(hoe raar dat ook mag klinken !)
Live in Spa Francorchamps: HEREN ELITES
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- the voltman
- Kerstman
Post by the voltman »
mountainbiken zou iets meer geapecieerd mogen worden door de media vind ik, maarja tennis,veldrijden,voetbal en wegrennen daar kunnen ze live beelden van uitzenden maar het wk-mountainbiken 2 uur biken op een loodzwaar parcours word door de media nog steeds onderschat.
Iets meer aandacht voor deze sport zou best welkom zijn.
greetings the voltman
Iets meer aandacht voor deze sport zou best welkom zijn.
greetings the voltman
- Nielskie
- Mountainbiker
Hupla, ook mijn gal eens gespuit in een mailtje. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Aan Sporza:
Beste,
Ik had gisteren gehoopt een glimp op te vangen van de schitterende prestaties van de Belgen op de Wereldbekerwedstrijd Mountainbike aan het circuit van Spa/Franchorchamps.
Filip Meirhaeghe= 4e XC
Roel Paulissen= 5e XC
Kenny Belaye= 1e trial
Ik had er niets van teruggevonden op de programmatie van de namiddag, ik heb me dan maar in de zetel gelegd voor de zoveelste bergrit in de GIRO.
Maar ik had toch wel een verslagje verwacht in de uitzending van sportweekend. Jullie profileren jezelf als zender waar elke sport aan bod komt, maar daar was weer niet veel van te merken.
VOETBAL VOETBAL VOETBAL, dat kennen jullie precies wel:
- 2e klasse eindronde, OK, daar valt nog net mee te leven
- horen dan Frank Debleeckere geen zenuwen heeft voor het WK, daar zat ik in geen jaren op te wachten
- 't ergste van al, de bierpenskwekende ex-kampioenenploeg van Genk
Gelukkig hadden jullie toch nog oog voor de schitterende prestaties van de belgische triatleten op lanzarotte, en de opkomst van de Belgische motorcrossjeugd in Japan. Anders was de uitzending wel helemaal te gortig geweest.
VTM had wel een mooi verslagje gemaakt over het mountainbike, maar daar ben ik ook maar op terechtgekomen omdat jullie het vertikt hadden eens verder te kijken dan jullie neus lang is.
Er zijn nog vele andere sporten die ook pakken op TV waar de Belgen wel op internationaal niveau hun mannetje staan, in tegenstelling tot die overbetaalde kloeftrappers die ons landje telkens weer in elkaar doen schrompelen van schaamte. Die sporters leven er ook volle bak voor. Ze verdienen het ook wel eens om in de spotlights gezet worden, en niet alleen wanneer ze op dopinggebruik betrapt worden.
Een teleurgestelde Sporza kijker.
Aan Sporza:
Beste,
Ik had gisteren gehoopt een glimp op te vangen van de schitterende prestaties van de Belgen op de Wereldbekerwedstrijd Mountainbike aan het circuit van Spa/Franchorchamps.
Filip Meirhaeghe= 4e XC
Roel Paulissen= 5e XC
Kenny Belaye= 1e trial
Ik had er niets van teruggevonden op de programmatie van de namiddag, ik heb me dan maar in de zetel gelegd voor de zoveelste bergrit in de GIRO.
Maar ik had toch wel een verslagje verwacht in de uitzending van sportweekend. Jullie profileren jezelf als zender waar elke sport aan bod komt, maar daar was weer niet veel van te merken.
VOETBAL VOETBAL VOETBAL, dat kennen jullie precies wel:
- 2e klasse eindronde, OK, daar valt nog net mee te leven
- horen dan Frank Debleeckere geen zenuwen heeft voor het WK, daar zat ik in geen jaren op te wachten
- 't ergste van al, de bierpenskwekende ex-kampioenenploeg van Genk
Gelukkig hadden jullie toch nog oog voor de schitterende prestaties van de belgische triatleten op lanzarotte, en de opkomst van de Belgische motorcrossjeugd in Japan. Anders was de uitzending wel helemaal te gortig geweest.
VTM had wel een mooi verslagje gemaakt over het mountainbike, maar daar ben ik ook maar op terechtgekomen omdat jullie het vertikt hadden eens verder te kijken dan jullie neus lang is.
