red-bul versus cannondale ???

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Epic Man
Mountainbiker

Post by Epic Man »

Ik weet het dat de topic starter misschien liever een hardtail heeft, daarom zeg ik ook misschien een beetje off topic :wink: :wink:

Ik moet wel zeggen (lees persoonlijke voorkeur) sinds ik mijn epic heb, zou ik geen hardtail meer willen. Daarom is mijn viper ne softtail geworden. :wink: :wink:

Ik wilde vullemulle maar eventjes laten zien dat ne fully in die prijs klasse zeker qua gewicht en afmontage niet veel moet onderdoen voor ne hardtail. :wink: :wink: :wink:
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Canyon heeft ook uitstekende hardtails!

Rahmen Hardtail Race New Fact 6 Chassis
Gabel FOX FX 80 Terralogic
Steuersatz Integrated Headset
Schaltwerk SRAM X.0
Umwerfer Shimano Deore XT
Schaltgriffe SRAM X.0 Trigger
Bremsgriffe Magura Marta
Bremsen Magura Marta 180/160
Naben DT Swiss 240 S
Zahnkranz Shimano XTR 11-34
Felgen DT Swiss XR 4.1 D
Reifen Continental Explorer Supersonic
Kurbeln Shimano XTR Hollowtech II
Kettenblätter 44/32/22
Innenlager Shimano XTR
Vorbau Syntace F99
Lenker Syntace Duraflite Carbon
Sattel Selle Italia SLR XC
Sattelstütze Ritchey Carbon
Pedale Auslieferung ohne
Farbe Sand Blasted Anodized Black
Rahmenhöhen S (16,5"), M (18,5"), L (20,0"), XL (22,0")
Gewicht 9,8 kg

Image

Prijs voor dit pareltje: 2499€

Edit: Heeft iemand ne site van die redbull bikes?
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

XC-SjoerieMoerie wrote:

Edit: Heeft iemand ne site van die redbull bikes?
http://www.roseversand.de/output/contro ... etail2=578

greeeeetz MARRE
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

De keuze die je nu maakt is de keuze tussen 1 1/8" en 1.5" Heb je ooit al eens gereden met een fatty/lefty? zoniet, dan kan je niet kiezen volgens mij. Doe eens een testrit met een dale en beslis dan, €2500 is geen bedrag dat je zomaar gaat uitgeven aan iets wat je niet kent.

Persoonlijk zou ik voor een cannondale gaan, voor de SL, want de lefty's passen beter op de fully's vind ik. Moest je niet zo enthousiast zijn over 1.5" dan zou ik zelf een fietsje samenstellen met duitse onderdelen, lekker goedkoop en nog eens uniek ook.
vullemulle
Mountainbiker

Post by vullemulle »

red-bull kan je vinden bij www.roseversand.de echt de moeite waard om eens te kijken.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Zou persoonlijk toch ook voor de Red bull gaan. Vind cannondale véél te duur naargelang de afmontage. Heb ook eens een maandje rondgereden met een cannondale, wel maar een f400, maar vind de headshock toch niet so super tov een andere goeie verende vork.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Swannie wrote:Zou persoonlijk toch ook voor de Red bull gaan. Vind cannondale véél te duur naargelang de afmontage. Heb ook eens een maandje rondgereden met een cannondale, wel maar een f400, maar vind de headshock toch niet so super tov een andere goeie verende vork.
Ok, een C'dale is niet zo goed afgewerkt voor zijn prijs als verschillende Duitse prijskrakers maar dit is niet enkel bij C'dale zo. Trek, Specialized, Scott en andere merken zitten met hetzelfde.
Maar je hebt ook nog iets als looks, en dat is nu eenmaal bij de bovengenoemde merken wat beter dan bij de gekende Duitse fietsen...
Ook de levenslange garantie op kader moet je bij die Duitse fietsen missen terwijl de duurdere merken dit wel geven.. (of niet?)
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

XC-SjoerieMoerie wrote:Edit: Heeft iemand ne site van die redbull bikes?
http://www.roseversand.de
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Ok, een C'dale is niet zo goed afgewerkt voor zijn prijs als verschillende Duitse prijskrakers maar dit is niet enkel bij C'dale zo. Trek, Specialized, Scott en andere merken zitten met hetzelfde.
Maar je hebt ook nog iets als looks, en dat is nu eenmaal bij de bovengenoemde merken wat beter dan bij de gekende Duitse fietsen...
Ook de levenslange garantie op kader moet je bij die Duitse fietsen missen terwijl de duurdere merken dit wel geven.. (of niet?)

Mwa, vind dat een scott of een specialized toch wel een véél beter afmontage meekrijgen dan bv. C'dale of Trek. Als je voor een hardtail van C'dale of Trek een 2500 € neertelt krijg je toch niet zoveel fiets als pakweg een Scott. Mijn mening e... Het is gewoon de keuze die je maakt e, een headshock of een andere vering.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Swannie wrote:
Mwa, vind dat een scott of een specialized toch wel een véél beter afmontage meekrijgen dan bv. C'dale of Trek. Als je voor een hardtail van C'dale of Trek een 2500 € neertelt krijg je toch niet zoveel fiets als pakweg een Scott. Mijn mening e... Het is gewoon de keuze die je maakt e, een headshock of een andere vering.
Het is nu ook weer niet de bedoeling om US merken met elkaar te gaan vergelijken. Ik bedoelde dat deze merken ook minder goed afgewerkt zijn voor hun prijs tov de Duitse fietsen... :wink:

en quoten kan je leren :wink:
Post Reply