schorry's bike

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
MArkuz
Mountainbiker

Post by MArkuz »

Het is wel een goede leerschool zo een fiets.
Zo kan je in real life ondervinden wat het voordeel of nadeel is van goed materiaal. Ik heb veel meer respect voor iemand die met niets begint en al lerende de waarde inziet van deftig materiaal dan van pasters die nog nooit op ne velo hebben gezeten, ne fiest van 3000€ kopen en dan denken dat ze kunnen biken omdat ze zo ne sjieke velo hebben.

Al doende leert men, en als het nu blijkt dat de schorrie mtb echt mega-coel-graaf-supertof vindt dan zal hij wel snel merken dat hij een ander fiets nodig heeft.

Maar om die mens nu al af te schieten :-?

Geeft em op zen minst een kans denk ik dan...

Just my two cents...

Mvg Mark
Guest

Post by Guest »

het is nogaltijd beter dat de jonge gasten op een bike kruipen (als is het een van de aldi) dan hele dagen achter de pc en tv te liggen
schorrie heel veel plezier met je aanwinst he
zolang je er maar plezier van hebt
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

exactly. Kijk iedereen zegt hier dat hij door zo'n fiets minder plezier zal hebben aan het mountainbiken. Wel volgens mij zijn wij zijn plezier aan het verminderen ipv de fiets.
Als iedereen zegt dat zijn fiets het elk moment kan begeven, dan zit je niet op je gemak als je eens over een dikke boomwortel of door een put rijdt.

Op het moment dat ik een dvd speler had, had ik ook minder plezier aan mijn video recorder.

Wat ik bedoel: ik heb een fiets gekocht van (toen nog) 16.000 frank toen ik 16 was. Na 2 jaar ben ik ermee beginnen mountainbiken af en toe (één tt om de 3 weken of zo). Ik heb mij daar GEWELDIG mee geamuseerd. Ik heb nooit bijgehouden hoeveel kosten ik er aan gehad heb, en naar mijn aanvoelen was dat niet zoveel eigenlijk.

Mijn frame was 2 maten te klein en mijn fiets woog kilo's meer dan mijn huidige. Ik ben nu 23 en heb nog maar 4 maand een nieuwe bike. Het is een groot verschil met mijn oude, maar dat weet je niet voor je een nieuwe koopt.
Ik heb dus jaren met een te kleine fiets gereden, en niks van gevoeld. OK nu voel ik dat het makkelijker gaat, maar ik ondervond er toen geen hinder van.

mensen het gaat hier om HET MOUNTAINBIKEN en niet om DE MOUNTAINBIKE. Afhankelijk van de rijstijl en de intensiteit van het mtb-en zal schorrie zelf wel kunnen beslissen wanneer hij een nieuwe bike heeft. Ik heb met mijne 4 jaar ge-mtb't, tot ik echt intensief reed en vond dat ik iets nieuws wou. Als schorrie 10 tt's of 15 tt's op een jaar rijdt zal hij heus niet zoveel kosten hebben.

@schorrie: jij weet denk ik zelf ook wel dat je fiets niet bedoeld is om echt intensief en zwaar mee te gaan biken. Maar zolang jij er plezier aan hebt en je fiets voldoet aan jouw eisen kan je er mee blijven rijden. En als je 2 jaar garantie hebt dan zal je 2 jaar weinig of geen abnormale kosten hebben. Als hij daarna volledig kapot is, dan heb je nog maar 300€ verloren.

@anderen: hij vraagt niet of hij deze fiets wel zou kopen, hij heeft hem gekocht. In plaats van zijn plezier te vergallen, wens hem plezier.

Er zijn toch nog mensen die de gumball 3000 rally met een 2pk'tje hebben gereden tussen al die ferrari's en lamborgini's?
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

volledig mee eens met maxpower, manitou en markuz...

Onnoemelijk veel respect voor de kleine gastjes die met een mtb uit hun luie zetel willen komen om hun zondag op te offeren om in slijk te gaan kruipen en dan nog een ganse namiddag moeten zitten kuisen aan de bike ipv langs straat te slenteren of zoals genoemd zitten verbleken achter de computer.
Bovendien mijn eerste bike koste amper 10.000 frank (wel occasie), maar verre van met topmateriaal en een volledige stalen (!!! jaja), die bike woog megaveel, af en toe wat breuk aan de fiets. Mijn huidige bike is te klein voor mij, ma what the fuck ... ik rij graag met een kleine fiets, bovendien rijd vervecken ook met een te kleine fiets ...
:wink:
En op mijn huide velo is zo goed als alles XT, en na amper 500 km ook al een nieuwe trapas mogen steken hoor ... :-?

graag een klein beetje meer respect voor schorrie, en moedig hem wat aan ipv van volledig af te kraken, als hij 1 jaar kan rijden met zijn bike, en volgend jaar een nieuwe en misschien betere koopt zal het mountainbiken hem dit jaar minder kosten, dan hetgeen heel wat mountainbikers moeten uitgeven aan hun topbike om hun topmateriaal te onderhouden.
Niet iedereen heeft het geld om een specialized streetjumper of cannondale te kopen - gelieve daar ook eens aan te denken . :evil:

Ipv van hem onder te k..ken, geef wat opbouwende kritiek en schenk hem desnoods een betere bike, ene die in uw kot ligt te roesten of zo... waar je toch nooit meer naar kijkt en die je binnekort voor uw deur zult zetten bij het groot huisvuil.
Krijg het sch..t van dit soort mensen. BTW b-mtber kuist uw kot op voor je een foto neemt ...

alé, kheb ook es mijn gedacht gezegt want ik vindt het wel een beetje uit de hand lopen.

