Live in Spa Francorchamps: HEREN ELITES

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Guest

Post by Guest »

sorry :oops: :oops: :oops:
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

authentic biker wrote:
fredjeraketje wrote:Het verslag op de RTBF duurde 2 minuten, maar ze zijn wel de mannen vergeten.
Klopt, maar ik denk dat het aan technische problemen lag. Maar ja, dan hadden ze dat wel mogen goedmaken eens opgelost.
Filip Maertens(vtm) had een mooi EN degelijk verslag gemaakt, vermoed 2 - 3 minuten.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Het VTM nieuws is nu te herbekijken, het verslag over de WB begint op minuut 32.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ziehier mijn mailtje aan Sporza, en tevens mijn commentaar aan wat ik zo onterecht vind bij de Vlaamse nationale zender:
Geachte,

Tot mijn grote blijdschap vond vandaag de Belgische manche v/d wereldbeker mounyainbike plaats. Door examenperikelen kon ik niet naar Spa gaan om te zien. Dus keek ik da ganse dag naar al jullie zenders (één, canvas)om eens wat beelden op te vangen van het grootse gebeuren vandaag. Vooral dan omdatr deze rit gekleurd was door een glansrijke prestatie van Filip Meirheaghe, die hard timmert aan zijn come-back. Tevergeefs blijkbaar. Hadden jullie serieus niet eens, ipv al die riooljournalistiek omtrent voetbalmatchen van vergane glories, niet beter eens een seriues team naar Spa gezonden om hierover verslag uit te brengen? Denken jullie serieus dat meer mensen geïnteresseerd zijn in een rally die god-weet-waar gereden wordt en waar een landgenoot eens 8e wordt meer interesse wekt dan de prestaties van Filip en Roel Paulissen? Anders dan Duval zijn zij wel wereldklasse in hun sport. Toen Meirhaeghe zij Epo-zonde aankondigde vonden jullie het wel de moeite waard hé om uit te zenden. Misschien moeten jullie allemaal maar gaan solliciteren bij de Story.
Ik ben mss een beetje cru maar ik vind het jammer dat een koersminnend zender als de uwe vele duizenden MTB-fans telkens maar weer ik de kou laten staan.
Met boze groet. Hoogachtend,

Benoit Vandamme.

Proficiat Filip en Roel.
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

Ik kon sowieso niet kijken vannamiddag, maar had mijn video vier uur ingesteld. Achteraf bekeken had ik dat beter niet gedaan...
resultaat is onderstaand mailtje:

beste redactie,

enkele jaren geleden ontdekte ik bij toeval de schitterende, spectaculaire en allesomvattende sport mountainbike. Net als vele tienduizenden Vlamingen, mountainbikers en niet-mountainbikers, zag ik dit weekend enorm uit naar de wereldbekermanche te Spa. Deze wedstrijd staat bekend om zijn spannend en spectaculair verloop, waarin bovendien twee landgenoten meestrijden om de overwinning.
Ik vind het dan ook een gemiste kans dat er met geen woord gerept is over de wedstrijd van vandaag. Dat de wedstrijd niet rechtstreeks uitgezonden wordt, kan ik nog begrijpen. Dat er deze namiddag/vooravond geen uitgebreid verslag getoond werd, daar het ik het al moeilijker mee. Maar dat er zelfs tijdens het sportnieuws met geen woord over gerept is, dat slaat voor mij alles.
Ik ben enorm ontgoocheld in het feit dat ik geen beeldmateriaal gezien heb over de wedstrijd, maar ben nog bozer omwille van het gebrek aan respect voor onze toppers.
Als ik op zondagnamiddag moet kijken naar snooker (met alle respect, maar staat voor mij ver van het begrip sport en zeker van spectaculair), dan kijk ik liever niet naar Sporza (dit heb ik dan ook niet gedaan).
Ik weet dat mijn mail waarschijnlijk niet veel zal veranderen, maar wou toch even mijn ongenoegen uiten en hoop op misschien iets meer mountainbike dit of misschien wel volgend jaar.

mvg,
Rik

PS: ik heb onlangs de autobiografie van Filip Meirhaege gelezen, waarin hij ook duidelijk en terecht zijn ongenoegen uit. Deze man heeft enkele jaren de ene topprestatie na de andere gereden in een (echt) mondiale sport, zonder noemenswaardige blijk van respect van de Belgische pers. Wanneer hij dan op EPO betrapt geweest is, kon er niet snel genoeg een ploeg dagenlang Filips deur platlopen om deze 'sensatie' toch maar zo goed en duideijk mogelijk in beeld te brengen. Belachelijk en beschamend voor een sport/nieuwszender.
Ahja, tis waar, we wonen in België...

pfff
Guest

Post by Guest »

ik hoor dezelfde verhalen ivm Roel
laten we niet vergeten dat die vandaag samen met filip een heel sterke prestatie heeft neergezet
Roel wordt in Italië door het dorp waarin hij woont echt aanzien als een grote sportvedette (Italië en fietsgekte kennende :wink: )
ze hebben daar met de olympische spelen zelfs voor hem een mis opgedragen voor een goed resulstaat
=D>
daartegen krijgt het mountainbike en de trail bitter weinig aandacht
dit erwijl we dit weekend de echte wereldtop van beide takken in België hadden
en met heel mooie resultaten door de belgische deelnemers
#-o #-o
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Mooi verslagje op VTM. Het Kán dus toch.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Niet alleen Filip en Roel maar ook Kenny Belaey heeft het er uitstekend van af gebracht en dit op een 'zeer zwaar parcours' aldus Kenny.
Epic Man
Mountainbiker

Post by Epic Man »

Misschien kunnen de moderator's een inspanning doen om een gebundelde mail vanuit mountainbike.be te sturen met onze handtekening.... :wink: :wink:
Guest

Post by Guest »

hmm, een gebundelde mail is maat één mail. Al jullie reacties apart. is denk ik beter, een overvloed aan mails op hun adres. :wink:
Natuurlijk willen wij wel namens jullie allen reageren, maar ik zou hun toch een beetje blijven spammen. Denk dat dit veel meer effect gaat hebben.

En dan nog over Filip Roel en Kenny.

Kenny is 7 voudig wereldkampioen. Wie hier in Belgie kent hem? En bij trail kun je nu toch niet spreken van een sport die moeilijk in beeld is te brengen, want dat is de uitvlucht die je vaak hoort.
Nee laten we dan maar een hoop energie steken in een paar veldrijders of in een voetbalploeg die op internationaal vlak bij de miniemen thuishoort. Of spelen we in vele van die volkssporten op wereldvlak nog wel een rol. Buiten veldrijden natuurlijk, maar dit kun je moeilijk als een mondiale sport bestempelen.
Post Reply