Het is idd een heel ingewikkelde situatie daar aan die splitsing.manuke wrote:de aansluiting met de rode lus staat bij mijn weten niet aangegeven (toch vorig weekend nog niet) ...moosbiker wrote:Ik was vandaag van plan blauw + rood, maar ik vind de splitsing nietKan er iemand wat details geven? De blauwe route ken ik inmiddels vrij goed en de pijltjes lijken mij er allemaal nog te hangen...
De truuk bestaat er hem in om als je boven komt op de hondsheuvel (die asfaltklim eerst door een holle weg en daarna slingerend in het open veld), niet naar rechts af te slaan (de wijngaarden in) maar rechtdoor te rijden en helemaal boven naar links afslaan (daar staan de eerste rode pijlen).
Daarna waren vorig weekend alle rode pijlen aanwezig behalve helemaal op het einde van de rode lus: nadat je het kerkhof van Wezemaal bent gepasseerd en de weg langs de wijngaarden bent op/af gefietst kom je aan een 90° bocht naar rechts, bij de volgende afslag moet je linksaf de (steile) helling op en niet naar rechts zoals het bordje aangeeft, anders kom je in een infinite loop op rood
. Eenmaal boven mag je dan de blauwe lus verder volgen ...
Ik heb blauw + rood nu intussen toch al een tiental keren gereden en kan me niet herinneren dat hier ooit een rode pijl rechtdoor gestaan heeft.
Het kan nochtans perfect op de treinbill die hier verankerd staat....
Het stukje tussen afslag blauw tot waar rood linksaf gaat doe je trouwens tweemaal...in tegengestelde richting uiteraard
Ook op het punt dat Manuke aangeeft moet je opletten...je sluit hier eigenlijk een valse 8 en moet opletten dat je niet opnieuw deze lus inrijdt.
Maar als je nog niet kapot zit, moet je hier wel zien dat je er al geweest bent