XC717 Disc of XM321 Disc

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Thys
Mountainbiker

Post by Thys »

hij zeg het toch bike-discount...
voor als ge de site nog niet moest kennen www.bike-discount.de
no one
Mountainbiker

Post by no one »

OOPS...misschien meteen maar een sterkere bril erbij kopen.
niet goed gelezen, solly!
Maar kende de site wel al...
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

was wel speciale prijs toen.
Was tot daar gereden voor een set 240s/4.1 voor 299 maar die bleken uiteindelijk toch niet op stok.
Toen kreeg ik crossmaxxen aangeboden voor 400 euro, maar die hoef ik niet.
uiteindelijk dan setje 717/XT/dtcomp meegenomen voor 120 euro.
Ze voelden zich redelijk schuldig.. =D> =D>
msxx
Mountainbiker

Post by msxx »

no one wrote:Waarom de vraag? Nou ik wilde de set kopen en dacht toen ik check even de forums wat erover gezegd word. En dan kom je ineens verhalen tegen dat de 321 een stuk sterker is, dat de onyx naven beter zouden zijn etc etc .
Het zal wel zijn dat de 321 steviger is... ik heb ze onder mijn bikepark fiets liggen...
Die velgen hebben nu eens niets van doen met xc ;-)

Als je al een slag steviger nodig zou hebben (wat ik werkelijk betwijfel met jouw gewicht en beschrijving van rijstijl) dan moet je eens kijken naar de XM719

Betrouwbaarheid van Onyx beter dan XT? No way...
Een industrielager is echt niet beter dan een conusgelagerde naaf.. sterker nog, een conusgelagerde naaf van goede kwaliteit, die eens in het jaar een kleine servicebeurt krijgt, gaat minstens tien jaar mee...
Industriegelagerd betekent dat je er geen onderhoud aan kunt verrichten en dat als er iets mis mee is je het lager moet vervangen.
no one
Mountainbiker

XM317 Disc + formula naven

Post by no one »

Ik stond op het punt de 717 + XT te bestellen toen ik een aanbod van iemand kreeg voor een setje nieuwe XM317 Disc + Formula naven. Stuk goedkoper dan die 717 + XT set

De velgen lijken me wel wat, maar nu weet ik niet veel over de Formula naven (ze komen van een Giant Anthem 3). Er staat ook geen type nummer op of zo gewoon Formula.

Weet iemand iets van deze wielset, en dan vooral de naven en welke spaken...

Thanks
Post Reply