14° Meerdael Classic Gold 100 km - voorinschrijvingen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

The Cisse wrote:Na vandaag een beetje te aarzelen om morgen de 62 te doen heb ik daarnet besloten om toch de 100 te doen (laat me wel afzetten en ophalen door vrouw deze keer)

!!!!!!!! een goede raad voor iedereen die de 100 doet in dit weer ,neem kettingolie mee ofwel een oud potje van een filmrolletje en doe daar motorolie in want de ketting is na 60km gegarendeerd droog !!!!!
psstttt .. er wordt aan de bevoorradingen ( vooral voor de langste afstanden ) teen en tander voorzien ... service van de firma :wink:

maar hou het stil hé

Image

@ Scott : doetje :lol: :lol: :lol:
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

Foempes wrote:
The Cisse wrote:Na vandaag een beetje te aarzelen om morgen de 62 te doen heb ik daarnet besloten om toch de 100 te doen (laat me wel afzetten en ophalen door vrouw deze keer)

!!!!!!!! een goede raad voor iedereen die de 100 doet in dit weer ,neem kettingolie mee ofwel een oud potje van een filmrolletje en doe daar motorolie in want de ketting is na 60km gegarendeerd droog !!!!!
psstttt .. er wordt aan de bevoorradingen ( vooral voor de langste afstanden ) teen en tander voorzien ... service van de firma :wink:

maar hou het stil hé

Image

@ Scott : doetje :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: ik weet het maar de goesting om naar de WB gaan te zien is groter (en ik krijg zelf ons madam mee =D> =D> )

:wink: wacht maar tot de Grand raid :lol:
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

ben nog ni ingeschreven ==> mijne congé is nog ni goedgekeurd :-?

en daarbij ... ge doet de "Petit" raid hé

:drunk:
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

Foempes wrote:ben nog ni ingeschreven ==> mijne congé is nog ni goedgekeurd :-?

en daarbij ... ge doet de "Petit" raid hé

:drunk:
:lol: ja de petit maar da zal al "grand" genoeg zijn denk ik.
:wink:
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

@ scott racer :check postbus.
Ik zie het wel zitten en heb vooraan de NN opgelegd en achter black chark mud van swalbe,een oudere bandversie!
We hebben deze winter al erger meegemaakt en deze week ook al eens in een onweer naar huis "gezwommen".
Galibier2646
Mountainbiker

Post by Galibier2646 »

scott racer wrote:

Noem me een watje maar ik ben da strontweer echt beu.

:wink:
idem hier :evil:

Gisteren forfait gegeven voor de 110 in Steenhuize en vandaag forfait voor de 100 in de Meerdael !!!

Daar gaat mijn weekendje biken :evil: :evil: :evil:
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Zo reeds al terug van Heverlee,en het was de 100 km verplaatsing meer dan waard zulle. :-D
De watjes die zich laten afschrikken hebben door het weer hebben weeral wat gemist door niet te rijden! :oops:
Het weer was gewoon heel goed te noemen,niet te warm,niet te koud,een beetje zon en toch noch een beetje wind!
De staat van het parcours was gezien de zondvloed van gisteren gewoon schitterend te noemen!
Vertrokken voor de 60 km maar het vlotte zo goed de eerste 40km met slechts één modderklim dat
we maar meteen door zijn gegaan voor de volle 100 km die er bij mij 103 waren!
Iets te rap gestart op tempo 25km/uur maar de eerste 60 waren vrij goed te berijden en niet te zwaar!
Laatse 30 km behoorlijk geaccidenteerd parcours met alles er op en eraan;gewoon fantastisch! =D>
Nooit fysiek in de problemen gekomen alhoewel de beentjes nu toch wel een dagje rust verdiend hebben!
Wel in de problemen gekomen door slechte modderafvoer van de pedalen!
Daardoor 3 keer tegen dek gegaan door net niet boven te geraken op sommige klimmetjes(klimmen).
Moet er wel bijzeggen dat er genen kleine plateau op mijn "machien "zit waardoor het soms
net niet lukte om boven te rijden op enkele meters na!
Ook enkele motorcrossers op het parcours die de ondergrond aan het omploegen waren! [-X #-o
Bepijling goed tot zeer goed maar toch enkele keren net iets te ver gereden (reden we dan te rap?).
Moe maar zeer voldaan na juist 5 uur onderweg met bevoorading in,en ook het vallen en opstaan en het misrijden!
k'Mag dus zeer tevreden zijn denk ik over de prestaties,meestal alleen gereden en op het laatst
met nen "hollander"die er 130 km voor over had en voor zijn eerste keer hier "uiterst" tevreden was! =D>
Deze tocht blijft gewoonweg tot de top 5 van alle mtb evenementen behoren hier in Belgie . =D> =D> =D>
Pathos
Mountainbiker

Post by Pathos »

Eerste maal een marathon . Deze tocht was wel echt mooi . Goeie bevoorradingen . 1ne keer iets te ver gereden (iets te rap de bocht aan dat politiekantoor denk ik) . Heb met Michelin xcr dry2 gereden en moet zeggen dat die band het echt goed deed , had een beetje schrik van die vettige stukjes . Maar ik geraakte meestal verder door die stijle modderige stukken den andere bikers . Kwas binnen op 5.35 met een gemid van 18.4 . Dat vind ik niet slecht voor de eerste keer . Toch nog een beetje bijtrainen voor de lange afstanden . Want de laatste 10km was de batterij helemaal leeg . Moe maar voldaan :-)
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Deze classic gouden 100 km was zoals steeds weer meer dan de moeite.
Na de verschillende onweders die gisteren gepasseerd zijn en de dagen ervoor, lag het parkour er toch prima bij. Hier en daar beetje modder maar dat kan geen probleem zijn. Weer een paar nieuwe track's om te onthouden ontdekt. Rond km 70 was het parkour wel echt mooi met bv. die steile smalle afdaling in die zandgleuf. Iemand een idee waar dat juist gelegen is ?? Single track naast de spoorweg in Pecrot kon natuurlijk ook niet ontbreken.
Bevoorradingen en afpijling waren voor mij dik in orde. Zo was bv. aan de vierde stop niet alleen RedBull (zoals dikwijls ) maar ook fruit, cake ed. te verkrijgen.

Van thuis uit 116 km gebold, ervan genoten en weer een T-shirt bij de verzameling.
Proficiat downhillbikers ( t'was nogthans veel bergop ) en tot nr. 15

Jaro
Roeki
Mountainbiker

Post by Roeki »

Ja, da was weer genieten vandaag. Weinig volk op het parcours, (waarschijnlijk schrik van een beetje modder :P of naar de WB in Spa),maar dat viel reuze mee! Hier en daar een beetje maar men kon toch doorrijden. Natuurlijk wel spijtig voor deze toporganisatie dat er velen voor Spa gekozen hebben, maarja ik ging toch liever zelf bollen dan naar Spa te gaan. Ik had zelfs 4 vipkaarten :oops: . Wat een verschil in bevoorrading tegenover vorige week in Merelbeke, dit was echt top, maar dat zijn we gewoon van de downhillers =D> =D> =D> =D> . Binnengekomen met 99,80km op de teller en een avs van 20,95 dju just geen 21.
Post Reply