Live in Spa Francorchamps: HEREN ELITES
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- fredjeraketje
- Mountainbiker
Post by fredjeraketje »
Het verslag op de RTBF duurde 2 minuten, maar ze zijn wel de mannen vergeten.
- authentic biker
- Mountainbiker
Post by authentic biker »
Klopt, maar ik denk dat het aan technische problemen lag. Maar ja, dan hadden ze dat wel mogen goedmaken eens opgelost.fredjeraketje wrote:Het verslag op de RTBF duurde 2 minuten, maar ze zijn wel de mannen vergeten.
- nigel
- Mountainbiker
Samenvattin(kje) was nadien wel te zien in weekend sportif op la une.fredjeraketje wrote:Het verslag op de RTBF duurde 2 minuten, maar ze zijn wel de mannen vergeten.
Ondertussen ook een mail aan sporza gestuurd, via het formulier op sporza.be
Smeerlappen!Mail Sporza wrote:Vandaag werd in Spa-Francorchamps (in België dus!) een manche van de wereldbeker mountainbike gereden. Hierbij haalden 2 Belgen top-5 en bestond de top-20 uit maar liefst 10 verschillende nationaliteiten. Inderdaad, dit noemt men een mondiale sport waarin meerdere Belgen aan de top meedraaien.
Toch slagen jullie er blijkbaar in dit treffen in alle journaals, sportweekend inbegrepen, dood te zwijgen.
Uiteraard begrijp ik dat een Belgisch kampioenschap snooker, een voetbalmatch tussen oude gloriën en CL-finales uit de oude doos voorgaan en dat deze reportages ongetwijfeld vele honderdduizenden kijkers zullen hebben aangesproken. Toch vind ik dat u in de rand van deze topevenementen eventueel een uitslag zou mogen vermelden, met eventueel zelfs een fotootje van de winnaar erbij.
Met vriendelijke groeten,
1 van de duizenden ontgoochelde MTB-supporters.
Inderdaad ... amateuristische toetsanden op de RTBF, eerst het franse equivalent van "even gedult aub", daarna komt het verslag, begint ergens halverwegen, terugspoelen, terug "even geduld" terug halverwege beginnen, een stukske over het parcours en over Gunn Rita en dan terug "even geduld".
Na dan nen hoop reclame en een vooruitzicht van wat er de komende 14 dagen op de " La 2" te zien is ........ niets meer.
Op één naar Sport-weekend kijken dan maar ... en daar ... niks
Wel gezien dat Stoupar in zijn gepensioneerden-match zijn knie zeer gedaan heeft ... maar dat er twee Belgen op podium (
Ka.dee) van een WB manche MTB eindigen, die dan nog wel in eigen land gereden wordt, geen woord
Ik ben gewoon ontgoocheld, weg één, voortaan neem ik er de reclame en de nutteloze zever op VTM liever bij!
Nu ga ik eerst die mail naar sporza sturen!
Ben.
Na dan nen hoop reclame en een vooruitzicht van wat er de komende 14 dagen op de " La 2" te zien is ........ niets meer.
Op één naar Sport-weekend kijken dan maar ... en daar ... niks
Wel gezien dat Stoupar in zijn gepensioneerden-match zijn knie zeer gedaan heeft ... maar dat er twee Belgen op podium (
Ik ben gewoon ontgoocheld, weg één, voortaan neem ik er de reclame en de nutteloze zever op VTM liever bij!
Nu ga ik eerst die mail naar sporza sturen!
Ben.
Ook via de Sporza site het volgende blijk van ongenoegen gestuurd:
Ben.
Hierna heb ik een tweede bericht verzonden met:Sinds wanneer is MTB geen sport meer?
Is MTB geen wereldsport ... is het geen olympische discipline?
Zijn Roel Paulissen en Filip Meirhaeghe geen 5 minuutjes waard?
Twee Belgen op het podium van een wereldbeker manche die nog wel in ons eigen land gereden wordt!
MTB is één van de populairdere sporten in ons land, gelooft ge me niet, komt hier eens kijken:http://www.mountainbike.be/forum/index.php of kijk eens hoeveel toertochten elke weekenddag worden gereden, deze zijn telkens een drukte van jewelste, krioelen doet het daar van de mountainbikers.
Nee, wat was er op TV ... BK Snoeker, we hebben niet eens snoekerspelers die internationaal meespelen, in biljart (waar Belgen echt meespelen) zou ik het nog ergens kunnen begrijpen, maar nee snoeker!
Dat er dan geen live uitzending over het MTB kwam, omdat snoeker belangrijker was ... tot daar toe, dan maar even naar sport-weekend kijken voor een korte samenvatting ... maar niks! Niet één woord over de prachtige prestaties van onze Belgen.
Ik schaam mij, in elk ander land dragen ze dergelijke helden op handen, wat gebeurd er hier? Geen woord!
Normaal kijk ik voor sport en cultuur naar VRT (één - Canvas - sporza) maar gezien het kortzichtig beleid, ben ik nu verplicht naar VTM over te schakelen, waar (naar 't schijnt want ik was naar één aant kijken) WEL enkele woorden over de prestaties van Filip en Roel zijn gevallen.
Ik had al gehoopt dat er bij de WB manches in CURACAO en MADRID iets werd gezegd, maar nee, maar dat er over de super prestaties van de Belgen in SPA (als ge't niet wist, das in België) niets wordt gezegd, da's voor mij de druppel ....
In de hoop een verklaring te krijgen over uw fout, verblijf ik,
Benny Leemans.
Ik was nog een beetje pissed!Over mijn bericht van daarjuist ....even terloops, ter verduidelijking, want ik heb gemerkt dat ik het ben vergeten te vermelden, ...
met MTB wil ik dus mountainbike zeggen!
Ben.
Ben.
- raketwomanFIE
- Mountainbiker
- Rikske
- Mountainbiker
- Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition
Net terug van Spa, en met 2 belgen op het podium kan mijn dag niet meer stuk.
(Ik ben trouwens is benieuwd hoe bijv. Sauser hierop gaat reageren
)
We hebben een knappe race gezien en mijn Merida body-warmerke is nu gehandtekend door Gunn-Rita Dahle
.
Ik zal één van de komende dagen hier ook een paar fotokes proberen te posten.
(Ik ben trouwens is benieuwd hoe bijv. Sauser hierop gaat reageren
We hebben een knappe race gezien en mijn Merida body-warmerke is nu gehandtekend door Gunn-Rita Dahle
Ik zal één van de komende dagen hier ook een paar fotokes proberen te posten.