Schorrie ga gewoon gaan biken, kuist die fiets iedere week goed af - vooral ketting en tandwielen en de assen van die fiets - niet met een hogedrukreiniger kuisen of droogblazen met een compresseur, want dan blaas je toch nog alle stof in uw assen en dergelijke.

groeten
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Dit wordt weer een discussie zonder einde...

Dit kan ik ervan opmaken:

1. Iemand toont deze fiets en zegt dat hij er interesse voor heeft, maat is 19", persoon is 160cm.

Reactie: iedereen is het eens dat dit geen geschikte fiets is, de maat is veel te groot en iedereen raadt een okkazie hardtail aan.

2. Iemand post deze fiets, reeds gekocht, maat niet in orde en eigenlijk niet echt een MTB.

Reactie: Ok, fiets is gekocht dus mag er niet meer gesproken worden over de verkeerde maat, verkeerde onderdelen etc.

Klopt dit? :-?

Ik weet wel wat sommige bedoelen en het is ook mijn bedoeling niet geweest om zijn fiets af te breken.
Maar ik vind dat handelaren die deze fietsen verkopen als MTB en niks van maten afweten aangepakt moeten worden. (waarschijnlijk niet te doen..)

Ik heb jaren terug ook een MTB gekocht in de Bigg's, niks waard natuurlijk. Toen dacht ik bij een fietsenmaker beter af te zijn. Ene gekocht voor 7500bfr. en ook niks waard.

Toen ging ik voor een deftige fiets want ik had het magische bedrag van 30 000fr over voor een MTB. Ik heb dat toen gespendeerd in een Limburgse fietsenwinkel die velen hier kennen maar waarvan ik de naam niet ga zeggen. Hier werd nog niks over maten verteld bij de aanschaf en mij is toen ook een einde reeks modelleke verkocht, die zien goed genoeg dat ze met een leek te maken hebben.

Ik wil maar zeggen, iedereen moet ergens beginnen en meestal is dat met een verkeerde maat, foute fiets... maar daarvoor dient dit forum toch, om elkaar te helpen.

Als jullie deze gast gaan aanmoedigen en andere lezen dat dit een goede beginnersfiets is rijdt achtereen iedereen met zo'n onding. Terwijl je voor hetzelfde geld een leuke, goed okkazie kan aanschaffen.
Hiermee bedoel ik dat een budget van 300€ niet verkeerd is als je de juiste fiets koopt.

Ik vind het langs de andere kant goed dat de jeugd aan sport doet ipv aan die computer te zitten en voor mijn part rijdt iedereen met een stadsfiets door de bossen. Maar als je je fiets post in de showroom verwacht je reactie's. En dan vind ik dat je beter eerlijke reactie's kan geven.

kawa.
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Ik ben het volledig eens met Kawa!

't is niet omdat we zeggen dat zijn fiets niet echt deugd voor MTB gebruik, dat hij niet mag fietsen.

Ik vind het tof dat hij wil starten met biken en hierbij wil ik hem echter alleen wat goede raad geven.

Ik zou zeggen ... have fun!

Da's een fiets die ge echt kunt "op" rijden, want upgraden is niet de moeite.

Als hij met deze fiets echt de smaak te pakken krijgt, zal hij zelf op den duur wel door hebben dat hij een nieuwe (lees: echte mountainbike) nodig heeft. Maar moeten we daar nu voor liegen?

Als hij bijvoorbeeld met deze fiets mee had gereden aan de meeting in AS, zou hij snel stukken hebben gehad ... het zou op sommige plaasten zelfs gevaarlijk worden voor de berijder.

Mijn mening natuurlijk!

Ben.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

t'is hier geen bedoeling om uw fiets af te breken. de waarheid word gewoon gezegd. het is misschien een harde waarheid, sorry. maar toch: heb er toch plezier aan en dat is hetgene dat telt.
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Schoon bikeske, Shorry. Lijkt me wel geschikt om wat mee te crossen en je eerste mountainbike avonturen mee te beleven. Voor het zwaardere werk zal je eventueel later wel wat robuuster materiaal nodig hebben.
Niet vergeten! Draag een helm en crossen maar!

GreetZ,
DdT
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=23090

en dan vraagt hij zich niets af van de kwaliteit en montage werk??

efin genoeg gezaagt over deze bike #-o
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

Jij bent zeker heel welkom op dit forum! zeker niet denken da we je hier niet willen! tegendeel! maar het is gewoon een feit dat deze fiets niet lang zal meegaan voor het echte mountainbikewerk en dat is niets tegen jou maar het is gewoon de waarheid over jouw fiets! iedereeen heeft gewoon zijn eigen manier om dit te vertellen! dus enjoy the bike en beleef van het mtb'en wat er van te beleven valt!!! :wink:

greeetz MARRE
Post Reply