schorry's bike

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
schorry
Mountainbiker

Post by schorry »

Kinnie wrote:@ schorry : of het ne goeie of slechte fiets is, daar spreek ik me niet over uit, zolang ge maar fun hebt :wink:
maar het lijkt me een klein maatje, of is het gezichtsbedrog?

en gasten, is het echt nodig van iemand anders z'n materiaal zo af te breken [-X
idd fun zal ik zeker hebben

T'is gezichtsbedrog denk ik, Hij is zelfs redelijk groot voor mij, het is een frame van 48cm en ik zelf ben maar ne 1m60
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

Sry, maar ik ben realist, heb zelf ook met zo'n extreem laag budget fiets gereden en heb pas veel later ingezien dat het stom was van dat te kopen, omdat je tweedehands veel beter kan vinden voor een laag budget. Maar het is wel leuk om met zo'n fiets te beginnen omdat je dan later des te blijer bent met een _echte_ mtb.

De foto zal wel een exemplaar van de fabrikant zijn, waarschijnlijk geen foto van z'n eigen fiets.

Ik wens je veel plezier met je bike, low-budget rijden kan heel erg leuk zijn, gewoon stoempen en niet denken aan AVS, overslag of de druk in je banden, gewoon fietsen en aan niets denken, zalig gewoon!!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Kinnie wrote:@ schorry : of het ne goeie of slechte fiets is, daar spreek ik me niet over uit, zolang ge maar fun hebt :wink:

Foto is van de folder... twijfel zelfs of er al over een maat gesproken is bij de verkoop...

en gasten, is het echt nodig van iemand anders z'n materiaal zo af te breken [-X

Afbreken is een groot woord. Iedereen heeft zijn visie op zulke fietsen, en een beetje kenner weet dat dit geen mountainbike is maar een stoer uitziende stadsfiets.
En om effe verder te gaan. Die zogenoemde prijs van 600€ is uiteraard verkoperspraat.
Jij bent er tevreden mee en dat is het belangrijkste maar ik twijfel zelf toch ook of je er echt plezier aan gaat beleven.
Ik had met 300€ ook eerder naar een tweedehands hardtail gezocht zonder schijfremmen want die mechanische die op je fiets staan zullen nog niet half zo goed remmen als een simpele deore v-brake.
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

ik ben ook pas begonnen en heb een orbea tener team kleure gekocth heb nu als een klein tal kilometer der op staan dez rijd echt fantastisch
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

schorry wrote:

T'is gezichtsbedrog denk ik, Hij is zelfs redelijk groot voor mij, het is een frame van 48cm en ik zelf ben maar ne 1m60
voila daar heb je 48cm komt overeen met een 18.89" of dicht tegen de 19" deze fiets is 2maten te groot voor u binnen de kortste keren rug en schouder klachten hebben.en er zal ooknog meer komen. #-o

zo ga je heel veel plezier zien verdwijnen door pijn enz
schorry
Mountainbiker

Post by schorry »

amai mijn botte, mijn ma zaagt zelfs zo hard nog ni. Jullie lijken wel een stelletje gefrustreerden. ](*,)

Ten eerste het is nen 18inch en heb na enkele km nog geen last ondervonden dat hij te groot is.

Ten tweede,
Ik hem deze fiets 300€, en da doet er eigenlijk ni toe. Voor mij is dees goed genoeg, ik hoeft al da top materiaal niet. Ik heb nog andere hobby's waar ik veel fanatieker in ben en zal zijn. Ma ik hoef dit allemaal niet aan zo'n bende zagers te vertellen.

Het is wel jammer dat een beginner met misschien een wat minder bike zo direct wordt afgebroken. :evil: Tof Forum :roll:
bye zal wel ergens anders mijne entree doen.
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

b-mtber wrote:
schorry wrote:

voila daar heb je 48cm komt overeen met een 18.89" of dicht tegen de 19" deze fiets is 2maten te groot voor u binnen de kortste keren rug en schouder klachten hebben.en er zal ooknog meer komen. #-o

zo ga je heel veel plezier zien verdwijnen door pijn enz
Ik ben het volledig eens met b-mtber!

Als beginner moet je eerst en vooral zien dat je bike "past", daarna moet je zien dat je bike duurzaam is ...

