30/04 Havelte Beneluxcup

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Turner
Mountainbiker

30/04 Havelte Beneluxcup

Post by Turner »

Komen er zondag veel belgen naar Havelte of is het toch te ver voor jullie? Amateurs afgelopen zaterdag in Oldenzaal viel mij wat tegen eerlijk gezegd. Kom op jongens! Havelte is mooi!
Michael Janssens
Mountainbiker

Post by Michael Janssens »

Er zullen zeker belgen aan de start staan in Havelte bij de amateurs.
Wat voor parcours kunnen we verwachten.
Ik vond Oldenzaal wat tegenvallen, te vlak naar mijn gevoel.
Turner
Mountainbiker

Post by Turner »

Tsja, dat krijg je in Nederland. Oldenzaal was inderdaad ook wel vlak. In Havelte is er meer hoogteverschil maar verwacht geen lange klimmen. Het is een snel parcours geheel door het bos maar wel mooi.
Stijnie
Mountainbiker

Post by Stijnie »

Ik zal toch weer van de partij zijn, tis denk ik even ver dan oldenzaal. Kwil mijn startpositie nog wa verbeteren tegen dat het in Belgie te doen is.
In oldenzaal had ik alvast geen geluk door op de laatste rijen te mogen posteren. En de rug moet ook natuurlijk meewillen, want ben op de sukkel met de rug. Gedacht aan opgeven in oldenzaal maar ni gedaan, daarmee heb ik mijn karakter getraind.
Maar vond het toch wel leuk ze...Je kan natuurlijk in Nederland geen bergop verwachten hé. Toch een tof parcourtje.
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

Ik zal waarschijnlijk ook weer van de partij zijn. Maar hopelijk is mijn startplaats nu ietske beter. En btw: de uitslag van in Oldenzaal klopt niet naar mijn dachten. Ik was 80ste en Michael, ik denk dat jij 78ste was "voor" de Nederlander in het oranje tenueke. In de officiële uitslag ben ik 81ste en Michael 80ste en onze oranje vriend 79ste... Das een beetje vreemd. :roll:
Michael Janssens
Mountainbiker

Post by Michael Janssens »

Die oranje nederlander is me toch nog voorbij gegaan hoor, het gevolg van sprinten als een strijkijzer.
Maar uiteindelijk maakt het allemaal niets uit aangezien er maar 75 renners punten krijgen voor het klassement.
Dus kunnen we volgend weekend weer afwachten welke startplaats we krijgen, en dit allemaal als gevolg van een vastgelopen derailleur in de eerste ronde.
Heel frustrerend als je gans het pak ziet passeren terwijl je zelf je fiets terug in orde probeert te krijgen.
Stievie
Mountainbiker
Location: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...

Post by Stievie »

Stievie is vd partij in Havelte. tweede elite wedstrijd dit jaar, hopelijk valt het beter mee dan in Zottegem. De scheur in m'n knie begint stilaan te genezen. Indien iemand wenst mee te rijden zondagochtend, kunnen de kosten delen, diesel staat al duur genoeg en van bij mij is 't toch 335km!
vostefan
Site Administrator

Post by vostefan »

TEAM 2MEGA-SAECO zal vanzelfsprekend ook weer van de partij zijn, met (bijna) voltallige RACING TEAM en zal dus vertegenwoordigd zijn in (bijna) alle categorieën.

Tot dan!
kristofbomans
Mountainbiker

mijn verslagje

Post by kristofbomans »

Weer afgezakt voor een leuk weekendje Nederland. Zaterdag parcours goed verkend, alle bochten minitieus verkend en vooral de laatste afdaling heel minitieus en zeker 3 keer opnieuw afgereden. Nu hadden we de tijd, dus dan moede dat ook doen he. Iedere meter telt.

Zondag mocht ik op de 2de rij staan net achter Meirhaeghe. De start was weer niet al te schitterend. Rond de 20ste plaats pas weg. Het opschuiven kon weer beginnen. Ik kom terecht in een groepje met Rudy Van Houts. Ik merk dat het niet snel genoeg gaat en zet me na enkele rondes zelf op kop. De groep valt uiteen en ik blijf nog alleen over. Wel zie ik dat Jimmy Tielens aan het terugkomen is. Goed voor mij, want alleen doorrijden zou stom zijn. Ik blijf temporijden en laat hem zo moeite doen om het gat dicht te rijden. Hij komt bij me en neemt onmiddellijk over, maar ik merk dat hij geen superdag heeft. Na een ronde neem ik van hem over en hij moest eraf. Nu kon ik weer alleen verder. In de verte zie ik wel iemand van het Ten Tusscher Team. Het blijkt Axel Bult te zijn. Een ronde blijf ik op dezelfde afstand hangen, maar daarna begeeft hij een beetje en kan ik bij hem aansluiten. Ik ga hem voorbij en op de lange helling naast de aankomst geef ik er een lap op. Hij moest er onmiddellijk af en nu kon ik nog 2 ronden alleen rijden. Axel Bult blijft voortdurend op 20 sec. hangen maar ik kan hem makkelijk afhouden doordat ik op de langere hellingen merk dat ik veel beter ben. Ik duwde dan ook telkens op het gashendel op die hellingen. Ik hoor de speaker omroepen dat Jelmer Pietersma wint en ondertussen kijk ik op mijn horloge om mijn achterstand op de kopgroep met oa Meirhaeghe, Taberlay, Thijs Al, Peters, Berckmans, Schotman te kennen. Op de aankomst blijkt dat ik een 3-tal minuten achterstand heb op deze jongens. Zeker niet slecht. Ik eindig als 3de Belg achter Meirhaeghe en Berckmans. Hopelijk kan ik hier nog een plaatsje goedmaken op de klimparcoursen.

Negatieve punten: mijn start kan veel beter, ik merk dat mijn hartslag naar het einde toe zakt. Ik moet dus wat gaan rusten en interval gaan trainen.

Positief: Ik behaal 2 UCI punten en ik rij wederom een fantastische wedstrijd. Mijn seizoen kan al niet meer stuk, maar hopelijk blijft het zo verdergaan en misschien zelfs een beetje beter.

Groeten en tot in Spa. Volgende week rij ik een wegkoers in Retinne. Kwestie van wat wedstrijduithouding op te doen. Nu naar Spa toewerken, dan rusten en dan opbouwen naar de maand juli. Daarvoor zou ik de marathonwedstrijden liever laten vallen of als training willen rijden, omdat dit te belastend en energievretend is. Ik denk er nog wel over na. W'll see!!!
Post Reply