nepal

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Soons
Mountainbiker

Post by Soons »

Ben HELEMAAL benieuwd ! :-D
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

net terug van een rondje anapurna.
Een ongelooflijk indrukwekkende en gevarieerde plek is dat.
Door de staking was er geen kat op t pad. Nog zo leuk. Wie t volle verslag wil lezen, dat komt dezer dagen op onze blog (www.effieweg.tk) De foto's staan er al.

We hebben lang getwijfeld of we m zouden fietsen of wandelen. T is uiteindelijk wandelen geworden. We hebben regelmatig spijt gehad van de beslissing want er zitten fenomenale bike stukken in, maar ergens waren we ook een beetje blij want het is gene kak.
Bereid je voor op lange portages en vooral stenen. Ga eerst wat gaan oefenen op t oude DH parkour van Chaudfontaine, als je daar moeite mee hebt: vergeet t maar. Haal je maar een stevig stel wielen, schijfremmen en een full face helm.
Ikzelf rijd al jaren DH (canada, australie frankrijk en vaak bad wildbad, dus i know a thing or 2 over afdalen op de rotsen) en er zijn zeker stukken bij waar ik zelfs met een DH velo mn handen vol aan zou hebben. Uiteraard kan je de afdalingen ook wandelen als t je te heet wordt....

Dit gezegd zijnde, we hebben vaak contact gehad met mountainleaders, en ik moet zeggen: hele goeie follow up, kennen het gebied erg goed, en zijn goed op de hoogte van de situatie hier. Dat ze de Apple Crumble circuit al te fiets gedaan hebben zou jullie t vertrouwen moeten geven om met hen te werken als je interesse hebt. Andere burootjes hebben die ervaring niet.
Het is trouwens een straffe tour om Tilicho te bereiken met de velo. Er lag voor ons erg veel sneeuw, dus t is in een ander seizoen misschien beter doenbaar maar in elk geval: chapeau!

Als je m wil wandelen: volg gewoon een meute israeli en je geraakt er wel, ooit. Anders koop je het anapurna circuit boekje van uitgeverij cicero (lokaal te krijgen) en genieten maar. Er is trouwens in de kathmandu vallei en rond Pokhara Eindeloos veel bikefun te beleven van XC tot DH. Anne Caroline Chausson was hier 3 weken geleden nog.....
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

DeJean wrote:
Stekke Stechino wrote:
DeJean wrote:

ps: stekke, wie is je reisbegeleider? (zijn zelf ook jokerbegeleiders en kennen je begeleider misschien)
Onze reisbegeleiders zijn Yves en Maya. Zij baten het Via Via cafe uit in Nepal en begeleiden ons er ter plaatse.
Op de reisvergadering werden wij echter toegelicht door Annick H., zij is ook reisbegeleidster maar gaat gewoon mee als 'toerist'.
Annick is een Super madam! Doe ze veel groetjes van Jan en Brenda, en have fun!
zeg deJean ben jij een "oude" pik-nik begeleider of een nieuwe karavaan-man.
ik ben enkele jaren geleden ook piknik reisbegeleider geweest.
nu wegens kids al een tijdje op non actief.

streets
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

Ben er bijgekomen kort voor piknik karavaan werd.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

dan ben ik zo ongeveer gestopt
misschien hebben we nog tezamen een pint gedronken in dworp ofzo

nooit genen blonde langharigen ontmoet?
ik ben van Opwijk, zit regelmatig in brussel
fervent Brussel- bikers zelfs

Streets
Soons
Mountainbiker

Post by Soons »

Even melden dat het jullie wel bekende TT Team, bestaande uit Tom & Tom (resp. Luyten & Dirks) zich ook aangemeld heeft voor de Tilicho Lake Mountaike Tour in 2007 :-D

http://www.mountainleaders.be/mountainb ... eaders.php

Avontuurlijke groeten,

Moose
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Ik heb eens doogeklikt naar je website en begrijp deze niet goed.
"Aantal deelnemers is beperkt tot 10 personen"
En je meldt nu 10 en 11 aan?
En mag er nu dan geen voetvolk (cfr. ega's) meer mee?
Soons
Mountainbiker

Post by Soons »

:-D Mijn fout... Als de mountainbikegroep zo blijft zijn we met 11. Dat is natuurlijk geen probleem in vergelijking met 10. Onze ega's zijn in deze lijst niet meegeteld, maar gaan wel mee.

Groeten,
Chooooocolat_moose
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Dan zou ik zeggen, zo vlug mogelijk een datum voorstellen/vastleggen.
Voor mij geen probleem maar de 'ega' haar werkgever is nogal een moeilijke

:wink:
Soons
Mountainbiker

Post by Soons »

17 dagen fietsen, 2 dagen Kathmandu en 2 dagen reserve = 21 dagen + 2 dagen vliegen

VERTREK Belgie = 6-7 September 2007
AANKOMST terug in Belgie = 29-30 September 2007

Ale, we zijn vertrokken !

Moose
Post Reply