ZEWIETIES BIKE EVENT '06 29-30/04
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
marathonman
- Mountainbiker
Post by marathonman »
Dienen brave jongen die de prestatie van Wouter Cleppe in twijfel trekt moet maar eens mee komen trainen met ons. Moving Marathon Team! Ok, Wouter moest enkele keren lossen maar hij toont wel karakter om tot 8 keer toe terug te komen. Alleen al daarom is zijn 3de plaats een overwinning waard! De manier waarop wij gereden hebben, in groep, strookt natuurlijk niet met de oorspronkelijke bedoeling van een chrono. Maar wij kennen de beachbikers en wisten dat zij met z'n allen voor Bjorn gingen werken om zo te winnen en de 400€ op zak te steken. Wij hadden dus afgesproken om net na hen te vertrekken en alles op Kris Henderieckx te zetten met het gekende resultaat. Nada voor Beachbikers, alles voor ons. Je ziet dat echte vrienden het altijd beter doen dan een een groep bikers met dezelfde kledij!!!
-
tenedenaar
- Mountainbiker
Post by tenedenaar »
@ VdbVdB wrote:Zondag ook gestart voor de chrono te Waregem, nadat ik zaterdagavond ook al deelgenomen had aan de Team Challenge. Na mijn prima resultaat in Zillebeke (1ste manche van de VISA chrono challenge) was ik ook hier gemotiveerd om er iets van te maken. Rond 9u vertrok ik alleen, en lag er meteen flink de pees op. Na 1u reed ik spijtig genoeg lek achteraan, vaarwel eventuele ereplaats. De motivatie daalde al vlug naar een dieptepunt, maar net toen ik opnieuw ging vertrekken reed er mij een groepje aan een serieus tempo voorbij, met o.m. Franky Taelman. Ik besloot om die mannen wat te volgen en langzaam maar zeker had ik weer zin om er toch nog wat van te maken. Eventjes voorbij de Kwaremont reden Taelman en ik weg van het groepje en gingen met 2 verder. Ik denk dat ik toch net iets sterker was, en deed dan ook langere kopbeurten, maar was toch blij dat ik regelmatig wat kon recupereren in het wiel. De rest van de toch hebben we samen afgelegd.
Op mijn kilometerteller bleek dat ik 3u13 gereden had, maar door de lekke band was mijn eindtijd ong. 3u20. Toch nog goed voor een 13de plaats, waarmee ik uiteindelijk wel tevreden ben, maar zonder die lekke band had er meer ingezeten. Spijtig, maar het hoort natuurlijk bij de sport.
Nu de conditie opnieuw OK begint te worden zie ik het wel zitten om eens te "hazen" voor u. Ik denk dat trouwens dat ik wel een aantal 'Powerman Kasterlee' mannen kan mobiliseren om een team te vormen. Zou een mooie training zijn voor ons en een hogere plaats in de uitslag voor u...
Ik zal mijn mening even bijstellen : ik klim niet goed (maar er is al beterschap). En na elke klim volgt een afdaling.jerommeken wrote:Een beetje contradictorisch met het onderstaande maar je hebt zeker gelijkgreenie wrote:(ik klim nl niet echt graag)greenie wrote:Dan rij ik liever eens een chrono in de Ardennen. Daar is de uitdaging nog stukken hoger en de persoonlijke voldoening achteraf ook.Ik denk dat het grootste gedeelte van de startgelden naar den Bond en naar de club zelf gaan. Misschien dat er wat kruimelkes overblijven voor de top 10.greenie wrote:Die Visa Chrono Challenge is nu echt een teamwedstrijd geworden waarin de Belgische toppers elkaar bekampen en de 'niet-top 10 rijders' dienen om hun prijzengeld te betalen.
De vraag of je nu voor chrono- of TT-versie kiest kan je alleen zelf beantwoorden en daarvoor moet je diep in de spiegel kijken.
Dat heb ik ook al enkele keren gedaan en ik ben er ook nog niet uit. Ik twijfel vooral als het enkele weken minder goed gaat dan verwacht.
