Camelback: welke?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
XeRpiO
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson

Post by XeRpiO »

Ik ben er over aant denken om een camelbak aan te schaffen. Als ik terug ne bike heb ga ik eerst is aan menne buurman vragen of ik is een TT met zijne camelbak mag rijden voor te zien of ik geene last van de rug ga krijgen.
Ik heb namelijk 6 bouten in menne rug en een ritje met een gewone rugzak met wa rommel in begint om den duur toch wat last te bezorgen en ik weet nu niet of rijden met de camelbak iet of wat te vergelijken is als rijden met ne gewone rugzak. (waarschijnlijk niet zeker?)
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

XeRpiO wrote:Ik weet nu niet of rijden met de camelbak iet of wat te vergelijken is als rijden met ne gewone rugzak. (waarschijnlijk niet zeker?)
Het voordeel van een Camelbak is dat het minder gaat wegen naar mate de km's vorderen :wink: .
Voor de rest is er ook nog het verschil in grootte van de Camelbak en de inhoud ervan.
Ikzelf rij rond met de Lobo, eerst had ik men twijfels of hier voldoende gerief in kon.
Maar nu ben ik content dat ik deze gekozen heb, plaats genoeg (in combinatie met zakken in koerstruitje).
Last edited by S k u l l on Sun 30 Apr 2006 07:26, edited 1 time in total.
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

Ik reed vroeger met een gewone nike-rugzak met 1l camelbak reservoir die ik erin had gedaan. Dat ding schudde alle kanten op, en alles lag los op de bodem van de rugzak en ik voelde echt alles bewegen.

Dan... een mule gekocht omdat op de lange afstanden 1l te weinig is voor mij. Wat een verademing, smaller, prima pads om ventilatie voor de rug te verzorgen, meer dan genoeg reservoir om 2 tochten na elkaar te doen. (wil je minder dan doe je er gewoon minder in: minder gewicht en minder volume)
Dankzij de 2 riempjes niks meer van schudden, geen enkele afdaling is een probleem. (toch niet voor de rugzak :wink: )

Ik heb nog net de oude mule gekocht, een maand later was er een nieuwe, maar ik ben nog altijd heel erg tevreden met de mijne, ik kom niet meer buiten zonder mijn mule. (zelfs niet voor slechts km of 20)
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Voor de toertochten rij ik rond met een ROGUE met reservoir van 2 liter en een klein zakske voor de sleutels en GSM.
Voor de Ardennen ritten en dagritten rij ik rond met een M.U.L.E en ook vreed content van, ge kunt daar nog wat meer in meenemen: eten , regenjaske, kaarten, ... enz.
MilkSjeik
Mountainbiker

Post by MilkSjeik »

Verleden zondag mijn MULE uitgetest, 3 liter water mee en biken :)
Na +- 60km kwam ik weer thuis zonder enige last. Ondertussen was mijn watervoorraad bijna niets meer, maar toch zeer tevreden van de aankoop. Voor deze prijs mag je wel kwaliteit verwachten en een regelmatig gebruik, dat wordt dus nog veel biken ;-).
DarkStar
Mountainbiker

Post by DarkStar »

heb mij een MULE besteld bij Baracuda, komt normaal morgen aan, ben eens benieuwd. Ik had al een Classic maar deze had veel te weinig ruimte om wat spullen op te bergen, om niet te zeggen geen. Ik zal mijn bevindingen eens posten na de eerste testen :-D
DarkStar
Mountainbiker

Post by DarkStar »

Mijn klein verslag over de MULE 2006:

Even een kleine opmerking op voorhand: voor de MULE had ik een Camelbak Classic. Dit is dus het enige model waarmee ik kan vergelijken...

Het eerste wat opvalt aan de MULE is dat het ding stevig ineen zit. Je hebt niet het gevoel met een lapje stof rond te rijden, wat je natuurlijk ook niet direct zou verwachten van een Camelbak.
Het waterreservoir bevindt zich aan de rugzijde van de MULE, zodat hij niet echt makkelijk te vullen is onder een kraan. Ikzelf neem steeds het reservoir uit de rugzak aangezien dat toch vrij vlot gaat. Nieuw bij Camelbak is trouwens de levenslange garantie op het reservoir, iets wat toch veel wil zeggen volgens mij. De inhoud is 3L, wat voldoende moet zijn voor een tocht van meerdere uren.

De rugzijde bestaat uit een aantal 'pads' waartussen voldoende plaats werd gelaten om een luchtstroom te creëren tijdens het rijden. De pads zijn juist goed qua 'hardheid' zodat het zeer comfortabel aanvoelt. Door de luchtstroom blijft je rug vrij fris aanvoelen.
Het ophangsysteem aan de schouders is ook zeer comfortabel en makkelijk te regelen. Een groot pluspunt is dat je met een simpel velcrosysteem het overtollige lint kan oprollen en vastmaken zodat het zeker niet in de weg kan hangen.
De buikriem bied voldoende steun en is ook makkelijk te regelen. Ook hier weer is er een simpel systeem voorzien dat het lint nergens in de weg hangt. De buikriem is voorzien van velcro waardoor deze zeer snel te verwijderen is. De borstriem is uitgevoerd met een klein stukje elastiek.

Opbergruimte genoeg ook in de MULE. Vooral het waterdichte zakje bovenaan vind ik een pluspunt. Hier kan je een digitale camera, MP3 speler en/of GSM in kwijt. Het zakje is volgens mij groot genoeg om een 'normale' camera en GSM in kwijt te kunnen. Een i-POD samen met een camera zal wat lastig worden...
De andere vakken zijn ruim genoeg om reservemateriaal in kwijt te kunnen. Ook het lintje om sleutels e.d. aan te bevestigen vind ik een handige extra.

Aan de buitenzijde is de MULE voorzien van een soort rubber strook die er voor moet zorgen dat de rugzak niet beschadigd word door schuren etc. en waardoor de modder makkelijk te verwijderen is.

Mijn conclusie: een zeer goede investering, zeker als je graag wat meeneemt op je tochten en toch comfortabel wil rijden.
XeRpiO
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson

Post by XeRpiO »

Ik heb vorige week een Mule gekocht op ebay en een paar dagen later na ik de Mule binnen had de Lobo nog gekocht, ook op ebay.(zijn ze wat goedkoper :wink: )
De Mule vond ik nu net iets te groot voor de gewone zondagse TT's en daar ga ik de Lobo voor gebruiken.
De Lobo heb ik al getest en die is heel goed bevallen =D>, de Mule moet ik nog testen.
Flea
Mountainbiker

Post by Flea »

Klein overzichtje voor M.U.L.E.:
. netsport24.de: versie 2005: € 49.95 (+ € 8.95 verzendkosten)
. www.bike-discount.de: versie 2006: € 75.90 (+ € 10 verzendkosten)
. Barracuda: versie 2006: € 89 (+ € 7 verzendkosten)
. Bike2Build.nl: versie 2006: € 88 (+ € 15 verzendkosten)
. Futurumshop.com: versie 2006: € 89.95 (+ € 0 verzendkosten)
. AS Adventure: versie 2006: € 90

Best de 2006 kopen zeker of is het verschil tussen de twee versies het prijsverschil niet waard?

Blijkbaar brengt't niet veel op om via net te bestellen voor't moment anderst (goedkoopsten maar € 4 verschil met AS Adventure...)

Thx for the info!

Greetz

Fl00
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

De Mule Bij Van Eyck 87€ als ik me niet vergis... en bij Decathlon nog ietsje goedkoper maar kweet nimeer hoeveel,kdacht 84€

D
Post Reply