Technisch parcours te Hamme

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
RIKKEN
Mountainbiker

Technisch parcours te Hamme

Post by RIKKEN »

Leuk technisch parcours (1,5km) te 9220 Hamme aan de Mira brug op ongeveer 5km afstand van de BLOSO route te Waasmunster
Billy
Mountainbiker

Post by Billy »

Ik ben zelf van de streek en ken het technisch parcours niet ver van de Mirabrug. Rikken kan je mij eens uitleggen hoe ik vanaf daar kan aansluiten op de bloso route van Waasmunster ? Ken je soms nog leuke parcours in de omgeving Hamme-Moerzeke-Kastel ???
Kwestie van eerst mijn eigen streek beter te leren kennen, alvast bedankt :-D .
RIKKEN
Mountainbiker

Post by RIKKEN »

Via een klein stukje dijk (parcour links van jou laten liggen) kom je aan het danscafé 'Sunset ' hier links houden rij je voorbij atletiek piste AC-Hamme(rechts van jou).

Als je aan de kaai muur (beschilderd door kinderen van de academie)komt, naar rechts (kaaldries), dan ongeveer 800m terug een baantje R-in zo rij je via de Durme naar Waasmunsterbrug.

Brug over, baan blijven volgen naar Waasmunster, eens aan de rode lichten (R-bakker Mariman en L-openhaarden Heuyninck) kan je al de rode lus nemen (lichten naar LINKS).

Voor het begin van de groene route (lichten gewoon oversteken richting E17) rij je tot taverne 'Rozenberg' hier L-in tot aan taverne 'De Lekkerbek' hier ga je L-in en op je R-kant heb je dan een parking met het begin van de groene route.

Ziezo, nu bandjes op druk zetten en 'have some fun'.
RIKKEN
Mountainbiker

Post by RIKKEN »

Voor het begin van de groene route (lichten gewoon oversteken richting E17) rij je tot taverne 'Rozenberg' hier L-in tot aan taverne 'De Lekkerbek' hier ga je L-in en op je R-kant heb je dan een parking met het begin van de groene route.

SORRY, aan taverne'Rozenberg' : R-in ipv L :wink:
Billy
Mountainbiker

Post by Billy »

Thx Rikken, ik dacht in eerste instantie dat ik de Mirabrug over moest om dan tot aan het eerste rondpunt (op de tunnel) te rijden en dan linksaf richting Sombeke te rijden. Dan voorbij de kerk van Sombeke een straatje linksaf te nemen om vervolgens aan de andere kant van het water uit te komen en te volgen tot de brug richting Waasmunster.
Ik zal jouw route één dezer dagen eens proberen en aan te sluiten op de rode route. Deze blijkt de beste van de drie te zijn.
Rikken ken je nog een goed parcours in onze streek (Moerzeke-Kastel-Hamme)?
RIKKEN
Mountainbiker

Post by RIKKEN »

Nie echt, ik heb laatst Kruibeke gereden maar dan in de valavond, dit is leuk omdat je via het water hier en daar een verlichte boot ziet liggen. Maar ik rijd liever in heuvelachtige gebieden waar je na een beklimming telkens een afdaling als beloning krijgt en je dan eens van de speed kunt genieten.
Miejster
Mountainbiker

Post by Miejster »

Het technisch parkoers is sinds gisteren mooi opgesmukt en vandaag reeds in de MTB-tocht van Hamme. Mooi!
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Post by gamutter »

Billy wrote:Thx Rikken, ik dacht in eerste instantie dat ik de Mirabrug over moest om dan tot aan het eerste rondpunt (op de tunnel) te rijden en dan linksaf richting Sombeke te rijden. Dan voorbij de kerk van Sombeke een straatje linksaf te nemen om vervolgens aan de andere kant van het water uit te komen en te volgen tot de brug richting Waasmunster.
Ik zal jouw route één dezer dagen eens proberen en aan te sluiten op de rode route. Deze blijkt de beste van de drie te zijn.
Rikken ken je nog een goed parcours in onze streek (Moerzeke-Kastel-Hamme)?
Je kan ook de Mirabrug over, dan na ca 50 m links langs de Durme, je komt dan ook aan de brug v Waasmunster uit, maar de andere kant als Rikken beschreef.
RIKKEN
Mountainbiker

Post by RIKKEN »

Tocht van de off-road bikers op zaterdag 20/10/07 had eindelijk het technisch parcours aan de mirabrug in hun tocht opgenomen =D> leuk initiatief.
Post Reply