Rotselaar - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Bengo wrote:En zelfs als je A) (bocht naar links en dan steil omhoog) neemt, wordt het er niet duidelijker op: volgens mij moet je dan eens je voorbij die korte maar steile klim bent naar rechts afbuigen (waarna je zoetjesaan op de parallelweg Aarschot Rood komt), maar er staat ook een pijl rood rechtdoor (waardoor je een spookrijder zou worden op de Rotselaar route Blauw, die daar een paar honder meter lager aansluit op/overloopt in Aarschot Rood).

Je moet daar inderdaad een stukje 'spookrijden' en na een 100-tal meter naar links een veldweg op, zo loopt het parcours. Daar is gedurende lange tijd een pijltje verdwenen, weet ni of het er nu terug staat. Mijn raad is: atlijd kaartje meenemen. Alhoewel dat met die lussen in de route, die kaart ook ni altijd even duidelijk is......
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

mtb-fltn wrote:
Bengo wrote:En zelfs als je A) (bocht naar links en dan steil omhoog) neemt, wordt het er niet duidelijker op: volgens mij moet je dan eens je voorbij die korte maar steile klim bent naar rechts afbuigen (waarna je zoetjesaan op de parallelweg Aarschot Rood komt), maar er staat ook een pijl rood rechtdoor (waardoor je een spookrijder zou worden op de Rotselaar route Blauw, die daar een paar honder meter lager aansluit op/overloopt in Aarschot Rood).

Je moet daar inderdaad een stukje 'spookrijden' en na een 100-tal meter naar links een veldweg op, zo loopt het parcours. Daar is gedurende lange tijd een pijltje verdwenen, weet ni of het er nu terug staat. Mijn raad is: atlijd kaartje meenemen. Alhoewel dat met die lussen in de route, die kaart ook ni altijd even duidelijk is......
Het is idd zoals mtb-fltn zegt Bengo...
Je moet dit stukje zeker eens doen, want hierna volgt voor mij persoonlijk het mooiste stuk van deze tocht.
Na een lange afdaling door een holle weg, een lange zanderige klim tot boven in een boomgaard (nog steeds Wijngaardberg !) en na een vrij technische afdaling kom je in dat prachtige bos terecht aan de voet van de helling van het HeiligHart beeld.
Het is dat bos, voor jou over de grote baan komende van Leuven richting Aarschot, dat aan je rechterkant ligt bij het buitenrijden van Wezemaal.
Bengo
Mountainbiker

Post by Bengo »

Het is idd zoals mtb-fltn zegt Bengo...
Je moet dit stukje zeker eens doen, want hierna volgt voor mij persoonlijk het mooiste stuk van deze tocht.
Na een lange afdaling door een holle weg, een lange zanderige klim tot boven in een boomgaard (nog steeds Wijngaardberg !) en na een vrij technische afdaling kom je in dat prachtige bos terecht aan de voet van de helling van het HeiligHart beeld.
Què? Zoals hierboven beschreven is dat toch het (inderdaad zeer mooie) Blauwe stuk Rotselaar, dat ik van de andere kant aanvat: dwz. komende vanaf de Moedermeule bergop en dan naar rechts. Terwijl jullie dit stuk dus doen als Rode Route Rotselaar en komende van de andere kant om dan natuurlijk naar links af te slaan.
Bizar, maar als ik nog kan volgen komt het op hetzelfde neer. Soit, 'k zal nog eens een kijkje gaan nemen en een paar pedaalslagen gaan placeren, in alle richtingen van dit spaghettiparcours.
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Bengo wrote: Què? Zoals hierboven beschreven is dat toch het (inderdaad zeer mooie) Blauwe stuk Rotselaar, dat ik van de andere kant aanvat: dwz. komende vanaf de Moedermeule bergop en dan naar rechts. Terwijl jullie dit stuk dus doen als Rode Route Rotselaar en komende van de andere kant om dan natuurlijk naar links af te slaan.
Bizar, maar als ik nog kan volgen komt het op hetzelfde neer. Soit, 'k zal nog eens een kijkje gaan nemen en een paar pedaalslagen gaan placeren, in alle richtingen van dit spaghettiparcours.
Si, si, señor Bengo !!!
Deze afslag is de splitsing (of samenvoeging zoals je het noemen wil) tussen rood en blauw van Rotselaar....
Wij (al spookrijdende) gaan van rood terug over in blauw.
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Ik ben vandaag de combinatie Aarschot, rood en Rotselaar, blauw/rood gaan rijden.
Ik heb speciaal eens op de pijltjes gelet en kan Bengo zijn verwarring nu wel tenvolle inschatten.
Waar je op de rode terugkomt van Wezemaal (na de rode gemalen bakstenen weg) aan het punt waar er gekruist wordt, is het pijltje van zijn paal gerukt en verkeerd terug aangebracht aan de ter plaatse aanwezige Bekaertdraad. Het wees dus terug rechtsaf zodat je in een eeuwigdurende cirkel kan terecht komen.
Ik heb alvast dit pijltje losgemaakt en omgedraaid zodat er nu terug correct linksaf en omhoog naar de samenvoeging van rood en blauw kan gereden worden.

