Zottegem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
roveny
Mountainbiker

Post by roveny »

Zonet het toerke Bloso St. L. Houtem gedaan, kortweg kan ik zeggen dat we veel verkeerd zijn gereden en dat het saai was ... kruis der over. :bounce:

Volgende zondag 09.30u vertrekken we vanuit Zottegem - iedereen die goesting heeft (en misschien ook de weg kent), van harte welkom!
( 't idee is starten met rood, aanvullen met blauw en groen ) :roll:

Ps.: onze prestatie vandaag : St. L. H.+ extra toerkes in de omgeving: 60km totaal ; 21.4km/h gemiddeld. Eigenlijk wouden we Erpe Mere rijden, maar de cyclocrossers waren daar eerst ...
:oops: :oops:
R 8) 8)
Brainiac
Mountainbiker

Post by Brainiac »

Laat blauw voor wat het is. Gisteren ook Zottegem gereden. Blauw is slecht bewegwijzerd. Een aantal keer verkeerd gereden, en 1 keer de route echt niet meer gevonden.
Blauw is overigens grotendeels asfalt en overbodig.

Rood en groen zijn wel de moeite. Rood zeker.
En voor 10 km extra over asfalt zou ik het zeker niet doen.

Blauw op St.-Lievens Houtem valt wel best mee, en het eind van groen ook.
De rest valt inderdaad dik tegen. Vandaag ook St.-Lievens Houtem gecombineerd met Wetteren +/-65 km, maar hebben jammer genoeg blauw moeten laten liggen vanwege hongeraanvalletjes.
roveny
Mountainbiker

Post by roveny »

thx frosmans, rood en groen dan
ik heb gehoord dat er een TT in Zottegem volgende week is, 'k zou die dan voorrang geven.

Mod(d)er(h)ator, kunt ge eens kijken of die kalender geen update nodig heeft - voor volgende zondag is er niet veel (geen) keus
Thx,
R
17tim
Mountainbiker

Post by 17tim »

Daarnet een groot stuk gereden van de blauwe&rode route, en kvondet wel een leuk routeke! Juist ontbreken er hier en daar wat pijltjes en dus is het rijden op het gevoel.
Een klein moment kunnen aanpikken bij iemand in de buurt van het bos naast den Berendries, maar die reed zo weer weg :oops: #-o
Nog veel oefenen...

Wat ik wel niet goed begrijp op de blauwe route, er is een schoon padjen dat zijdelings met de Paddestraat loopt die er niet in opgenomen is. Jammer maar helaas. :(
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

17tim wrote:Wat ik wel niet goed begrijp op de blauwe route, er is een schoon padjen dat zijdelings met de Paddestraat loopt die er niet in opgenomen is. Jammer maar helaas. :(
Dan moet je dit gewoon zelf in je ronde inpassen, maakt het leuker :wink:
17tim
Mountainbiker

Post by 17tim »

Herder Ben wrote:
17tim wrote:Wat ik wel niet goed begrijp op de blauwe route, er is een schoon padjen dat zijdelings met de Paddestraat loopt die er niet in opgenomen is. Jammer maar helaas. :(
Dan moet je dit gewoon zelf in je ronde inpassen, maakt het leuker :wink:
Heb ik dus ook gedaan. :wink:
Maar kvind het jammer voor de niet-locals, want die weten het niet hé en missen door op de blauwe route te blijven toch wel een schoon en vooral snel stukske off-road; met hier en daar ne verraderlijke diepe plas.
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

17tim wrote:Heb ik dus ook gedaan. :wink:
Maar kvind het jammer voor de niet-locals, want die weten het niet hé en missen door op de blauwe route te blijven toch wel een schoon en vooral snel stukske off-road; met hier en daar ne verraderlijke diepe plas.
De bloso routes zijn er voor beginner en ervaren mountainbiker, vandaar dat ze meestal 50/50 road/offroad zijn en dat moeilijker stukken soms weggelaten worden ... je kan dat goed zien aan de tijdsduur die ze vermelden op de borden bij de start, deze zijn fel "overdreven" voor ervaren bikers maar correct voor beginners of minder geoefenden.

Ik vind ze de ideale parcours voor eens een avond training na het werk zonder echt diep te moeten gaan, het blijven trainingen hé...

Veel plezier ...
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

Wij gaan hier morgen, woensdag 17/05, nog eens mountainbiken (trainen).
We zijn afgesproken rond 17u45, we starten om 18u.

Iedereen welkom om samen te fietsen met de Herders.

Greetz
Ben
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

Herder Ben wrote:Wij gaan hier morgen, woensdag 17/05, nog eens mountainbiken (trainen).
We zijn afgesproken rond 17u45, we starten om 18u.

Iedereen welkom om samen te fietsen met de Herders.

Greetz
Ben
Gaat niet door. We starten in Wortegem-Petegem, Ooike om 18u.
Greetz
Herder Ben
Last edited by Herder Ben on Wed 17 May 2006 13:42, edited 1 time in total.
17tim
Mountainbiker

Post by 17tim »

Dju, kging anders eens meerijden, of beter gezegd: proberen meerijden. :wink:

Ik zal dit toerke wellicht morgen in omgekeerde richting doen. :wink:
Post Reply