Eigenlijk is het pas plezant als je een aantal gasten leert kennen die ongeveer op jouw niveau zitten - je kan dan checken wie er net voor of achter jou geëindigd is.
Nu ik weet dat het grootste gedeelte naar 'den Bond' gaat, heb ik nog minder goesting. Dan geef ik liever nog een paar € steun aan een beloftevolle renner.
Ik ga heus nog wel chrono rijden, maar ik zal mijn keuze selectiever maken. Liever iets kleinschaliger organisaties (Mazy bijv.) of de echte must-do (Houffa e.d.). Als was het maar om nog eens samen af te zien en je hopelijk voor te blijven, he Jerommeke.
Last edited by greenie on Thu 04 May 2006 16:56, edited 1 time in total.
Voilà, that's the spirit. Nog een paar andere snelle solorijders als haas of kopman en er gaan nog teams verschieten.tenedenaar wrote: @ Vdb
Nu de conditie opnieuw OK begint te worden zie ik het wel zitten om eens te "hazen" voor u. Ik denk dat trouwens dat ik wel een aantal 'Powerman Kasterlee' mannen kan mobiliseren om een team te vormen. Zou een mooie training zijn voor ons en een hogere plaats in de uitslag voor u...
Ik wil ook wel eens haas spelen voor de eerste 200m, hoor
Misschien nog eens je mening herzien Greenie,greenie wrote:
Nu ik weet dat de grootste gedeelte naar 'den Bond' gaat, heb ik nog minder goesting. Dan geef ik liever nog een paar € steun aan een beloftevolle renner.
Ik ga heus nog wel chrono rijden, maar ik zal mijn keuze selectiever maken. Liever iets kleinschaliger organisaties (Mazy bijv.) of de echte must-do (Houffa e.d.). Als was het maar om nog eens samen af te zien en je hopelijk voor te blijven, he Jerommeke.
Als je de rekening maakt dat ze met een gemiddeld van 150 deelnemers zitten op de chronochallenge en toch nog mooi prijzengeld voorzien en reken hierbij nog de extra organisatiekosten, dan is de rekening gauw gemaakt.
Er zijn veel toertochten of marathons waar het bedrag voor inschrijving al hoger is dan de 8€ die je betaald als vergunninghouder en waar niets te winnen is.
Deze sportieve evenementen verdienen een pluim en als je niet bij de winnaars zit is het voor de fun dat je meedoet.
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Dat heb ik al ondervondengreenie wrote:
Ik zal mijn mening even bijstellen : ik klim niet goed (maar er is al beterschap).
Ik heb nog nooit een chrono in de vlaanders meegedaan maar zou dat wel eens willen proberen - er is hier ook minder te zien en te beleven dus gaaz geven is plezanter dan in de Ardennen waar ik altijd wt spijt heb dat ik niet de tijd genomen heb om te genieten van de omgeving.greenie wrote:Ik ga heus nog wel chrono rijden, maar ik zal mijn keuze selectiever maken. Liever iets kleinschaliger organisaties (Mazy bijv.) of de echte must-do (Houffa e.d.).
Enjoy your moment of glory - ik ga je niet elke keer laten winnen hégreenie wrote:Als was het maar om nog eens samen af te zien en je hopelijk voor te blijven, he Jerommeke.
Last edited by jerommeken on Thu 04 May 2006 21:32, edited 1 time in total.
- Superkrisser
- Mountainbiker
Post by Superkrisser »
Amaai, wat een reacties allemaal! Aan zij die mij feliciteerden: Bedankt! Ik denk niet dat ik nu elke week Bjorn Rondelez en Nicolas Vermeulen ga kloppen, maar vorige zondag was ik gewoon sterker dan hen. Anders had ik niet gewonnen he! Ik had enkel Ken als 'helper', maar als hij op kop kwam reden we toch wat trager hoor! Dus heb ik het meeste kopwerk gedaan. Op de hellingen heb ik bewust telkens wat ingehouden, want anders stond ik er al aan de Kluisberg alleen voor. En dat is maar saai, niet? Moest Kris Hertsens geen pech hebben, gehad, dan hadden we meer dan een minuut voor Rondelez geweest in het klassement.
