Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Tja, het is maar hoe je het aanvoelt. Wat is iets meer? :wink:
Na veel wikken en wegen uiteindelijk toch overstag gegaan en toegetreden tot de 21ste eeuw.
Maar gezien reeds één dure hobby is een euro een euro bij mij.
Na een analyse van de gps-wereld alle prijzen en service eens vergeleken en dan kwam ik tot de slotsom dat uiteindelijk netto Futurmshop toch de beste/kwaliteit aanbood, in mijn geval.
Aspid leek op het eerste zicht goedkoper maar als je alle kosten in rekening brengt (BTW, verzendkosten, BTW op verzendkosten, prijzen software), was het plaatsje als iets anders gekleurd.
Futurum was ook de enige die niet dol werden van mijn gezaag en gepingel (toch een uitermate slopende test :wink:) en ad rem bleven antwoorden op mijn vragen zonder hun zenuwen te verliezen.
Eénmaal besteld blijven ze je ook persoonlijk op de hoogte houden van de status en plaats van je zending. Gaf toch ietwat vertrouwen naar de toekomst toe. Zeker als de concurentie niet antwoord of pas een week later (wegens druk, geen tijd, vakantie,....). Dan vraag ik mij altijd af: als ze het al druk hebben als je iets WIL kopen hoe 'druk' gaan ze het dan hebben als er iets fout loopt?
Ook komen ze bij FS ook hun advertentie na van 'goedkoopste van de Benelux' (en verzinnen ze geen onderuitkom redenen zoals op een ander).
De 60CSX stond op 675€ (jawel bij de duurste) maar na één mail over een concurrent in de Benelux ging de prijs zonder zeveren naar 599 € (bij de goedkoopsten).
Hun grootste voordeel (als je het nodig hebt) zijn wel hun pakketten.
Zodoende konden ze een toptoestel, gps software, topo-software, auto- en bike-hardware aanbieden voor 900 € (en na veel rekenen en herrekenen toch nergens anders gevonden), gebracht tot aan uw voordeur.
BTW, de Edge 205 kost er incl. alle kosten en verzending 229 €.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Proficiat met uwe koop - ik ga nog een tijdje wachten. Ik heb deze week mijn rekening geplunderd en er staat nu een Litespeed Vortex in mijne kelder te blinken.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Hou die proficiat nog maar wat in beraad :-D
Eerst zien wat dat in werkelijkheid geeft.
Het heeft in elk geval één heel groot voordeel. Ik woon nu op GPS sites, dus jullie zijn even gerust :lol:
Op drie dagen tijd al meer routes verzameld dan ik in 3 jaar kan rijden denk ik.
En eveneens proficiat met uwe aankoop dan :wink: , alhoewel een fiets in uwe kelder, is dat voor op de rollen? :oops:
acid-ride
Mountainbiker

Post by acid-ride »

ello, ik dacht dat ik dit topic goed had doorgelezen en dat ik die edge eens ging laten zien wat ik kan... wel, heb net even het deksel op de neus gekregen. ben sinds een week de trotse eigenaar van een edge, maar ik krijg hier maar geen tracks naar verzonden en vermits ik hem binnen enkele dagen in de eifel ne keer ten volle had willen gebruiken begint het angstzweet me hier stillekens aan door te breken... ik heb hier dus een handvol tracks op m'n harde schijf staan in GPX formaat, heb de motionbased agent gedownload en een account aangemaakt. als ik tracks upload krijg ik steeds de melding "1 activites were discarded becuase they did not have enough GPS data.". iemand enig idée wat ik verkeerd doe?!? dank op voorhand van een slecht geinformeerde leek...
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

De Edge kent geen tracks, maar wel 'courses', waardoor het herbruiken van beschikbare tracks op het internet niet mogelijk is....echter is er een oplossing via het programma wingdb, dat tracks omzet in routes, en routes kan men wel inladen in de edge via mapsource...
Mika
Mountainbiker

Post by Mika »

acid-ride wrote:ello, ik dacht dat ik dit topic goed had doorgelezen en dat ik die edge eens ging laten zien wat ik kan... wel, heb net even het deksel op de neus gekregen. ben sinds een week de trotse eigenaar van een edge, maar ik krijg hier maar geen tracks naar verzonden en vermits ik hem binnen enkele dagen in de eifel ne keer ten volle had willen gebruiken begint het angstzweet me hier stillekens aan door te breken... ik heb hier dus een handvol tracks op m'n harde schijf staan in GPX formaat, heb de motionbased agent gedownload en een account aangemaakt. als ik tracks upload krijg ik steeds de melding "1 activites were discarded becuase they did not have enough GPS data.". iemand enig idée wat ik verkeerd doe?!? dank op voorhand van een slecht geinformeerde leek...
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd met de motionbased agent maar vorige zondag een andere Edge305-eigenaar tegengekomen die het vrij goed vond werken.

Tot nu toe heb ik gebruikte gpx bestanden laten converteren naar crs via dit tooltje: http://forums.motionbased.com/smf/index ... pic=2088.0. Het leuke is dat het tooltje ook andere info toevoegt zoals o.a. bochten enz. Die crs bestanden kan je dan uploaden via de Garmin Training Center.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Mika wrote:Tot nu toe heb ik gebruikte gpx bestanden laten converteren naar crs via dit tooltje: http://forums.motionbased.com/smf/index ... pic=2088.0. Het leuke is dat het tooltje ook andere info toevoegt zoals o.a. bochten enz. Die crs bestanden kan je dan uploaden via de Garmin Training Center.
Hm..interressant :-k
acid-ride
Mountainbiker

Post by acid-ride »

dank heren...maar, ik heb ondertussen gpx2crs en wingdb ondertussen op de pc staan, maar om de één of andere bizare reden lukt het gewoon niet.. wingdb crashed constant en gpx2crs vindt m'n gpx bestanden niet
Mika
Mountainbiker

Post by Mika »

acid-ride wrote:dank heren...maar, ik heb ondertussen gpx2crs en wingdb ondertussen op de pc staan, maar om de één of andere bizare reden lukt het gewoon niet.. wingdb crashed constant en gpx2crs vindt m'n gpx bestanden niet
Misschien is er iets met het formaat van je gpx bestanden die je gedownload hebt? Misschien lukt het wel met andere gpx bestanden?

Anders zeg me eens waar je ze gevonden hebt, dan kan ik deze avond eens kijken of het bij mij werkt.
acid-ride
Mountainbiker

Post by acid-ride »

Mika wrote:Misschien is er iets met het formaat van je gpx bestanden die je gedownload hebt? Misschien lukt het wel met andere gpx bestanden?

Anders zeg me eens waar je ze gevonden hebt, dan kan ik deze avond eens kijken of het bij mij werkt.
Hello, ik hoop in ieder geval dat het aan de GPX bestanden ligten niet aan mijn geklungel... ik heb deze bestanden van http://www.gps-tour.info/ en de tt van essen van http://www.gpstracks.nl/, thx in advance
Post Reply