14° Meerdael Classic Gold 100 km - voorinschrijvingen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

@ DjJoe : het doet echt deugd te lezen dat al ons werk geapprecieerd wordt ... sommigen van ons zijn nog nat achter de oren van't uitpijlen op zaterdag .... :wink:

thx

de "roadcrew"
Jan B.
Mountainbiker

Post by Jan B. »

Mijn verslag staat online op: http://www.janbailleul.be/mtb/index.php ... ar=4&pk=21 .

Inderdaad, ik heb de tocht uitgereden, en kwam voor een totaal van 107,5 km. uit op 16,5 gemiddeld. Dus beter dan DJ-Joe :p, en nog wat anderen. Onderweg sterretjes gezien, lees daarvoor mijn verslag!

Ik ben tevreden over dit resultaat nu ik de gemiddelden van anderen zie, bewijs dat mijnn intervaltrainingen vruchten afwerpen!
mtb grietje

Post by mtb grietje »

DjJoe wrote:heb ook nog een klein klapke gedaan met een van de mods van mountainbike-be...ik zal mijne sticker tegoed houden lol....ik vond het wel tof om zo eens iemand tegen te komen..
Dat moet ik dan geweest zijn, denk ik?
:wink:

@Foempes: jullie hebben inderdaad prachtig werk afgeleverd, hoor, menig tt-organisator kan héél wat leren van jullie!!
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

ik ben bezig alle foto's aan't verzamelen en zal ze dan wel ergens kunnen posten zeker ?

@ mtb grietje : zo'n 75 personen zijn enkel alleen al die dag aktief ( sommigen al weken !!! ) om alles vlotjes te laten verlopen ...

blijkbaar met succes .... :roll:
DjJoe
Mountainbiker

Post by DjJoe »

yep...jij was het Mtb grietje maar ik wou het niet aan iedereen zijne neus hangen...nu gaan der twee jaloers zijn....

@ Jan B. ik zal uw verslag eens gaan lezen ...nu direkt...

uwen hartslag lag wel redelijk hoog he..mijn gem was maar 155
en er staat ook niet wanneer je toegekomen bent....en waar heb je die extra kms gedaan..paar keer verkeerd gereden?...
Viper San
Mountainbiker

Post by Viper San »

Ook dit jaar hebben we op meerdere plaatsen weer last gehad van opzettelijk verdwenen pijltjes, ondanks permanente controle met 3 à 4 man per 10 km parcours. Zit niks anders op dat de organisaties hiermee leren leven, wij zitten op de limiet qua controle. Ze hebben het dit jaar zelfs gepresteerd om op 2 plaatsen de bewegwijzeringsborden los te scheuren en weg te gooien...Waar gaan we naartoe!
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Wat naar volgend jaar misschien wel geplaatst kan worden: in de omgeving van het Zoet Water (achter dat cafe/eethuisje daar) enkele waarschuwingsborden voor de wandelaars, dat die weten dat wij als halve zotten naar beneden komen zwieberen op enkele modderige paadjes in het Meerdaelwoud...

Aan de laatste afdaling had ik, ondanks meermaals "pardon" te roepen, bijna prijs... En zo op een slibberwegje uitwijken brengt altijd risico's met zich mee.

Een gewaarschuwd man/vrouw is er twee waard, an dan kunnen ze toch al niet zeggen dat ze niet gewaarschuwd waren...

Voor de rest heb ik anders, behalve heel even aan dat politiekantoor, overal goed mijn weg gevonden, geen last gehad van verdwenen pijlen!!
Bengo
Mountainbiker

Post by Bengo »

MTBGrietje, jou heb ik niet gezien, maar 'k had wel vernomen dat je meedeed met de Meerdael Classic. Zo vertelde me toch Jan(van de Alpenclub en de Coast to Coast) die blijkbaar mee in deze organisatie zit en behalve rondcrossen met een Fototoestel op zijn helm, mij ook nog eens uitstekend heeft geholpen toen ik ergens halverwege de 100 k. was gestrand met mijn Rohloff-systeem dat het tijdelijk liet afweten wegens loszittende schakelbox. Ik stond nog maar net te voet in de middle of nowhere, en daar was Jan-mijne-man al. Hij heeft dan een paar 'tie wraps' rond mijn schakelboxje getrokken en ik kon weer verder. Dank Jan!
Helaas zat ik toen net op een plat stuk en had ik niet meteen door dat ik alleen mijn 5 zwaarste versnellingen nog had. Bij de eerste de beste helling stond ik natuurlijk geparkeerd en met 2 plastic riempjes onlosmakelijk rond mijn schakelbox gefixeerd. Zo heb ik dan een helling of vijf te voet omhoog gelopen, (bergaf ging natuurlijk wél goed!) om dan aan de derde bevoorrading de 'tie wraps' er af te knippen, zelf wat te frutselen aan de schakelbox en er met verse krachten weer tegenaan te gaan. Zo nog Johan uit West-Vlaanderen (ook nog van de C2C) voorbijgestoken en netjes uitgereden. En dan nog even doorgetrokken tot bij mij in Kessel-Lo. Met een hele dag cake en banaan in het lijf en een flinke scheut Red Bull op het bijna-einde was dit goed te doen.
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

Alles wat een goede tt moet hebben zat erin. Wel eens met met kop tegen een boom gebotst, maar kom... (niet ongerust zijn : met de boom gaat alles goed : volgende tt doet hij zeker weer mee, zo zei hij)

Ik doe geregeld tt's van 60km's , maar dit was mijn eerste 100km-grens.
Ik ben twéé keer verkeerd gereden:

één keer eigen stomme schuld : ik rij toch wel een steile kasseiklim op zeker en 't was niet langs daar. Stevig gevloekt en terug naar beneden.

één keer was het pijltje niet zo goed aangegeven aan het politiekantoor, maar misschien was ik toen al te moe om alles nog goed te kunnen volgen. Hoewel : ik zag wél veel sterren. Kan dat?

Afstand: 108 km rijtijd : 5 u 30 min. (mijn ego rondt het hier een beetje af, maar...echt wel een beetje hoor)

Volgende keer ga ik nog wat beter doseren voor de grote finale begint!

PS. ik vind jullie "motiverende" opschriften in het bos geweldig. Ik heb nog tips voor volgend jaar:

- "Je bent er bijna..." (begin klim)...."....maar nog niet helemaal" (nét voor het einde)
- "nog één km voor de bevoorrading" gevolgd door "maar het wel 15% bergop"
- "Is het nog ver grote smurf?", maar dan wel een km verder gevolgd door : "Ja, nog héél ver grote Smurf"
- en helemaal op het einde : "nog 10 km" (terwijl het er nog maar 5 zijn) en enkele km's verder : "Gefopt!"
Loeckxke
Mountainbiker

Post by Loeckxke »

mtb grietje wrote: Wat ik wel uiterst raar vond is dat een vriendelijke dame mij aan de voorlaatste bevoorrading (op km 72 ongeveer) zegde dat ik tot dan toe nog maar de enige vrouw was die daar gepasseerd was.
Stoch niet waar zeker? Er moeten toch nog dames geweest zijn die de 100 gekozen hebben?
Als afpijler van dienst op alle afstanden heel weinig vrouwen gezien en we hebben toch een tijdje staan turen. Op de 100 kilometer in totaal een 5-tal vrouwen (waarvan 2 in het laatste half uur). Voordeel: van elke vrouw is er minstens één foto :wink:
Post Reply