goede dag mensen.
ik heb een beetje gezocht op dit forum over canyon maar ik kan niet erg iets vinden. ik ben voorplan een fully aan te schaffen. maar ik kan niet echt een keuze maken tussen de canyon Nerve XC7 of gaint trance
ik ik erg belangerijk vind dat die vering geen verlies heeft. maar een klein beetje mag wel hoor. wat wil ik er mee doen is ik wil eerst een beetje trianen en naar de alpen fietsen. hierna misschien een maraton,xc paar keer mee doen. alle informatie over gaint dit heb ik wel gevonden op dit forum en het is mijn duidelijk geworden dat dit een hele goed fiest is.
mijn vragen zijn hieronder
-wat vinden jullie van deze fiest en wie heeft er (canyon)
- de achtervering hoe zit dat hiermee geen trapverlies en andere dingen.
(canyon)
-het frame hoe zit dat hiermee is dit een beetje eerste klase frame
of dit te vergelijken met gaint.
de site is hieronder
(canyon)
http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes/index.html?b=48
gaint wel het nieuwste model die nog niet in nl uit is
http://www.giant-bicycles.com/uk/030.00 ... odel=10365
heel erg bedankt al vast gr Enjoy.
canyon Nerve XC7
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
-
Simp
- Mountainbiker
Er zit een Rockshox MC 3.3 op, ik denk niet dat die lockout heeft, wel motion control en hij is ook instelbaar in 3 standen volgens rockshox zelf.
Dat frame is zeker goed, canyon is zeker geen 2de rangs internetfietsenmaker, ze kiezen gewoon om rechtstreeks zonder een dealernet aan de klant te verkopen. Ik zou niet durven zeggen dat het frame gelijkwaardig is aan een Epic of iets dergelijks, maar voor die afmontage is dat geen schande of handicap in mijn ogen.
Dat frame is zeker goed, canyon is zeker geen 2de rangs internetfietsenmaker, ze kiezen gewoon om rechtstreeks zonder een dealernet aan de klant te verkopen. Ik zou niet durven zeggen dat het frame gelijkwaardig is aan een Epic of iets dergelijks, maar voor die afmontage is dat geen schande of handicap in mijn ogen.
maar hoe zit het met die veering omdat Gaint zegt dat hij iets nieuws heeft onworpen waarbij je de achterdemper niet hoeft te locken.
er staat hier van door de schanierpunten heb je geen krachtverlies.geen pedaalveringverlies,geen remblokkering.
heeft canyon dit ook.
dit vindt ik het belangrijkste wat er is.
echt heel erg bedankt voor jullie andwoorden gr Enjoy
er staat hier van door de schanierpunten heb je geen krachtverlies.geen pedaalveringverlies,geen remblokkering.
heeft canyon dit ook.
- Sjoerie
- Mountainbiker
Het maestro systeem is in Amerika dacht ik nog al populairEnjoy wrote:maar hoe zit het met die veering omdat Gaint zegt dat hij iets nieuws heeft onworpen waarbij je de achterdemper niet hoeft te locken.
heeft canyon dit ook.
Dus het zal wel goed zijn
Ik heb sinds een maand een RC7 en ben hiervan super content.
Je moet anders het artikel eens lezen van de XC6 in de laatste O2bikers.
De fiets komt er heel goed uit. De enige opmerking zijn eigenlijk de wielen. Nu moet ik zeggen dat er origineel op de RC7 dezelfde wielen stonden.
OK, ze ogen niet mooi, maar verder zijn deze best wel in orde.
Volgens O2bikers zouden de wielen te zwaar zijn maar ik heb ze op de weegschaal gelegd en dan valt het gewicht best wel mee.
Ze wegen bv minder dan Mavic Crosslands en zulke wielen staan niet zo gauw gemonteerd op fietsen in die prijsklasse.
Ik ben de fiets wel gaan ophalen in Koblenz, dus van de verzending kan ik niets zeggen. Ik kan wel zeggen dat ik de fiets een maand na bestelling kon gaan ophalen.
Als ik u was... ik ging voor de Canyon.
Je moet anders het artikel eens lezen van de XC6 in de laatste O2bikers.
De fiets komt er heel goed uit. De enige opmerking zijn eigenlijk de wielen. Nu moet ik zeggen dat er origineel op de RC7 dezelfde wielen stonden.
OK, ze ogen niet mooi, maar verder zijn deze best wel in orde.
Volgens O2bikers zouden de wielen te zwaar zijn maar ik heb ze op de weegschaal gelegd en dan valt het gewicht best wel mee.
Ze wegen bv minder dan Mavic Crosslands en zulke wielen staan niet zo gauw gemonteerd op fietsen in die prijsklasse.
Ik ben de fiets wel gaan ophalen in Koblenz, dus van de verzending kan ik niets zeggen. Ik kan wel zeggen dat ik de fiets een maand na bestelling kon gaan ophalen.
Als ik u was... ik ging voor de Canyon.