XC717 Disc of XM321 Disc

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
no one
Mountainbiker

XC717 Disc of XM321 Disc

Post by no one »

Ik ga binnenkort mn fiets upgraden naar schijfremmen (waarschijnlijk setje Oro K18). Nu heb ik dus ook nieuwe wielen nodig.

Waarschijnlijk ga ik voor een wielsetje van onze Duitse buren. Ik zit de denken aan een DT Onyx naaf (hoewel XT wel stuk goedkoper is...). En dan een Mavic XC717 of XM321 velg. Nu twijfel ik nogal bij de velgen.

Ik weeg zelf 65kg en rij op een hardtail, en voornamelijk XC. Zijn de XC717 dan stevig genoeg om vrij ruw mee te fietsen (maar ook weer geen 3meter drops of zo hoor..)? Ga namelijk ook op plekken als de Pyreneen rijden.
Of moet ik dan het extra gewicht voor lief nemen en toch maar voor die XM321 gaan?
Ik twijfel dus nogal tussen die velgen (en eigenlijk ook nog de naven). Ik heb het hele forum doorgespit en gezocht naar dezelfde onderwerpen maar meestal zijn het dan antwoorden op vragen van +80kg mensen... Dus enig advies zou mooi zijn.
bedankt!
Thys
Mountainbiker

Post by Thys »

Ik heb de 717 in combinatie met de XT naaf.
Voor mij zijn t goede wieltjes, gewicht? weet k nie & trek ik mij niet aan.
Nu na bijna 1 jaar biken zit er een beetje slag op het achterwiel.
Moet ze eens binnengeven bij de LBS het is nie veel maar mijn matreaal moet top zijn.
Wieltjes hebben in de spaanse pyneneeen gezeten, een weekendje in de ardennen en dan vooral marathons in het brabandse & de vlaamse ardennen.
Voor mij stevig genoeg, oja ik weeg 72kg.
no one
Mountainbiker

Post by no one »

Thanks Thys,
Daar heb ik wat aan, dat setje (XT+717) heeft ook mn voorkeur namelijk. Ook aangezien de pris kwaliteit me wel goed leek!
Maar ik las op de forums vanalles dat de DT naven industrie lagers hebben wat weer beter zou zijn etc etc.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Op mijn fully zit er een setje wielen opgebouwd met 717velgen, XT-naven en Sapim X-ray spaken wel in een 36 spaakversie en 3xgekruisd en met mijn wedstrijdgewicht :lol: van 88kg zonder uitrusting welteverstaan, hebben ze nog geen krimp gegeven tot nu toe, en wees maar gerust ze zijn al goed getest.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

XC717-LX naven, 67 kilo droog ikke.
wielen zijn lekker licht (vergelijkbaar me Xmax XL disc) en superstijf. Absoluut geen last met de betrouwbaarheid en ze hebben al heel wat boomwortels verteerd. Verder zijn de lagers van shimano zeker niet slechter dan de industrielagers, het ligt eraan waar je de voorkeur aan geeft. Je kan ze indien nodig zelf bijstellen, wat met een industrielager onmogelijk is.
edit: grootste voordeel vergeten: ze zijn nog stuk goekoper dan crossrides ;)
no one
Mountainbiker

Post by no one »

Okay nou ik jullie maken mn keuze wel makkelijk, het word dit wielsetje: C717 + XT naven. De prijs is namelijk inderdaad ook heeeellll erg aantrekkelijk. Ga ze morgen dan maar bestelen! bedankt voor de antwoorden!
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Ik heb zo'n setje indertijd bij bike-discount aangeschaft : XT-717 en DT spaken.
ik heb deze aan mijn bikecioain gegeven, en deze rijdt hier nog steeds mee. Geen van ons beide houdt zich in op ruwere stukken, en meer dan eens een slagje, krijg je daar niet in.

moet in Duitsland zeker goedkoop te vinden zijn, ik heb de mijne toen voor 120 euro aangeschaft.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Je hebt gekozen voor een goede wielset,maar waarom eigenlijk die vraag?
Als je maar 65kg weegt waarom zou dan die XC 717 niet voldoen?
Of denk je dat het merendeel van de bikers lichtgewichten zijn?
no one
Mountainbiker

Post by no one »

oops 2x
Last edited by no one on Fri 28 Apr 2006 10:00, edited 1 time in total.
no one
Mountainbiker

Post by no one »

Waarom de vraag? Nou ik wilde de set kopen en dacht toen ik check even de forums wat erover gezegd word. En dan kom je ineens verhalen tegen dat de 321 een stuk sterker is, dat de onyx naven beter zouden zijn etc etc .
Dus ja toen sloeg te twijfel even toe, maar dat is nu dus weer hersteld :-D
misschien iets minder "onderzoek" doen volgende keer. :-?

PS tinky winky.. voor 120,-!! waar heb je die gehaald in duitsland als ik het vragen mag? Goedkoopste dta ik kan vinden is 160,-. thnx
Post Reply