14° Meerdael Classic Gold 100 km - voorinschrijvingen
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
@b.i.k.e.r.: ik zou toch maar enkele keren naar 80 km proberen te trainen. De hoogteverschillen per klim in Vlaams Brabant overtreffen zelden de 50 meter, dus ben je al snel aan 30 klimmetjes, sommige aan 10% en meer. Bovendien "bollen" sommige paden in 't meerdaelwoud bij regenweer dikwijls zeer slecht, dus stoempen geblazen. Als ik jou was zou ik liever die biefstuk opeten i.p.v. in mijn broek te steken.
@ de vlaamse ardennezen: onderschat de parcoursbouwers van de downhillbikers niet. De Meerdael is niet voor niets een "classic":het parcours is elke tocht in de Vlaamse Ardennen waard. Als je wil doorknallen garandeer ik jullie daarna een goede nachtrust. See you there.
@ de vlaamse ardennezen: onderschat de parcoursbouwers van de downhillbikers niet. De Meerdael is niet voor niets een "classic":het parcours is elke tocht in de Vlaamse Ardennen waard. Als je wil doorknallen garandeer ik jullie daarna een goede nachtrust. See you there.
classic
@ jan B..mischien kunnen we afspreken om samen te rijden....vorig jaar heb ik deze ook gereden en toen kwam ik aan een tijd van 6 u en 40 minuten (maar de tijd is eigenlijk van geen belang ...het geeft een grote voldoening om zo'n tocht uit te rijden)...was mijn eerste 100 K op de mountainbike...toen had ik gezelschap van één van mijn schoonbroers maar die is nu niet meer beschikbaar...heeft eind vorig jaar zijn achillepees afgescheurd en heeft schrik om nog te mountain-biken in het veld...mijn andere schoonbroers met wie ik fiets zien de afstand niet zitten en de hoogtemeters zeker niet.....dus gezelschap is altijd welkom...
- Jan B.
- Mountainbiker
Re: classic
Leitz_2,leitz_2 wrote:@ jan B..mischien kunnen we afspreken om samen te rijden....vorig jaar heb ik deze ook gereden en toen kwam ik aan een tijd van 6 u en 40 minuten (maar de tijd is eigenlijk van geen belang ...het geeft een grote voldoening om zo'n tocht uit te rijden)...was mijn eerste 100 K op de mountainbike...toen had ik gezelschap van één van mijn schoonbroers maar die is nu niet meer beschikbaar...heeft eind vorig jaar zijn achillepees afgescheurd en heeft schrik om nog te mountain-biken in het veld...mijn andere schoonbroers met wie ik fiets zien de afstand niet zitten en de hoogtemeters zeker niet.....dus gezelschap is altijd welkom...
Voor mij is dat goed. Ik neem ook deel aan de Meerdael Classic Gold, dus we kunnen dan afspreken op de plaats van vertrek. Ik zal volgende week uitpluizen wanneer ik precies aan het startpunt kan zijn (ik kom met de trein vanuit Limburg), en dan malen we die Gold afstand aan een hogere snelheid af!
Mvg,
Jan B.
-
mtb grietje
Post by mtb grietje »
Ik ga dit jaar waarschijnlijk wel deelnemen, voor de tweede keer, en heb er een goed oog in. Al zal ik het beschouwen als een pure training, want de week erop vier dagen LCMT... En daar is het te doen (hoewel dat eigenlijk ook een training zal worden...)!!
Vorig jaar was ik gewaarschuwd voor "het venijn in de staart" en ik zal dat dit jaar ook maar indachtig houden, en het is misschien een goeie raad voor diegenen die hem nog niet gereden hebben. Zien dat je nog genoeg over hebt voor de laatste 15-20 km is de boodschap!
Alleszins, ik probeer te komen!!
Vorig jaar was ik gewaarschuwd voor "het venijn in de staart" en ik zal dat dit jaar ook maar indachtig houden, en het is misschien een goeie raad voor diegenen die hem nog niet gereden hebben. Zien dat je nog genoeg over hebt voor de laatste 15-20 km is de boodschap!
Alleszins, ik probeer te komen!!