Ik heb het al eerder gezegd, maar hier gaan we nog eens, beter een lelijke tweedehandse hardtail met duurzame componenten, dan een ongelooflijk schoon "plechtige communie" fully'ke!

Op deze manier ga je pijn krijgen aan je knieën, je rug en je schouders (vermoedelijk in die volgorde).

Wanneer je daarbij nog door je achtervering zakt, je voorvering het begeeft, je ketting niet op je tandwielen blijkt te passen, en je remmen ... gewoon niet remmen ....

Dan is de fun er snel af!

Dus ... dit is een fietske om twee keer mee te gaan biken, als dan blijkt dat je het graag doet, koop jezelf dan een degelijke tweedehandse hardtail en gebruik deze om mee naar de bakker te rijden (of in jouw geval school?)

Ben.
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

schorry wrote:amai mijn botte, mijn ma zaagt zelfs zo hard nog ni. Jullie lijken wel een stelletje gefrustreerden. ](*,)

Ten eerste het is nen 18inch en heb na enkele km nog geen last ondervonden dat hij te groot is.

Ten tweede,
Ik hem deze fiets 300€, en da doet er eigenlijk ni toe. Voor mij is dees goed genoeg, ik hoeft al da top materiaal niet. Ik heb nog andere hobby's waar ik veel fanatieker in ben en zal zijn. Ma ik hoef dit allemaal niet aan zo'n bende zagers te vertellen.

Het is wel jammer dat een beginner met misschien een wat minder bike zo direct wordt afgebroken. :evil: Tof Forum :roll:
kijk ik ben begonnen met een fiets van 500€ ben zo opgebouwd narhet gen ik nu heb en deze is zelfs tweedehands .
een 18" is zelfs te groot voor iemand die maar 1.60m is jezou het beste een 17 of zelfs kleinder gaan 15.5" . die zal perfect passen .

ik heb ook met een te grote fiets gereden maar de eerste 3 ritten geen last gehad maar nadien begon het .

elke fiets voelt in het begin goed aan omdat het nieuw en knap is maar als normaal een goede verkoper je lengte ziet gaat hij je zeker en vast geen 18" fiets verkopen .

om maar een vb. te geven ik reed met een 21" rond en had een 17" nodig door verkeerd info hebben ze mij maar een 21 aangelapt en mij maar goed in gesproken om toch maar die te nemen.

verder ga ik mij niet druk maken je zal het snel genoeg voelen .

en nu ga ik niet meer :off:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

schorry wrote:amai mijn botte, mijn ma zaagt zelfs zo hard nog ni. Jullie lijken wel een stelletje gefrustreerden. ](*,)

Mensen die goede raad geven zijn geen zagers...

Zelfs een 18" is u te groot, en daar kom je heus niet achter na enkel km...

Ten tweede,

Niemand zal u zeggen dat een fiets meer moet kosten... Maar wel dat je voor 300€ beter een 2dehands had gekocht. Niemand vind dat je topmateriaal moet kopen om te beginnen, wel een juiste maat en toch een fiets die bedoeld is om aan MTB te doen.

Volgens mij begrijp je alles verkeerd, dit is een MTB forum niemand zal iemand afbreken omwille van een mindere bike. Maar we moeten eerlijk zijn, als iemand met zo'n fiets afkomt met de vraag; "zou ik deze kopen?" dan raad iedereen hem af. Dus moet je niet verwachten dat als je zo'n fiets in de showroom zet ineens de meningen veranderen... Mij maakt het niet uit met wat voor fiets je rijdt, ik vind het alleen spijtig dat zulke zaken van dees fietsen verkopen als "echte MTB" en dan ook nog een te grote maat meegeven. Jij kan hier niks aan doen, moest ik enkele jaren terug een fiets kopen was mij misschien hetzelfde overkomen. Ik zou proeven van het mountainbiken zolang het duurt met deze fiets en later misschien met de hulp van op het forum een iets geschiktere fiets zoeken.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

ghost rides on wrote:omdat er op de echte xc-frames 10 jaar garantie zit.
Welke en wat stelt die garantie voor?Nu heb je me toch nieuwsgierig gemaakt.
Post Reply