Er zijn nog vele andere sporten die ook pakken op TV waar de Belgen wel op internationaal niveau hun mannetje staan, in tegenstelling tot die overbetaalde kloeftrappers die ons landje telkens weer in elkaar doen schrompelen van schaamte. Die sporters leven er ook volle bak voor. Ze verdienen het ook wel eens om in de spotlights gezet worden, en niet alleen wanneer ze op dopinggebruik betrapt worden.
Een teleurgestelde Sporza kijker.
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Al antwoord gekregen ...('t komt er tussen de lijnen op neer dat ze bij BK Snooker maar 2 camera's nodig hebben en maar pakweg 5 mensen moeten betalen zeker... ;
Beste,
Ik begrijp uw frustratie. Wij moeten steeds keuzes maken over wat we al
dan niet live uitzenden en we beseffen maar al te goed dat we daardoor
mensen ontgoochelen. In dit specifieke geval was het een budgettaire
beslissing, om mountainbike naar onze normen goed in beeld te brengen
zijn heel wat camera's nodig. Maar het kan best dat we volgend jaar
andere keuzes maken.
Ik wens u toch nog veel kijkgenot,
Pieter.
Pieter De Windt
Eindredacteur Sporza
VRT TV-sport - kamer 2L57
Beste,
andere keuzes maken.
Pieter.
Pieter De Windt
Eindredacteur Sporza
- Pascie
- Mountainbiker
- Location: Customized Kinesis Maxlight XC 2 - black super air - XT - hope mono mini
Dat ze het niet live willen/kunnen uitzenden, daar kan ik nog inkomen. Maar er is toch een hemelsbreed verschil tussen het niet live willen uitzenden en het gewoonweg niet vermelden in het nieuws of sportweekend met enkele beelden, laat staan een foto.P° wrote:
Beste,
andere keuzes maken.
Pieter.
Pieter De Windt
Eindredacteur Sporza
Deze mail van Sporza maakt duidelijk dat ze het niet live willen uitzenden, maar verantwoordt niet waarom ze het niet vermelden in het nieuws of in sportweekend.
- Pascie
- Mountainbiker
- Location: Customized Kinesis Maxlight XC 2 - black super air - XT - hope mono mini
Een kleine opmerking. Mocht Sven Nys hebben deelgenomen in Spa, ben ik ervan overtuigd dat er weldegelijk beelden van de wereldbekermanche zouden te zien zijn geweest op Sporza of in sportweekend.
Want in de ogen van de pers is dat tenslotte groot nieuws, een crosser die begint mountainbiken. Maar 2 Belgen die al geruime tijd internationale bekenheid genieten in deze sport laten ze links liggen.
Want in de ogen van de pers is dat tenslotte groot nieuws, een crosser die begint mountainbiken. Maar 2 Belgen die al geruime tijd internationale bekenheid genieten in deze sport laten ze links liggen.
-
17tim
- Mountainbiker
Dat is ongeveer dezelfde commentaar die ik - en mede motorsportfanaten - al meermaals gekregen heb op onze vraag naar meer motorsport (snelheid, niet cross) op tv. Zo hebben we ook iemand die zich wereldkampioen mag noemen (Didier Van Keymeulen - ook een biker trouwens), nog een vice-kampioen, enz. Dat er een jong gastje van 17 is die de 2 eerste races met overschot gewonnen heeft in z'n klasse & daar al dik aan de leiding staat.... (niet enkel in motorcross is er overvloedig Belgisch talent dat komt doorgebroken).P° wrote:Al antwoord gekregen ...('t komt er tussen de lijnen op neer dat ze bij BK Snooker maar 2 camera's nodig hebben en maar pakweg 5 mensen moeten betalen zeker... ;
Beste,
andere keuzes maken.
Pieter.
Pieter De Windt
Eindredacteur Sporza
Dat MTB dan ook nog eens "geboycott" wordt, tart elke verbeelding.
@Sporza; ne welgemeende **** ***
Het zou me niet verwonderen moest iedereen dezelfde mail krijgen toegestuurd, uit gemaktzuchtigheid van VRT.
Vooralsnog, een dikke proficiat voor Filip & Roel!!!
Last edited by 17tim on Mon 22 May 2006 14:07, edited 1 time in total.