niet de enige die ijvert voor meer respect en aandacht voor andere sporten dan voetbal, wielrennen, tennis en cyclocross (in mijn ogen trouwens ook drie mooie sporten, al mag men daarin niet overdrijven in krant en op tv). Jullie zouden ons dan ook heel veel plezier doen met een beetje meer aandacht voor de sporten die het verdienen en waarin de Belgen zich niet voor de zoveelste maal oeverloos belachelijk maken
mvg,
Rik
ik hoop dat ik snel een mail terugkrijg...
beste redactie,
uiteraard begrijp ik dat het moeilijk is om het volledige parcours in beeld te brengen. Het zou zelfs, vooral budgettair gezien, onnozel zijn. Toch vind ik het zeer jammer dat jullie één van de prachtigste wedstrijden in één van de grootste en mooiste (vrijetijds)sporten zomaar links laten liggen. Een tweetal camera's die start, aankomst en enkele spectaculaire stroken in beeld brengen, kan toch geen onoverkomelijk probleem zijn...? Het is wel mogelijk om in de cyclocross grof geschat zo'n 10-15 camera's te posteren. Niets tegen cyclocross, maar het is zeer frustrerend om te zien hoe verschillende tweederangscyclocrossen enorm professioneel en goed in beeld gebracht worden, terwijl één van de belangrijkste mountainbikewedstrijden gewoon genegeerd worden.
Nu ja, jullie hebben gestuurd dat jullie mijn frustratie begrijpen, dat jullie mogelijks volgend jaar andere keuzes maken en dat jullie mij nog heel veel kijkgenot wensen. Dit geeft mij hoop dat mijn mail misschien niet voor niets geweest is. Ik ben immers lang niet de enige die ijvert voor meer respect en aandacht voor andere sporten dan voetbal, wielrennen, tennis en cyclocross (in mijn ogen trouwens ook drie mooie sporten, al mag men daarin niet overdrijven in krant en op tv). Jullie zouden ons dan ook heel veel plezier doen met een beetje meer aandacht voor de sporten die het verdienen en waarin de Belgen zich niet voor de zoveelste maal oeverloos belachelijk maken
mvg,
Rik
ik hoop dat ik snel een mail terugkrijg...
- Johnny de Wit
- Mountainbiker