La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

op dees kaart dat normaliter in al de VVV kantoren is te vinden staan de routes op met de moeilijkheidsgraad

Image

Gizmo 8)
SusXT
Mountainbiker

Re: kaart

Post by SusXT »

jervanheg wrote:
Maak er maar dus 2007 van. Ongelooflijk - de helft van de inwoners van die kanten moet leven van het toerisme, maar er iets voor doen????
Ik heb drie weken geleden een mail gestuurd voor informatie...en wat heb ik terug gehad? Goed geraden : NIKS.

Ik zal blijkbaar daar moeten uitkijken voor een kaartje.
Stimpies
Mountainbiker

La Roche

Post by Stimpies »

Heeft er iemand plannekes van de mtb-lussen in La Roche?
Blijkbaar zijn er daar acht maar op de toeristische dienst daar geven ze winig gehoor!
deurbieter
Mountainbiker

Post by deurbieter »

Ben met het verlengde weekend van pasen
met m'n gezinnetje naar La Roche geweest.
Natuurlijk de 4 nieuwe routes uitgeprobeert.
Naar de toeristiche dienst geweest om een staf kaart ,maar die waren nog niet voor handen.Ik kreeg een blad in de plaats met een korte beschrijving van de 4 routes.
Ik besloot te beginnen met route 1 de zwaarste en langste van de 4
de start is op het markt pleintje waar de tank staat ui de 2de wereld oorlog
Eens de verkeerslichten gepasseerd gaat het direct flink naar omhoog tot aan een dierenpark over asfalt!
maar eens dat park voorbij dan begint het echt werk met steile technische klimmen en halsbrekende afdalingen waarbij je veel vertrouwen moet hebben in je remmen.
kortom zeker een aanrader voor wie houdt van het zwaardere werk.
De volgende dag route 3 gereden en weeral een start met een hele steile klim die bijna niet te rijden valt ,daarna redelijk te doen en iets minder zwaar dan route 1
route 1 :27 km ;route 2:12km;route 3 :21km ; route 4 : 21km
alle vier de routes hebben verbindingstukken met elkaar , dus er kan naar hartelust gekombineert worden.
kortom zeker een aanrader goed bepijlt en een kaart is niet meer nodig!
volgend jaar ga ik er zeker terug!
timbie
Mountainbiker

Post by timbie »

heb er weer een weekendje la roche op zitten. Dat blijft mijn favoriete plaats in Belgie om the mTB. mooi bos, mooie landschappen - stevige hellingen -
een kombinate gedaan van 3 en 4. met toch ook heel wat losjes rond gereden door de bossen op en neer
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Ik heb net een mail van de touristische dienst gekregen met de boodschap dat de kaartjes pas 20 mei worden verwacht. Heeft iemand een idee hoe ik aan een kaart kan geraken? Kan je het riskeren om zonder kaart te vertrekken en zoja, welke route is perfect aangeduid?

Bedankt!
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Ik heb net een mail van de touristische dienst gekregen met de boodschap dat de kaartjes pas 20 mei worden verwacht. Heeft iemand een idee hoe ik aan een kaart kan geraken? Kan je het riskeren om zonder kaart te vertrekken en zoja, welke route is perfect aangeduid?

Bedankt!
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

SusXT wrote:Ik heb net een mail van de touristische dienst gekregen met de boodschap dat de kaartjes pas 20 mei worden verwacht. Heeft iemand een idee hoe ik aan een kaart kan geraken? Kan je het riskeren om zonder kaart te vertrekken en zoja, welke route is perfect aangeduid?

Bedankt!
Mijn broer en ik zijn dit weekend gaan rijden in La Roche, we kennen de vorige routes nog grotendeels uit het hoofd, maar ik moet zeggen dat de nieuwe routes (samenvoegen vorige kortere routes) momenteel zeer goed aangeduid zijn dmv blauwe pijlen. (Op de blauwe pijlen staat ook het nummer van de route)
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Inderdaad. De bepijling is perfect, verzorgd en goed zichtbaar. We hebben geen kaart nodig gehad. We hebben route 1 en 4 gedaan en hebben 1226 hm en 53 km gemaakt. Trek er 6 km en 100 hm af wegens het afwijken van die 2 routes.
Route 1 staat bekend als de zwaarste route en dat is ook zo. Route 4 zou middelmatig moeten zijn, maar na route 1 te hebben gereden, merk je daar weinig van. Platte stukken hebben we niet gehad. Het gaat er constant bergop en bergaf. De Ourthe ligt op 240 m boven de zeespiegel en het hoogste stuk van de route ligt op 560 m. Het hoogste stijgingspercentage is 27% en het gemiddelde ligt op 9%.
Route 1 vertrekt richting Houffalize na de lichten schuin links omhoog. Zo rij je naar het wildpark en dan kom je de pijlen wel tegen.
't Is de moeite! Ik mis enkel wat singletracks.
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

dizelfde toeristische dienst zei me al in november vorig jaar dat ze in december werden geleverd.

Dus 20 mei zal wel kloppen (in 2007!!!!!!!!!!!).
Post Reply