Springen op je achterwiel..

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
MARTINI
Mountainbiker

Re: achterwieltje

Post by MARTINI »

fredo wrote:
martini wrote:beter eerst een freeride fietsje kopen want je wiel zou het wel eens snel kunnen begeven!

MARTINI...
tjonge jonge, lijkt me toch wel bullshit. :roll: ok, ge moet t best niet doen mee het lichtste XC wiel, maar dan nog....

oei sorry maar ik spreek gewoon uit eigen ervaring en mijn wieltjes zijn
nu ook niet eersteklas en daarommaakte ik deze reactie!
want ik weet van mijn wiel dat het al begeven zou hebben!

greetz MARTINI...
tpl
Mountainbiker

Post by tpl »

zoiets dus?

Image

en natuurlijk Kenny Belaey

Image
stefan00
Mountainbiker

Post by stefan00 »

yep indd dat ja, ik ga eens oefenen, het probleem bij mij is dat ik dacht dat ik moest wheelen dan stilgaan staan en dan op een een of andere manier jumpen. Bedankt voor de tips... :)

En ik zal wel eens een filmpje schieten voor wheelie zonder handen (tis ong 2 a 3 meter ver hoor... )
Chmod
Mountainbiker

Post by Chmod »

op die manier is het echt wel niet makkelijk. Maar lukt af en toe toch ook al.

kwestie van remmen tot stilstand zonder dat de fiets voor/achterover valt is echt niet makkelijk. Eenmaal stil, ben je vertrokken.
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

Ik kan het ongeveer een 5 tal keer. En dan naar voor springen lukt ook al een 20 tal cm. Maar dat is het ook dan...
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

ik kan het zo pakweg een keer of 20-30

wel met trial fiets...

belangrijk : goeie remmen ! hs33 van magura, met een soort van gummiblokjes.

vooruitspringen is echt moeilijk, kan ik nog niet zo goed, ni gelijk da filmpkes van kenny, zeker ni zelf, prob is da u achterwiel door kan schuiven en ge dus vlak op uwe rug gaat, al paar keer ondervonden, maar de truc zit em daar: op achterwiel gaan staan, beetje hoppen dan achterrem loslaten en gelijktijdig met uw trapper een kick geven (pedalkicking) en zo gaat ge naar voor springen.

is echt niet zo belastend voor de fiets hoor, tis wel zo op mijne trailfiets liggen downhillvelgen maar nog nooit gene slag gehad in da wiel zenne

op mijne gewone enduro kan ik het ook ze, hoppen, en is mee achterveer dus moet het mee hardtail zeker gaan, enkel van tel zijn eigenlijk de remmen, voor de rest : everything goes.

en idd: gewoon beetje fietsen voorrem dicht, achterwiel vd grond laten komen, het momentum van het zakken van het achterwiel overhalen en daarmee voorwiel liften, uw gewicht boven uw achteras brengen en hoppen maar

feit dat ik maar ne keer of dertig kan hoppen is gewoon fysiek te kort. anders kunde blijven gaan. zelf zo nu dat ik bijna niet hoef te hoppen, je kan op den duur gewoon ietwat blijven taan op achterwiel.

en ergste van al is : hoppen op achterwiel zoveel ge wilt maa rik kan langs geen kanten ne wheelie trekken en volhouden he, das hoogstens ne meter of 10 :-D
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

ja, wheelie kan ik dan weer bijna zo lang ik wil (tot mijn voorwiel stopt met draaien)
stefan00
Mountainbiker

Post by stefan00 »

kheb hier wel een gif filmpje van mij en me vriend van een wheelie, wheelie zonder handenk omt nog :P Zo gingen we nog ff door, maar is pokke werk om er ee gif van te maken

Image
pierrepower
Mountainbiker

Post by pierrepower »

ik heb het geoefend door eerst men voorwiel op een bankje te zetten en zo wat heen en weer te springen.Als je dan meer en meer je gewicht naar achter brengt en je voorwiel nog een klein beetje omhoog trekt begin je vanzelf achteruit te hoppen.... vergeet wel je achterrem niet dicht te.......
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

pierrepower wrote:ik heb het geoefend door eerst men voorwiel op een bankje te zetten en zo wat heen en weer te springen.Als je dan meer en meer je gewicht naar achter brengt en je voorwiel nog een klein beetje omhoog trekt begin je vanzelf achteruit te hoppen.... vergeet wel je achterrem niet dicht te.......
Lijkt me een zeer goede tip! Zal dat nog eens moeten proberen!

greeeeetz MARRE
Post Reply