11/06/06 : Zesde Hagelandse Chronorit Langdorp

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Jan B.
Mountainbiker

Post by Jan B. »

Ook ik neem deel aan de chrono, heb startnummer 42.

We zullen zien wat mijn tijd is, het is tegen dan mijn tweede chrono (eerste is de chrono van de zewieties van Waregem). Misschien een goede plaats als ik nog veel train.

Blijf naar mijn persoonlijke mtb-website surfen voor updates over mij en mijn komende marathons! ( http://www.janbailleul.be/mtb/ )
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

vandaag zijn de laatste goedkeuringen binnen gekomen... met dank aan de gemeentebesturen van Aarschot, Tielt-Winge en Holsbeek !!!

Onze laatste voorbereidingen beginnen langzaamaan op volle kracht te draaien, twordt weer leuk, zeker weten. Aan de reacties te horen van de clubleden die al meegekomen zijn op de verkenningen, wordt het zeker weer leuk...

De voorinschrijvingen lopen ook goed, we hebben al een 80tal voorinschrijvingen, een maand en een half op voorhand. great great great...

Zoals elk jaar is er op de www.hagelandsechrono.be altijd wel een nieuwtje te rapen over de vorderingen van de voorbereidingen... check it regelmatig ne keer out.
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Iegienie wrote:vandaag zijn de laatste goedkeuringen binnen gekomen... met dank aan de gemeentebesturen van Aarschot, Tielt-Winge en Holsbeek !!!
Ho...Ho...Ho...Holsbeek !?
Dat betekent dus extra ho...ho...ho...hoogtemeters !? :lol:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Biker Zjé wrote:
Iegienie wrote:vandaag zijn de laatste goedkeuringen binnen gekomen... met dank aan de gemeentebesturen van Aarschot, Tielt-Winge en Holsbeek !!!
Ho...Ho...Ho...Holsbeek !?
Dat betekent dus extra ho...ho...ho...hoogtemeters !? :lol:
nieuwrode en sint pieters rode zijn deelgemeentes van holsbeek... neen, we doen de kesselse bergen niet aan, al zouden ze natuurlijk niet misstaan he in onze lus. Als we ooit naar 120km zouden gaan, zijn dat uiteraard de eerste kandidaten !!! ajaa...

maar die extra hoogtemeters waarover je droomt, awel, die zijn er wel hoor, een 150tal. we hebben net als elk jaar een paar nief onontdekte stukskes ontdekt, en dus ebde gijllie het allemaal vlaggen... biken zult ge, totdat het stof nat is van tzweet...

Het basisidee is vrij gelijkaardig aan de vorige drie edities, maar er zijn nogal wat kleine veranderingetjes aangebracht.

ik vrees zelfs dat er weer veel verkeerd gaan rijden, omdat men veel te veel op automatische piloot rijdt. Al gang je 10 pijlen op een kruispunt, er zijn er altijd die toch nog verkeerd rijden hoor.
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Verkeerd rijden Pieter ? Daar ga ik met mijn slakkengangetje geen last van hebben hoor.... [-X

Ik ben wel eens benieuwd. Hopelijk wordt het Hagelandse stof nat van ons zweet, want als het nat is van de regen zou het wel eens een zware karwei kunnen worden :wink:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Biker Zjé wrote:Verkeerd rijden Pieter ? Daar ga ik met mijn slakkengangetje geen last van hebben hoor.... [-X

Ik ben wel eens benieuwd. Hopelijk wordt het Hagelandse stof nat van ons zweet, want als het nat is van de regen zou het wel eens een zware karwei kunnen worden :wink:
de stofwolken van de aanstormende bikers, zichtbaar vanop het brugje zijn ondertussen legendarisch geworden !!!
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Iegienie wrote:
Biker Zjé wrote:Verkeerd rijden Pieter ? Daar ga ik met mijn slakkengangetje geen last van hebben hoor.... [-X

de stofwolken van de aanstormende bikers, zichtbaar vanop het brugje zijn ondertussen legendarisch geworden !!!
als der maar netels zijn, want zeg nu zelf: nen hagelandse zonder netels...is als een café zonder bier :wink:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Willy D wrote:
Iegienie wrote:

als der maar netels zijn, want zeg nu zelf: nen hagelandse zonder netels...is als een café zonder bier :wink:
ik kan altijd vragen aan de controleurs dat ze er een bosje klaarhouden voor alle liefhebbers van het fijnere geprikkel ???

die netels, tja, het ene jaar is alles geruimd door de gemeentes, het andere jaar doen we dat zelf. Maar juni is juni he, de netels groejen dan als kolen.

Leuker vind ik de stukken dat we door het gras moeten met het gras tot aan het stuur. Ik vind het nog altijd doodjammer dat ik aan die pjoeter zit om de tijden en zo op te pakken, want er zijn een aantal plaatsen op het parkoers waar er schitterende fotos moeten te nemen zijn...

Maar het meest legendarische is een braamtak die een paar jaar geleden op een ambetantige plaats ging : de single track juist voor het "caravanneke". Nu passeert iedere tocht daar (zelfs de solveld route), maar eigenlijk is dat een trackske dat ikzelf persoonlijk ontdekt heb. Je moest daar van de fiets, en al stappend tussen de struiken. Ik heb toen indertijd zware reclamaties van mijn vrouwke en de kids gekregen. lol.
We hadden voor de chrono de zaak een klein beetje geruimd, ma non troppo... En iedereen die er passeerde kreeg een bloederige streep op zijn rechterbovenarm. baaaajkeueueueu....
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

Willy D wrote:
Iegienie wrote:

yessss .... tinteltracks !!!!!
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Ondertussen zijn we boven de 100 vooringeschrevenen geraakt...

Gisteren nog eens de helft van het parkoers geinspecteerd, en tzal de moeite zijn. De lus is hier en daar nogal hertekend, wat soms wel leuke effectjes geeft.

Iedereen die op automatische piloot met het hoofd in de grond rijdt zal echter verkeerd rijden, omdat we - zoals altijd - jullie telkens in het ootje nemen... We snijden de trackskes in de streek namelijk altijd net iets anders aan dan wat de andere organisaties hier in de omgeving doen.

Er worden wel speciale bordjes voorzien om een parkoerswijziging aan te duiden. En uiteraard komen onze wereldberoemde bordjes : "STOP, U bent verkeerd" ook weer terug.

Het schitterende Hageland ligt op U te wachten...

JieHoeHaa baaajkeueueu !!!
Post Reply