Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Iemand een idee hou de route er nu bijligt? Ik ga mss zaterdag de 3 lussen rijden. Als iemand zin heeft om mee te gaan, let me know....
gpscott
Mountainbiker

Post by gpscott »

mtb-fltn wrote:Iemand een idee hou de route er nu bijligt? Ik ga mss zaterdag de 3 lussen rijden. Als iemand zin heeft om mee te gaan, let me know....
Ben de groene, blauwe en rode vandaag gaan rijden met vertrek aan Heverlee Sporthal (vertrek groene route). Soms wat modder op groene maar in het algemeen doenbaar. Stuk van Bierbeek sporthal met vals plat naar boven om terug het bos in te duiken ligt er enorm hobbelig bij. Schitterende tocht en gereden bij schitterend weer. Bewegwijzering was goed behalve op rode route na oversteek van Naamsesteenweg richting Bierbeek als je uiteindelijk op T-uitkomt - is dit De Warande?? (hier moet je links nemen; andere richting is denk ik Hamme-Mille). Had ongeveer 52 km.
woodpecker
Mountainbiker

Post by woodpecker »

gisteren rood en blauw gereden. lag er nog tamelijk goed bij enkele stroken van een paar 100m redelijk glad door modder. Serieus kuiswerk gehad nadien.
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

Ik ben zondagnamiddag (16 april) even gaan kijken op de 3 routes, met hier en daar een shortcut of een variantje. Het had zaterdagavond en zondagvoormiddag goed geregend, dus de gekende plaatsen waren prima in orde met een mooie hoeveelheid modder - zalig geluid. Het is een opmerking die ik nog al heb gemaakt, maar op de gekende spetter-plaatsen wordt er meer en meer naast de paden gereden, af en toe met flinke lussen het bos in. Ik denk niet dat dat de bedoeling is: het is geweten dat het in Meerdaal redelijk modderig kan liggen, dus neem de bluts met de builen, voor mij is het deel van het plezier.

Kleine opmerking: er is op een gegeven moment wat onduidelijkheid in de rode route, als ik me niet vergis ergens ter hoogte van de Warande: je komt het bos uit en wordt op een gegeven moment rechts naast een bareel omgeleid, en komt dan op een kasseiweg die uitloopt op een T-splitsing (waar je naar links moet). Op die T-splitsing staan er geen pijltjes meer blijkbaar, ik ben een aantal mensen ter plaatse tegengekomen die de weg kwijt waren. Ook verderop door (na het deel veldweg dat je dan tegenkomt, net over de taalgrens) zijn de pijltjes schaars. Moest je er de weg kwijtraken, don't panic, Bierbeek ligt links van u :wink: .
Moest je het niet willen wagen om door te rijden kan je terug tot het laatste pijltje in het bos (een open plek met een bankje en een hele hoop steenpuin), waar je links een fietsdreef in kan. Je komt dan verderop terug aangesloten op de Godendreef die je terug op de rode route brengt...

Oogst van de dag: een 50-tal kilometers en iets van 480 hoogtemeters. Onder een zalig namiddagzonnetje.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

MudHungry wrote:Het is een opmerking die ik nog al heb gemaakt, maar op de gekende spetter-plaatsen wordt er meer en meer naast de paden gereden, af en toe met flinke lussen het bos in.
Hoe noemen ze da ook alweer? Sissy trails of Chicken trails of zoiets??
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Vandaag de 3 lussen gedaan. Onder een warm lentezonnetje was het zalig biken. Het parcours lag er supergoed bij, bijna geen modder te bespeuren. Er was veel volk vandaag in het bos, maar weinig mtb'ers.
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

ik ben er ook nog eens gepasseerd nochthans :-D
Elenneok
Mountainbiker

Post by Elenneok »

me too!
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

MudHungry wrote:ik ben er ook nog eens gepasseerd nochthans :-D
Charoon wrote:me too!
Rond welk uur zijn jullie daar gepasseerd? Ik ben een groepke tegengekomen van 4, 2 meiskes en 2 jongens. En dan nog iemand alleen, die mij 2 keer is voorbijgestoken :evil: Misschien iemand van jullie?
Blue_Ice
Mountainbiker

Post by Blue_Ice »

Deze morgen ook nog is de route gevolgd,
ik had de eerste keer dat ik de groene route volgde hetzelfde probleem als eerder vermeld bij de overtocht van de spoorweg, daar kijk je knal dat bordje over als je niet goed oplet 8).
Sindsdien nog paar keer de groene gedaan, leuke route.
Nu wou ik er vandaag de blauwe aanknopen, maar daar was ik (weer) het juiste spoor kwijt bij de oversteek van de spoorweg in Sint-Joris-Weert (wat heb ik toch met spoorwegen? :drunk: ).
Hoe moet je daar normaal rijden? Je komt daar uit het bos, pijltje stuurt je over de spoorweg, net na de oversteek zie je een pijltje (los opgehangen) die je terug stuurt? :bounce:
Ik ben dan maar rechtdoor gereden, en een km verder de dode bemde ingereden, dat is ook nog een leuke tocht langs de dijle, wel eerder touring als mtb, maar dat is ook leuk 8). Waardoor ik daarna terug halfweg de groene route opkwam, die ik dan met plezier nogmaals afreed.

Ik ga morgen nog is terug de groene-blauwe proberen, hopen dat ik tegen dan het juiste vervolg vind :lol:
Post Reply