Eigerbike

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
GVDH461
Mountainbiker

Eigerbike

Post by GVDH461 »

Heeft er iemand al de Eigerbike in Grindelwald (CH) al gereden ?
Is de lange afstand (88km/3900 hm) vergelijkbaar met de lange afstand in de Cristalp of Swiss Bike Masters ?
Aan de tijd van de winnaar vorig jaar te zien scheelt het alleszins niet veel.
meer info op www.eigerbike.ch

Sporty greetz
Pol
guntherds
Mountainbiker
Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...

Post by guntherds »

2 jaar geleden gereden
verslagje is op onze site terug te vinden
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Relatief veel hoogtemeters op korte afstand, dus moeilijk vergelijkbaar met Swiss Bike of cristalp.
Ik denk eerder vergelijkbaar met Saalbach (worldgames) bijvoorbeeld, die is 82 km met 3800 hms.
Dat betekent vooral erg steile klims.
Steekt maar ne 34 :P
Ik ga deze ook rijden dit jaar.
Pas op dat ge de Japannerkes nie doodrijdt ginds, die komen daar massaal fotokes maken van de Eiger Nordwand en de Jungfrau.
xlr8
Mountainbiker

Post by xlr8 »

we mogen deze eindelijk ook op onze "completed" lijstje zetten. Toch wel een kanjer : 88km en 4150hms Heroisch einde want met nog zo'n 1,5 uur te gaan begon het water te gieten. In de regen klimmen naar 2000m en dan met een klein hartje (lees Python banden) terug naar beneden. Mooie tocht qua afwisseling parcours en picobello bevoorradingen. Relatief dure inschrijving ( zo'n 72 euro ) maar de Camelback die we tijdens inschrijven kregen betaalt dit eigenlijk al terug. Vrij anoniem op 2h45 van Sauser toegekomen maar oh zo gelukkig
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Super zware marathon vind ik dit ! Veel zwaarder dan Cristalp hoor.
Hier zit echt geen meter in om te recupereren omdat elke afdaling ook nooit echt een rustige lange afdaling is. Steeds zitten daar opnieuw knikskes omhoog in ! Ik had goede benen, maar toch 7u34 nodig voor de 88 km, da zegt genoeg.
Ik wist ook nie dat er zoveel trapkes in de alpen waren ! Soms 100 meter aan een stuk trapkes op een gewoon berg-wandelpaadje.
En dan die supersteile asfalt-afdalingen, jawadde ... met de 2 Magura Louise FR-schijven volledig dichtgeknepen en toch nog blijven bollen naar onder !!
Super was de klim naar Bort, aan +25% met het puntje van het zadel in mijn gat tussen de joelende mensenmassa naar boven =D>
En idd. net begonnen aan laatste klim en daar kwam het vocht uit de hemel, miljaar wat was het koud daarboven ! En dan nog naar beneden in stromende regen op een asfaltbaantje van 25 % die precies in beek veranderd waren, pfff ik was verdorie blij toen ik terug onder was.
Al bij al een heel knappe maar heel zware marathon met zeer steile en technische afdalingen.
Spijtig dat Grindelwald zo afschuwelijk duur is en overrompeld door Jappen die fotokes komen trekken van de bergen, maar ook van alles anders. Die kleine mannekes stond om 5u 's morgens al op om ons ontbijt te komen fotograferen #-o
kamikeli
Mountainbiker
Location: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Post by kamikeli »

Iemand een idee over de deelnameprijs van de eigerbike. We zouden met de club naar ginds trekken, maar vind nergens een prijs. Waarschijnlijk moet je je eerst online registreren.

Alvast bedankt
xlr8
Mountainbiker

Post by xlr8 »

95 zwitserse frank of ong 60 euro
jo
Mountainbiker

Post by jo »

oei wist nie dat die zo zwaar was , maar ik ga hem ook bollen .
Ben al ingeschreven .
Dus ne 34 steken en nief remblokskes monteren .
kamikeli
Mountainbiker
Location: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Post by kamikeli »

jo wrote:oei wist nie dat die zo zwaar was , maar ik ga hem ook bollen .
Ben al ingeschreven .
Ge moogt altijd in 't wiel van Pervélo hangen :-D
jo
Mountainbiker

Post by jo »

kamikeli wrote:
jo wrote:oei wist nie dat die zo zwaar was , maar ik ga hem ook bollen .
Ben al ingeschreven .
Ge moogt altijd in 't wiel van Pervélo hangen :-D
als mij da lukt ja . :-? :-? :-?
Post Reply