Aan de samenvoeging en het 100 m spookrijdersstuk zijn de afslagen richting Wezemaal beide verdwenen. Dus zowel rood als blauw hebben geen afslag meer.

Tot slot is op de blauwe aan de Leuvensesteenweg in Gelrode, waar je rechtsaf het stijgende asfaltje in moet, off-road gevolgd door de steile holle weg (IJzerenberg), weeral diezelfde simpele geest aan het werk geweest.
Plaatjes afgerukt, pijlen overschilderd. Zelfs kosten gedaan om een joekel van een pijl op het asfalt te overspuiten. Zielig.....

Slotconclusies :

1. Op de blosoroute van Rotselaar wonen een aantal onverlaten die niet echt mountainbikersgezind zijn.

2. De peters van deze route hebben werk. Ik zou zeggen : regelmatig controleren en pijltjes terug hangen tot die saboteurs het opgeven. :-?
Bengo
Mountainbiker

Post by Bengo »

Tedju Zjé
Da's straf: ook ik ben vandaag de Rotselaar Blauw/Rood en AarschotBlauw/Rood nog eens gaan afrijden, als training maar ook om te zien of ik er nu wel wijs zou uitgeraken. Niet dus (ik was daar deze voormiddag, dus voor jouw passage neem ik aan). Niettemin ken ik er mijn weg voldoende om er op basis van de pijltjes mijn eigen parcours uit te stippelen.
Enfin, voorlopig blijven we mekaar slechts virtueel treffen, en komen wij zelfs op parallelle wegen mekaar niet tegen. Ooit zal de realiteit ons wel eens inhalen (ik jou of jij mij, dat valt nog te bezien)
B.
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Bengo wrote:Tedju Zjé
Enfin, voorlopig blijven we mekaar slechts virtueel treffen, en komen wij zelfs op parallelle wegen mekaar niet tegen. Ooit zal de realiteit ons wel eens inhalen (ik jou of jij mij, dat valt nog te bezien)
B.
Daar twijfel ik niet aan Bengo.
Ik heb mijn trip wel donderdagavond gemaakt (zie postdatum)
Ik heb wel gemerkt dat je eveneens ingeschreven bent voor de Hagelandse chronorit die voor een stuk eveneens over onze pas gereden routes zal leiden...
Het wordt lijden, maar daar zijn wij...jonggeborenen uit de jaren 60 voor gemaakt, niet ? :wink:
boegie
Mountainbiker

MTB Rotselaar

Post by boegie »

Aan alle MTB-kers:
Op het vaste tourke van Rotselaar is er een blauw plaatje verdwenen.
Boven op de moedermeule waar de rode lus start staat er normaal ook een blauwe pijl naar rechts.
Na de laatste klim naar het maria-beeld en het centrum van Wezemaal te zijn gepasseert kom je op een kasseistrook naast de autostrada richting Leuven.
In een van de bochte is voorzichtigheid aangeraden.Er licht een boom omver een leuke manne hadden het nog wat extra belemmerd.
Een leuke koord ter hoogte van de keel was er één van.
Ik heb het terug wat vrijgemaakt.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Vandaag de route van Rotselaar gaan rijden onder een aangenaam zonnetje (geen overdreven 35°C meer, oef!!). Ik was bang dat na de felle regen van gisteren het parcours er op de gekende moeilijke stukken drassig zou bijliggen, maar niets is minder waar. Bijna geen modder gezien. Waarschijnlijk was de grond na de vorige weken zó droog dat al het water dat gisteren met bakken uit de hemel is gevallen zonder probleem kon worden opgenomen. Enfin, het parcours lag er zalig bij, niet te zanderig en zonder modder! Perfectissimo!!
boegie
Mountainbiker

Post by boegie »

Ik rij bijna wekelijks dit volledige tourke als bijkomende training.Het is trouwens ideaal te combineren met Aarschot.Als inwoner van Rotselaar meld ik telkens alle problemen aan de sportdienst.Hopelijk doet elke biker dat in zijn regio.Aarschot en Rotselaar zijn tot nu toe mijn favorieten.Zijn er nog andere mooie?
Ga de komende weken er andere proberen.
Heeverlee valt mee,Tiet-winge valt lelijk tegen(teveel asfalt)
Diest is ook wel mooi.
Mijn broer heeft Rotselaar al gereden tegen 27 gem.
Ik krijg er max.23 gem. uit
En jullie?
Post Reply