ZEWIETIES BIKE EVENT '06 29-30/04

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Het is hier precies nog niemand opgevallen dat er hier iets serieus mis is met de uitslag van de chrono! :oops:
In het verslag met de winnaar op de eerste bladzijde van mountainbike.be staat er geschreven:
Wij hebben samen gereden om de concurentie met de beachbikers aan te kunnen gaan!
Voor zover geen probleem nog,dit is toegestaan.
Verder:Kris Hertsens kwam al vroeg in de problemen met zijn schoenplaatjes.
Wouter Cleppe moest ook de rol lossen.
Ik ben dan maar alleen met Ken Van den Bulke samen over alle hellingen gegaan zoals o.a.kluisbos,patersberg en de koppenberg.
Dus de andere 2 waren er hier al afgereden!
Wat zien we in de uitslag:
Hertsens 21° in 3 u 24' wat zeer aanvaardbaar is maar dan..................
Cleppe Wouter 3° tijd in 3:06:27 en dit is slechts 18 seconden trager dan winnaar Henderickx en..................
is zelfs nog 3 seconden voor de 2° Van den Bulcke aan gekomen op de piste!!!!!!!! [-X
Verklare wie kan #-o maar ik kan het niet begrijpen dat je als je er halfweg wordt afgereden
je kan aankomen nog voor je ploegmaat en op slechts 9 seconden van de winnaar????? :oops:
Waarschijnlijk hebben we hier met een nieuwe Eddy Merckx of Tom Boonen te maken????? :lol: :lol: :lol:
wo
Mountainbiker

Post by wo »

Hoi !

Ben er maar zeker van dat dit wel klopt ! ! Cleppe werd er mss wel afgereden maar kwam steeds terug bij dit groepje( cleppe is een karakterkop eerste klas!). Deze gasten zijn karakter kopjes die blijven doorgaan. Ze hebben altijd in elkaars buurt gereden en ze werden er mss af en toe afgereden maar waren er niet genoeg tussenstukken om terug te komen ???. Ik heb hier gisteren nog met Ken VDB over gepraat en die kerel gaat daar zeker niet over liggen.

groet
Chiemel
Mountainbiker
Location: Rood operatiemes "handmade in USA", ongeveerde Decathlon mud/beachbike

Post by Chiemel »

Yow mannekes,

Heb enkel zaterdag met den team-challenge kunnen meebollen.
Fantastisch initiatief: leuk voor rijders en toeschouwers! :-D

Inderdaad enkele puntjes voor verbetering vatbaar: kaartjes-systeem, wisselzone: hééél gevaarlijk door eigenlijk gebrek aan discipline van alle teams, iedereen stond 5m voor de nadars!?
Daarbij mocht het gerust ook ietskes langer geduurd hebben (een uur of 3?).

Maar we gaan absoluut nie klagen, integendeel, ik kijk al uit naar de volgende organisatie die zo iets organiseert. Echt super!
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Wouter is er inderdaad op zowat elke helling afgereden, maar kon steeds weer terug aansluiten door erg snel af te dalen en door ook enkele keren geluk te hebben. Wel heeft hij niet kunnen meewerken en daardoor was hij op 't einde nog behoorlijk fris. De Ken heeft gedaan wat hij kon, maar met nog 10 km te gaan kon hij niet meer...
gd31201
Mountainbiker

Post by gd31201 »

Iets voor 9 vertrokken voor de chrono. Aangezien mijn conditie niet al te super is had ik mij aan een 4:30 tijd verwacht. Mijn verwondering was dan ook groot dat ik na 3:45 (63e plaats) al in Waregem terug was. De rit was inderdaad "maar" 92 km, maar voor mij voldoende.

Aan Dhr. Bruyneel Kristof

Waarom moet die prijsuitreiking pas om 4:00 starten en bvb niet om 2:00.
Als je ziet dat de tijden van de eerste 15 max 3:20 is, en men mag starten tot 9:30, dan is de laatsten die in aanmerking komt voor de prijzen om 13:00 binnen. Waarom de mensen dan nog meer dan 3 uur laten wachten ?