Waregem is inderdaad een snel parcours dat bovendien niet erg technisch is en veel asfaltstroken bevat. Op de vlakke stukken reden we zo'n 40 km/h. Hier is samenrijden een voordeel. Ik denk trouwens niet dat er veel profcoureurs ons zouden kunnen volgen op de hellingen.
Hoe het komt dat ik zo hard kan fietsen? Tsja, ik doe al 12 jaar competitie mountainbiken en 't lukte vrij aardig van in 't begin. Bovendien train ik behoorlijk veel. Ik heb jaren elke week 20 uur gefietst. Nu is dat ietsje minder, maar in de Paasvakantie (ja, ik sta in het onderwijs) heb ik héél, héél hard getraind. Daar pluk ik nu de vruchten van!
Deze overwinning is trouwens geen toevalstreffer, want al de 5e van dit seizoen. Kijk maar eens op http://users.skynet.be/chamizo-sportfulmtb/
Dat wij zo laat aan de start stonden, heeft vooral te maken met het feit dat we erg laat terug waren van de City Team Challenge de avond voordien. Maar we wisten wel dat Rondelez en co ook laat gingen starten.
Wie denkt dat hij ons in het wiel kan volgen, mag altijd eens proberen. Er staan foto's van mij op onze site, dus dan weet je wie z'n wiel je moet pakken.
Succes, Kris
Waregem is inderdaad een snel parcours dat bovendien niet erg technisch is en veel asfaltstroken bevat. Op de vlakke stukken reden we zo'n 40 km/h. Hier is samenrijden een voordeel. Ik denk trouwens niet dat er veel profcoureurs ons zouden kunnen volgen op de hellingen.
Hoe het komt dat ik zo hard kan fietsen? Tsja, ik doe al 12 jaar competitie mountainbiken en 't lukte vrij aardig van in 't begin. Bovendien train ik behoorlijk veel. Ik heb jaren elke week 20 uur gefietst. Nu is dat ietsje minder, maar in de Paasvakantie (ja, ik sta in het onderwijs) heb ik héél, héél hard getraind. Daar pluk ik nu de vruchten van!
Deze overwinning is trouwens geen toevalstreffer, want al de 5e van dit seizoen. Kijk maar eens op http://users.skynet.be/chamizo-sportfulmtb/
Dat wij zo laat aan de start stonden, heeft vooral te maken met het feit dat we erg laat terug waren van de City Team Challenge de avond voordien. Maar we wisten wel dat Rondelez en co ook laat gingen starten.
Wie denkt dat hij ons in het wiel kan volgen, mag altijd eens proberen. Er staan foto's van mij op onze site, dus dan weet je wie z'n wiel je moet pakken.
Succes, Kris
ik stel voor om de volgende keer gewoon te starten teamen met de Beachbikers
Dat Bjorn rijdt met een ganse ploeg op zijn voorwiel doet niks af van zijn kwaliteit als mtb'er. Ik denk, moest hij alleen starten, hij nog grote kans maakt om te winnen. Hij is en blijft een klasbak.
Maar blijkbaar is dat nu de tactiek....met een ganse ploeg starten en kijken hoever je komt met je kopman.
Jammer voor de mensen die alleen starten (zoals ik) maar daar geef ik niet om..het is de fun die telt....eens je volledig totalooooos kunnen rijden doet zo'n deugd
Dat Bjorn rijdt met een ganse ploeg op zijn voorwiel doet niks af van zijn kwaliteit als mtb'er. Ik denk, moest hij alleen starten, hij nog grote kans maakt om te winnen. Hij is en blijft een klasbak.
Maar blijkbaar is dat nu de tactiek....met een ganse ploeg starten en kijken hoever je komt met je kopman.
Jammer voor de mensen die alleen starten (zoals ik) maar daar geef ik niet om..het is de fun die telt....eens je volledig totalooooos kunnen rijden doet zo'n deugd