remmen die lawaai maken

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
Mistolio
Mountainbiker

remmen die lawaai maken

Post by Mistolio »

t ja , nieuwe remblokjes gemonteerd , en volgens de regel der kunst.
mooi op een lijn met de velg, 3mm afstand , en geen ° scheef.
het merk bestaat uit BBB drie verschillende kleuren, groen ,zwart, rood
gebruik ze nu al meer dan 6 jaar als vernieuwing. het groene kleur is wel nieuw . anders heb ik nog nooit problemen ondervonden met dit merk. 25 € voor een stel het mag wel.
moet die eerste laag nu wat verslijten voor ze stoppen met lawaai te maken of, wat zou de oorzaak van zijn . of moeten ze eerst wat modder slikken. da is geen probleem zene :bounce:
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

ik heb met mijn bbbs geen probs.. met jagwire blokken ook niet.. speling op de remarmen?
veloke
Mountainbiker

Post by veloke »

hallo

het probleem is dat je uw remblokje mooi recht op de velg hebt gezet ,bij het remmen gaat het achteraan het blokje meer druk te krijgen en zo trillingen veroorzaken dit komt door de draairichting van het wiel ,tax heeft daar trouwens apparaatjes voor zodat ze onmiddelijk op de juiste plaats staan ,dit wil zeggen dat het blokje vooraan eerst de velg moet raken een achteraan het zelfde blokje ongeveer één mm van de velg moet staan .
je zal duidelijk het verschil merken
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

klein beetje off topic:

is 3mm niet verschrikkelijk veel? als de mijne op meer dan 1mm komen dan zoek ik al om die terug af te stellen.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

mja daar hebde wel een punt.. de mijne staan ook geen 3 mm vd velge ze.. En ik laat de mijne al vrij laat grijpen, omdak dan meer remkracht en beter doseerbaarheid heb dan as ze derec grijpe..
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hey,

nu gebruik ik ze nog niet wegens te duur voor modder gebruik maar op m'n mud bike heb ik remblokken die "voor - links - rechts" zijn of "achter - links - rechts". Ik had het ook en blijkbaar moest ik er twee draaien en het probleem was opgelost.... Kweet natuurlijk niet of dit ook bij jouw van toepassing kan zijn.

Y
Post Reply