Ik was meegekomen met iemand uit de top 15 en dan is het lang, heel lang wachten vooraleer je naar huis kan.
Vele MTBers hebben ook een familie, die op zondag ook wel wat aandacht willen.
En komt niet vertellen dat dit is om de kassa te voeden, want die top 15 zijn allemaal mensen die bezig zijn met hun sport en geen mensen die potten komen drinken.

Voor de rest een puike organisatie !!!

Groeten
kristof bruyneel
Mountainbiker

Post by kristof bruyneel »

juiste opmerking komt volgend jaar in orde !
gd31201
Mountainbiker

Post by gd31201 »

Dit is nu wat men noemt een open conversatie met de organisatoren.
Bedankt voor dit puntje van kritiek te aanvaarden en in de toekomst te proberen deze te verbeteren !!!

Groeten
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

Ik heb eens twee vragen/bedenkingen.

Begrijp me niet verkeerd, dit is geen kritiek, gewoon een bedenking :
ik heb even getwijfeld of ik deze tocht als chrono of gewoon als toertocht zou rijden. Uiteindelijk voor de toertocht versie gekozen en mij goed geamuseerd. Maar, wat bezielt het overgrote deel van ons om dergelijke tochten als chrono te gaan rijden? Ok, je krijgt een startnummer (een triplex-plank waarmee je door het gebrek aan aerodynamica 10 minuten trager rijdt) en achteraf zie je zwart op wit (in excel of pdf) wat je eigenlijk al lang wist : je bent trager dan een heel pak deelnemers.
Ik spreek hier niet over pakweg de top-50 (of top-100) maar al de andere renners dient toch maar om de hoop te vergroten of het prijzengeld te helpen financiëren. Of zie ik dat verkeerd?

Ook ik rij soms wel eens een chrono, maar vaak zit ik toch met een beetje een wrang gevoel achteraf. Was het dit wel waard? Ik heb meer betaald voor net hetzelfde als een toertochtrijder. Als ik als toertochtrijder niet stop aan de bevoorradingen heb ik hetzelfde gevoel gehad als de chrono-rijder en mijn polar zal me de rijtijd ook wel vertellen. Dus, de sportieve uitdaging is net hetzelfde.
Nu voor mij niet gelaten, hoor. Niets plezanter dan als toertochter chronobeesten voorbij te rijden. In Waregem had ik een rijtijd van 4u27. Niets spectaculair, en dat had me op een 143° plaats gebracht. Had ik nu chrono gedaan, was ik er misschien wat harder voor gegaan en misschien 10 minuten sneller geweest (hoewel ik dat sterk betwijfel, maar soit).
Maar 143 of 100, what's the difference, en wat koop je ervoor?

Volgende bedenking (ook weer geen kritiek en al helemaal geen verdachtmakingen) :
een beetje afgerond zie ik dat de toppers 90km rijden in 3 uur. Dat betekent een avs van 30!!
Hoe doen die dat in godsnaam? Dat betekent toch dat er stroken tussen zitten dat die ruim boven de 30 of zelfs boven de 40 km/u rijden. Toegegeven, de stroken langs de Schelde lieten vlamwerk toe en er zat wel redelijk wat weg in, maar toch. Ik kan me niet voorstellen dat die bijvoorbeeld de Koppenberg aan pakweg 25km/u naar boven rijden.

Straffe gasten =D> =D>, maar een avs van 30 op zo'n parcours?
Hoe doe je dat?
Last edited by greenie on Tue 02 May 2006 18:35, edited 2 times in total.
S-works_19
Mountainbiker

Post by S-works_19 »

kan iemand mij soms vertellen waar ik de uitslag van de bike-challenge kan terugvinden? ik vind hem namelijk nergens terug
greetz me
Speedbuster001
Mountainbiker

Post by Speedbuster001 »

twee mogelijkheden

=> www.zewieties.be en dan bike event en dan utislag chrono
=> www.visachronochallenge.be en dan uitslagen
Post Reply